قصه‌ها سریع آشنایی با برج العرب

سه شنبه 18 مهر 1402
22:17
SD458


در سرتاسر این جاده ۴۳ کیوسک مختلف وجود دارد که اجناس و خوراکیهایی که در آنها به فروش میرسند از کشورهایی است که در غرفههای اصلی قرار نداشتند. کلکسیونی از آثار بی نظیر هنرمندان برجسته در کنار بیش از ۳۵۰ مغازه با انواع مختلفی از اجناس در این مرکز خرید در کنار یکدیگر جمع شدهاند. در این میان شیوه های قدیمی که برای غواصی و جمع آوری مروارید از دریای عمان استفاده می شده به همراه شیوهای کشاورزی را می توانید ببینید و با آن ها آشنا شوید. اغلب محصولات اوتلت مال دبی از فروشگاههایی جمع شدهاند که در طول فصل به فروش نرفتهاند و با قیمتی ارزان در این اوتلت عرضه میشوند. محال است قصد سفر به دبی داشته باشید و نام دبی مال (The Dubai Mall) به گوشتان نخورده باشد! دبی Dubai را میتوان یکی از بزرگ ترین و لوکسترین شهرهای کشور امارات معرفی کرد که زندگی در آن بسیار جالب و هیجان انگیز است. یکی از پربازدیدترین جاذبه هایی که در دبی وجود دارند، قلعه الفهیدی است. دبی یکی از شهرهای پر جاذبه و ثروتمندنشین دنیا است کشوری که به واسطه جاذبه های مدرن و لوکس خود در دنیا شناخته شده است و یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری دنیا است این شهر دارای جذابیت های بسیار زیادی است که از جمله آن ها می تواند به برج العرب دبی اشاره نمود برجی که بلندترین سازه جهان است و مشتاقان زیادی دارد.

این یکی از مهم ترین نمادهای دبی است و طراحی آن همانند یک بادبان کشتی است این برج در یک جزیره وسیع با نام ساحل جیمرا واقع شده است. برج العرب را تام رایت، معمار آمریكایی طراحی كرده است. یکی از نکات شگفت انگیز در طراحی این هتل، وجود یک سکوی فرود در ارتفاع 210 متری و نزدیک به سقف برج است که زمانی به عنوان زمین تنیس از آن استفاده میشد. این برج دارای امتیازات بسیار زیادی است قرار گرفتن این برج در میان جزیره یکی از مهم ترین امتیازاتی است که جذابیت آن را بیشتر کرده است در ساخت این بنا از بهترین مهندس ها استفاده شده است فضای داخلی این بنا دارای معماری بسیار ارزشمندی است در ارتفاع ۱۸۰ متری از این برج لابی آتریوم برج العرب دبی واقع شده است. ساختمان آن ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و در جزیرهای مصنوعی ۲۸۰ متر از خشكی بنا شدهاست. از جمله رستورانهای این هتل می توان به رستوران غذاهای دریایی المهارا که در فضای میانی آن یک آکواریم غول پیکر به چشم میخورد که تا سقف رستوران ارتفاع دارد، و نیز رستوران المنتهی که در طبقه بیست و هفتم این ساختمان واقع ماشین های اجاره ای دبی شده، اشاره کرد. این بنای عظیم که به عنوان هتل کاربرد دارد، سومین هتل بلند در دنیا محسوب میشود که اقامت در آن قطعا یکی از لذت بخش ترین و خاطره انگیز ترین اقامت ها خواهد بود. به عنوان یکی از مجلل ترین هتل های جهان ( که به طور غیر رسمی 7 ستاره تلقی شده است ) فضای داخلی آن به صورت کاخ ، با سبک التقاطی و معماری باروک طراحی شده است.طراح چینی Khuan Chew پس از تزئین بسیاری از هتل های مشهور در سراسر جهان ، مأمور شد كه طراحی داخلی برج العرب را بر اساس چهار عنصر جهان باستان - آب ، آتش ، باد و خاک - طراحی كند.

هوای فوق العاده گرم دبی سبب شده تا اغلب گردشگران مراجعه به پارک آبی آتلانتیس دبی را در برنامه خود بگنجانند چرا که در شرایط آب و هوایی این شهر استفاده از تفریحات آبی می تواند به مانند آبی بر آتش باشد . آریاک سفر به عنوان یکی از آژانسهای مسافرتی با سابقه، پکیج دبی را با شرایط زیر به شما پیشنهاد میدهد. همچنین برنامه های سرگرمی متفاوتی در این قایق ها برای شما در نظر گرفته شده است. طراحی برج العرب بر عهده طراح آمریکایی به نام تام رایت بوده و به نظر میرسد که به خوبی از پس مسئولیت خود برآمده است. برای رفتن به این هتل شما را سوار بر یک خودرو لوکس رولزرویس افتخاری می کنند. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما جذاب بوده باشد. اسکی دبی برای رفاه مهمانان لباس زمستانی، تجهیزات اسکی و اسنوبرد سواری را تهیه کرده است و به آنها ارائه میدهد. با قیمتی مناسب در این مجتمع میتوانید تهیه نمایید. همچنین با توجه به قیمت تفریحات و هزینه هتل به ازای هر شب و همچنین با در نظر گرفتن تعداد روزهای سفر خود، میتوانید هزینه سفر 5 روزه یا 3 روزه به دبی را برآورد کنید. نمای زیبای ساختمان این برج و جذابیت هایی که در درون و اطراف آن وجود دارند هر یک به نحوی توجه شما را به خود جلب می کنند جالب است بدانید که بخش مهمی از این برج در آسمان محو می شود و شاید به راحتی قابل دید نباشید این موضوع حاکی از ارتفاع زیاد این برج دارد. در واقع در iFly امکان معلق شدن و سقوط در آسمان را برای شما فراهم می کند.

