سوغاتی های اصفهان چیست؟

جمعه 3 فروردين 1403
12:17
SD458


اصفهان نیمی از جهان را پشت سر گذاشته است، پس باید بدانید که ما به یک شهر معمولی نمی رویم. بیشتر گردشگرانی که به ایران می آیند برای بازدید از مکان های معروف اصفهان و همچنین خرید سوغاتی های اصفهان به اصفهان می روند که برخی شیرین و لذیذ و برخی به قدری زیبا هستند که فقط در این شهر یافت می شوند. شهر. موزه. برای آشنایی بیشتر با بهترین سوغاتی های اصفهان با این مقاله از رسانه گردشگری گردشی تاپ همراه باشید.


گز در اصفهان

مهمترین و خوشمزه ترین سوغات اصفهان گاز اصفهان است. گزی در انواع و الگوهای مختلف عرضه می شود و حتی برای کسانی که شیرینی دوست ندارند، سلیقه های متفاوتی را برآورده می کند. گاز از گلاب، سفیده تخم مرغ، شکر، مغزها مانند بادام، پسته و تفاله چغندر تهیه می شود. در گذشته برای بهبود آن عسل و عصاره انگبین اضافه می شد و این کار هنوز ادامه دارد.

پنیر را می‌توان به دسته‌هایی مانند لقمه‌ای، سکه‌ای، آردپاشی و خلال‌شده تقسیم کرد، اما با توجه به مغزهای مصرفی و درصد آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد، مانند پسته، گردو، بادام و مخلوط. …. حتی در مغازه های بازار قیصریه اصفهان انواع گاز مانند گاز شکلاتی و شیره خرما را می توانید پیدا کنید. بهترین مکان برای خرید سوغاتی در اصفهان بازار قیصریه است که تمام نیازهای شما را برآورده می کند.

قفسه ها

پولکی یک نبات شفاف و رنگی است که در اصفهان در طعم های مختلف لیمو عمانی، توت فرنگی، پرتقال، لیمو، دارچین، عسل، زنجبیل و کاکائو تولید می شود. برخی از کیک ها آنقدر خوشمزه هستند که می خواهید برای آنها بمیرید. پولکی با چای سرو می شود تا طعم آن شیرین شود.

پولکی به دلیل اینکه در لیست خرید آثار تاریخی اصفهان برای گردشگران خارجی قرار دارد، جایگاه مهم و ویژه ای در فهرست آثار تاریخی اصفهان دارد. حتی مردم محلی هم بدون خرید پولکی به روستای خود بر نمی گردند، به همین دلیل پولکی در اصفهان فروش خوبی دارد.

منشا کیکی

سوهان عسلی یکی دیگر از بناهای معروف اصفهان در اصفهان است. طرز تهیه فیله عسل بسیار آسان است و می توانید آن را در خانه انجام دهید. مراحل تهیه فیله عسل با پودر قند شروع می شود و سپس موادی مانند خلال عسل، کره، پسته و بادام، کنجد، گلاب و زعفران اضافه می شود تا جادو کامل شود.

می توانید آن را با چای سوهان عسلی میل کنید. تهیه این دسر خوشمزه در ایام عید رونق زیادی دارد و ایرانی ها در ایام تعطیلات سوهان عسلی را برای لذت بردن از دسر نوروزی می خرند اما در سایر روزهای سال بسیار گران است اما برای دیابتی ها توصیه نمی شود.

کارخانه در اصفهان

هر شهری سبزی مخصوص به خود را دارد و سبزی های آن شهر در بین مردم به سبزی مشهد، سبزی یزد و ... معروف است. در اصفهان سبزی‌های اصفهان نیز معروف است و گردشگران تمایل دارند آن را با طعم‌هایی مانند دارچین، نعنا، زنجبیل، زیره و زعفران بخرند. روشی خاص و یکسان برای درست کردن آب نبات وجود دارد، اما طعم آن متفاوت است. پس اگر آبنبات دوست دارید و در اصفهان هستید، خرید آن را فراموش نکنید.

عسل فریدونشهر از سوغات اصفهان

عطر و طعم این عسل شما را شگفت زده خواهد کرد. عسل فریدونشهر یکی از بهترین عسل هایی است که در ایران می توانید پیدا کنید. اگر به اصفهان سفر کردید حتما یک بطری عسل فریدونشهر را از سوغات فروشی یا عسل فروشی اصفهان بخرید. عسل کانگال انواع مختلفی از عسل از جمله عسل تفنگی و عسل جارال دارد و شما می توانید با توجه به ذائقه و خواص بی نظیر خود انتخاب کنید.

نان نرم

حالا که از غذاهای لذیذ اصفهانی صحبت می کنیم و به سوغاتی های غذاهای اصفهان می گوییم، شیرینی های پف دار را هم نباید فراموش کنیم. می توان گفت این دسر شبیه شیرینی برنج کرمانشاهی است، اما دسر پف دار آن کمی بیشتر از این است، زیرا در این دسر از انواع آرد مانند آرد برنج، گندم و نخود استفاده می شود.