اقامت در برج العرب دبی این امکان را به گردشگران میدهد تا در یکی از مرتفع ترین ساختمانهای جهان غذا خوردن را تجربه کنند. در این مجموعه بزرگ هرجور تفریح برای هر سن و سالی که فکرش را بکنید ، امکان پذیر و موجود است . طراحی نمای بیرونی و داخلی برج العرب دبی به صورت فوق حرفه ای و فوق العاده زیبا صورت گرفته است.به طوری که هر شخصی دوست دارد برای یک بار هم که شده این برج را از نزدیک ببیند.این برج برای سال ها به عنوان نماد دبی استفاده میشد و هنوز هم خیلی ها دبی را با برج العرب میشناسند.اما برخی معتقدند که این هتل از زاویه پشت شبیه به یک صلیب است؛همین موضوع باعث شد تا برخی از افراد دیگر از آن به عنوان نماد دبی یاد نکنند. ” رستوران المهارا ” نیز یکی دیگر از رستورانهای ویژهی برج العرب است که به وسیله یک زیر دریایی شبیه سازی شده و آکواریومهای زیبایی در آن قرار دارد. امروز قصد داریم به یکی دیگر از جاذبههای گردشگری امارات و شهر دبی یعنی برج العرب دبی بپردازیم. موزه آینده در ۲۲ فوریه سال ۲۰۲۲ یعنی در سوم اسفندماه ۱۴۰۰ در شهر دبی افتتاح شد. هدف از این موزه نیز روی متحد شدن دبی به سمت تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری برجسته و فراتر از صنعت نفت است.

با گسترش برداشت نفت و گاز و عقد قراردادهای اکتشافی این همسایگان باهوش، توانستند در کمتر از نیم قرن از خاک به آسمان برسند و شگفت انگیزترین کشورهای جهان لقب بگیرند. مسیر اتوبوس ها و مونوریل برای رفتن به آکواریوم لاست چمبرز تونلهای زیرزمینی است که این مسیر برای گردشگران بسیار جذاب و شگفت انگیز است. لذت غذا خوردن در ارتفاع بالا تجربهای بسیار جذاب و شگفت انگیز برای مخاطبان این هتل بوده است. شکل ظاهری هتل به شکل “V” است و یک دکل به آن وصل شده که در فضای بین بالها یا همان “V” یک فضای میان خانه وجود دارد. یک اختراع قدیمی ایرانی که باعث خنک شدن اتاق های خانه می شود. این بادگیرها وظیفه انتقال هوای تمیز و خنک را به شیوه سنتی به درون ساختمان ها دارند. این گردهمایی ها بحث در مورد فناوری های نوظهور، روندهای آینده و تأثیر نوآوری بر جامعه را تسهیل می کند. این آسمان خراش مشهور بر روی یک جزیره مصنوعی قرار دارد که در فاصله کمی از ساحل بنا شده است. برج العرب 320 متر ارتفاع دارد و در فاصله 280 متری دبی روی جزیره مصنوعی بنا شده است که پلی باریک آن را به ساحل معروف دبی ،جمیرا، وصل میکند.

برج العرب دبی ؛ دبی همیشه به داشتن بهترین برجها و ساختمانها معروف بوده و یکی از دلایل افزایش ورود گردشگر به این شهر همین برجهای عظیم و بیهمتا هستند. دبی یا دوبی یکی از امیرنشینهای هفت گانه امارات متحده عربی است. از خانه سلاح های سنتی، آثار باستانی که از مردمان امارات متحده عربی و همچنین آفریقا و آسیا باقی مانده اند و نمایشگاه هایی از شیوه زندگی قدیمی دنیای غرب را در آن می توان تماشا کرد. با وجود آنکه بنای موزه هنوز تکمیل نشده، اما در طول سالیان گذشته میزبان چندین نمایشگاه مستقل بودهاست. پیست مسابقه نادالشبا یکی از جاذبهای دیدنی ویک مرکز مسابقه بزرگ و معروف در نزدیکی موزه اینده می باشد، این پیست دارای یک زمین خاکی حدود 2200 متر و یک زمین چمن در مرکز آن قرار دارد که در آن بازی گلف انجام می دهند. این برج مهم ترین نماد دبی محسوب می شود این برج در حقیقت یکی از معروف ترین هتل های دنیا است که به عنوان سومین هتل مجلل و مرتفع در دنیا شناخته می شود. با قدم زدن در کوچه پس کوچه های آن و خرید از مغازه های صنایع دستی می توانید یکی از بهترین روزهای سفر دبی خود را رقم بزنید. در این تفریح پرهیجان یک موتور قوی در پشت خلبان قرار می گیرد و شما هم با خیال راحت در صندلی خود می نشینید و از مناظر لذت می برید. فرقی نمیکند زمستان باشد یا تابستان، دبی در ۳۶۵ روز سال جاهایی دارد که شما را شگفتزده میکند. این خزنده ترسناک با فشاری برابر با ۲۵ هزار پاسکال، هر لقمه خود را تکه میکند و ۱۴٫۵ برابر یک مرد بالغ وزن دارد.

جالب است بدانید کوچک ترین اتاق آن 169 متر مربع است که بابت اجارهی آن باید شبی 6 هزار درهم پرداخت شود. همانطور که برج العرب یکی از بلندترین هتلهای دنیاست اما جالب است که در آن فقط 202 سوئیت وجود دارد؛ البته دلیل آن ساختن سوئیتهای بزرگ و لوکس است که قیمت آن ها تا شبی 28 هزار دلار نیز میرسد! با وجود اندازه بزرگ برج العرب، تنها 28 طبقه دوبل با 202 سوییت دارد. سرو چای در رستوران طلا در هتل برج العرب، بعد از ظهر از ساعت ۴ تا ۶ بعد از ظهر انجام می شود. یک بازار شناور با الهام از آسیا همه چیز را سرو میکند، از کاسههای بخارپز رامن اندونزیایی و فو ویتنامی گرفته تا گریلهای تند مالزیایی و کوفتههای کرهای. حیوانات غول پیکری همچون یک مانتای نقرهای رنگ و یک پنگوئن نقرهای که بصورت شناور در لابی این موزه وجود دارد که در بدو ورود به موزه آینده با آن روبه رو می شوید، که بسیار جذاب و تماشایی می باشد. موزه آینده با فراهم کردن مکانی دائمی برای به نمایش گذاشتن فناوریها و نوآوریهای مدرن امیدوار است بتواند سالانه بیش از یک میلیون بازدیدکننده به خود جذب کند. نمایی که از پشت پنجره های اتاق هتل پیدا است برای خیلی از افراد خیره کننده است زیرا می توانید نمایی زیبا از ساحل جیمرا را مشاهده کنید. شیشه آکواریوم از اکریلیک ساخته شده و برای کاهش تأثیر بزرگ نمایی حدود 18 سانتی متر ضخامت دارد.

Cartoon Hall Living Room معماری فضای بیرونی این هتل بسیار مدرن است و دارای نمایی بسیار مجلل است این برج ۲۸ طبقه دوبل است ۲۰۲ سوئیت دارد و بخش عظیمی از این برج دارای سوئیت های مجلل می باشد. فضای داخبی برج نیز مانند فضای بیرونی آن به بهترین شکل ممکن طراحی و ساخته شد است. طراحی خلاقانه و معماری ویژه ای که در برج العرب دبی مشاهده می کنید موجب شهرت برج شده است نمای بیرونی و داخلی این بنا به شکلی ویژه طراحی و معماری شده است هر ساله افراد معروف از نقاط مختلف دنیا راهی سفر به این شهر می شوند و اغلب آن ها برای اقامت خود این هتل را انتخاب می کنند. پس از بازدید از طبقه 124 به طبقه 148 بروید و این قسمت بی نظیر معروف به برج اسکای یا آسمان برج خلیفه است. چرا که در این قسمت میتوان دقایقی را در کنار دلفینهای دوست داشتنی گذارند و با بک گراند زیبای تالاب عکسهای بی نظیری ثبت کرد که یادگار سفرتان باشد. همچنین از ایستگاه متروی مرکز خرید امارات به راحتی میتوان تا برج العرب پیادهروی کرد. طبقه فوقانی توسط تیرهای چوبی پشتیبانی می شود و سقف آن از نخل ، گل و گچ ساخته شده است. با موسسه مهاجرتی پارسی کانادا، همراه باشید تا زندگی در امارات و شهر دبی را زیر ذرهبین قرار داده و آن را بررسی کنیم. سه آکواریوم بزرگ با 50 گونه ماهی بزرگ و کوچک در برج العرب ساخته شده که در طبقات منفی (هفت طبقه زیر همکف) و در دل دریا قرار دارند. جالب است بدانید که این برج تنها هتل ۷ ستاره در دنیا است کوچک ترین اتاقی که در این هتل قرار دارد ۱۶۹ متر است و برای اجاره آن باید شبی ۶ هزار درهم پرداخت کنید.


[ بازدید : 1497 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]