این شیرینی همچنین حاوی کره، هل و پودر آجیل است، بنابراین خوشمزه است. این دسر را می توانید در مهمانی ها سرو کنید یا با چای میل کنید. حتما چندین بسته از این شیرینی ها را در کیف خود خواهید داشت و به دوستان و آشنایان خود از اصفهان سوغاتی می دهید.

جوز هندی

جوز هندی با شکر کمی گران است و ممکن است به مذاق همه خوش نیاید، اما اگر می خواهید از هلوی مخصوصی به نام کلپ یا انجیر، جوز هندی قندی بخرید، می توانید آن را از مغازه های سوغات فروشی اصفهان تهیه کنید.

صنایع دستی اصفهان

صنایع دستی اصفهان یکی از مهم ترین بناهای اصفهان است که گردشگران زیادی به آن علاقه مند هستند زیرا نشان دهنده فرهنگ و تاریخ این شهر ایرانی است. در زیر تعدادی از صنایع دستی اصفهان را معرفی می کنیم که می توانید به لیست سوغات اصفهان خود اضافه کنید.

حلقه کاری

شگفت‌انگیزترین، زیباترین و چشم‌نوازترین نقاشی‌های اصفهان را می‌توان در خاتم کاری دید. این هنر در دوره صفویه رواج داشته و هنر چوب محسوب می شود. گاهی در کارهای داخلی از آلومینیوم، نقره، استخوان شتر یا اسب، طلا، عناب، چوب پرتقال، آبنوس و غیره برای زیبایی بیشتر استفاده می شود.

کاتام که یک هنر باستانی است از اشکال مربع کوچک استفاده می کند. برای ایجاد یک طرح بزرگ و زیبا ترکیب کنید. گاهی اوقات طرح اشکال هندسی به خود می گیرد. گاهی می توانید تصاویری از طبیعت و جاذبه های ایسپیها را مشاهده کنید. دستکش میله شکلات، جا خودکار، جعبه در اندازه های مختلف. صاحبان برنز و غیره تدفین آثار اصفهان.

کلم فیروزه اصفهان

رنگ فیروزه ای یکی از هنرهای دیگر اصفهان است که چشمان شما را خشنود می کند. تکه های فیروزه در فلز گرانبها چکش می شوند تا طرحی زیبا ایجاد کنند. معمولاً این فلز از مس، طلا و نقره ساخته می شود، بنابراین این صنایع دستی اصفهان گران است. علاوه بر این، هرچه قطعات فیروزه کوچکتر و سخت تر باشد، قیمت آنها بیشتر است.

مینا

اگر می خواهید سوغاتی بخرید که شما را به یاد آسمان آبی بیاندازد، غذاهای اسرارآمیز اصفهان برای شما مناسب است. کلمه مینو به معنی آسمان است، بنابراین سطح کار این هنر آبی است و معمولاً با مداد سفید نقوش خاص و زیبایی ترسیم می شود.

بر خلاف آبی کاری روی فلز و منبت کاری روی چوب، مینا کاری را می توان بر روی سطوح مختلف انجام داد و محدود به ماده خاصی نیست. خاستگاه این هنر بسیار قدیمی است و حداقل به 5 هزار سال قبل برمی گردد و به همین دلیل طرفداران خاص خود را دارد.

آسمان

آهنگری حرفه فراموش شده ای است که به تازگی به دلیل خواص ویژه مس دوباره احیا شده است. آثار خوشنویسی روی صفحات مسی و برنجی در اصفهان بسیار است. اگر می خواهید میز مسی بخرید حتما در اصفهان بخرید چون هنر آهنگری اصفهان قابل تخمین نیست.

نقاشی بوم

هنر چاپ پارچه با استفاده از نقوش چوبی به مرکب معروف است. لباس های سنتی رستوران های اصفهان را حتما دیده اید. یا پارچه ای که برای نان استفاده می شود. می توانید این پارچه زیبا را به عنوان سوغات از اصفهان ببرید و به جای سفره از آن به عنوان سفره استفاده کنید. اصفهان یکی از مراکز هنر است، پس خرید سوغاتی از اصفهان را فراموش نکنید.

پایان

سوغاتی های اصفهان را می توان به دو دسته غذایی و صنایع دستی تقسیم کرد، اما باید سوغاتی های هر دو دسته را در فهرست سوغات اصفهان خود قرار دهید. برای دوستان و خانواده خوراکی هایی بیاورید تا دهان خود را با زرق و برق و زرق و برق شیرین کنند یا از میناکاری لذت ببرند. صغتی از اصفهان حرف های زیادی برای گفتن دارد، نگو و نپرس!


[ بازدید : 17 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]