خرید جواهرده رامسر جهان

سه شنبه 11 مهر 1402
15:58
SD458


جنگل دالخانی شاید فاصله قابل توجهی تا مرکز شهر رامسر داشته باشد و بخاطر جذابیت و بزرگ بودنش، زمان زیادی را از شما بگیرد اما حالا که فاصله زیادی از رامسر را طی کرده اید تا به جنگل دالخانی برسید، خوب است نگاهی هم به برخی از جاهای دیدنی نزدیک به جنگل دالخانی هم بیاندازید. استان گیلان پر از جاذبه های طبیعی بی نظیر است که انسان را به وجد می آورند که جنگل گیسوم و ساحل گیسوم دو نمونه بارز از جذابیت های گیلان به شمار می روند. در زمان های پیش تر، شمد، چادر شب، قالی و محصولات چوبی و فلزی به عنوان سوغات در این روستا به فروش می رسید، اما با گذشت زمان سوغاتیهایی نظیر دستکش و بلوز پشمی، جوراب و جاجیم برای گردشگران عرضه شد. در این مجموعه یک باغ زیبا با گیاهانی کم نظیر هم وجود دارد. این مجموعه از امکاناتی رفاهی با کیفیت خوب همچون دوش و استخر و وان برخوردار است و برای اقامت در این منطقه هم، می توان به مسافرخانه ها و سوئیت های مجاور این چشمه های آب گرم مراجعه کرد. پیاده روی در شرایط خوب آب وهوای روستای کندلوس برای شما هم غذای روح و هم غذای جسمتان به شمار می رود. انواع مختلف اقامتگاه با کیفیت خوب و قیمت مناسب در این سایت برای شما گلچین شده است. این کاخ به دستور رضا شاه پهلوی در سال ۱۳۱۶ به بهره برداری رسید و تا انقلاب سال ۱۳۵۷ به عنوان اقامتگاه خانواده پادشاهی استفاده میشد. اما پس از گذشت چند سال یعنی در سال ۱۳۵۰ قسمتی از پارک قرخود هم به این منطقه اضافه شد و همچنان با نام پارک ملی حیاط وحش شهرت داشت تا اینکه در سال ۱۳۵۷ نام آن را به پارک ملی گلستان تغییر دادند.

کمپینگ و اقامت شبانه در این منطقه هر چند جالب به نظر میرسد، اما به دلیل حضور حیوانات وحشی و حشرات، توصیه نمیشود. وسایل این موزه به اهتمام شخصی به نام «عیسی خاتمی» و در مدت زمانی حدود ۳۰ سال جمعآوری شده که در نوع خود تحسینبرانگیز و جالب است. رودخانه شصت کلاته از دامنههای شمالی کوهی به نام ((قل بلاغ)) سرچشمه گرفته و در مسیر خود آبشارهایی مانند شصت کلاته و باران کوه را به وجود آورده است. به هرکدام از استانهای شمالی ایران که سفر کنید و به هر شهری که بروید، زیباییهای فوقالعادهای را خواهید دید. برای دسترسی به این دریاچه، باید از طرف روستای جواهرده، از جنوب بهسمت رامسر حرکت کرده و در بین راه جاده فرعی و خاکی خواهید دید که میتوانید از آنجا به این دریاچه دسترسی داشته باشید.برای ورود به این جاذبه باید مبلغی را جداگانه بپردازید. این دریاچه در کنار مناطق جنگلی النگدره قرار گرفته است و زیبایی منحصر به فردی در این منطقه ایجاد کرده است. سفر به آبشار کبودوال نیز پر از جاذبه های طبیعی و زیبایی های منحصر به فرد می باشد. این جنگل در میان ۲ رشته کوه واقع شده و از دل آن هم یک رودخانه پر آب و خروشان می گذرد. روستای کندلوس با آب و هوای ییلاقی در دامنه های سبز وخرم رشته های کوه های البرز در منطقه کجور نوشهر در استان مازندران، ایران واقع شده است. شیب تند رشته کوه های البرز در گلستان که خود سرچشمه رودهای فراوانی است، آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری به وجود می آورد که از نواحی مختلف سرازیر و جلوه های زییایی را ایجاد می کند. در نزدیکی این رودخانه، ۳چشمه وجود دارد که چشمانداز طبیعی منحصربهفردی ایجاد کرده است. 3 چشمه در اطراف این رودخان قرار داشته که چشمانداز فوق العاده و طبیعی ایجاد کرده است.

جنگل شصت کلا در استان گلستان و در اطراف گرگان واقع شده است. آبشار شصت کلانه در انتهای جنگل شصت کلاته در ۲۲ کیلومتری جنوب غرب گرگان واقع شده و مسیر دسترسی به آن از میان این جنگل زیبا میگذرد. تابستان: اغلب افراد فصل تابستان را برای سفر به شمال ایران ترجیح میدهند. در فصل بهار کوه ها با شقایق و میخک چهره ای رنگارنگ به خود می گیرند. این طبیعت رنگارنگ و دیدنی جلوه های منحصر به فردی به این شهر داده است. بعضی از این قارچهای رنگارنگ سمی هستند و شناخت آنها آسان نیست؛ پس بهتر است خطرش را به جان نخرید و به آنها دست نزنید. ضخامت ملات کشیده شده بر روی دیواره و برج ها در بعضی از قسمت ها تا حدود 7 سانتی متر هم می رسد ، به نحوی که سطح بیرونی با قی مانده صاف و یک دست است . این روستا در ارتفاع ۷۳۹ متری از سطح دریا واقع شده است و پوشیده از جنگلهای سرسبز درختان راش است. سپس به دستور رضا شاه پهلوی، در دی ماه سال 1311 شمسی این منطقه سرسبز گرگان نامیده شد. برای کاوش در بخش های بکر پارک، باید در امتداد جاده Cashbridge به سمت Loveage ادامه دهید. جنگل شصت کلا در ۶ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان واقع است و در نقاط بکر و دور از دسترس آن، جانوران وحشی و درنده دیده میشود. در نقاط بکر و دور از دسترس این جنگل جانوران وحشی و درنده زیست میکنند. مرکز تفریحی جهاننما با برخورداری از طبیعت زیبا و جانوران وحشی، از منابع باارزش استان گلستان است.

در منطقه حفاظتشده جهاننما غاری به همین نام وجود دارد. «سد میجران»، نام این جاذبه گردشگری است که در حد واسط اربه کله و دالخانی و روی رودخانه «نسارود» ساخته شده است که از ازاره سرریز میشود. گرگانی ها علاقه دارند که صبح ها و شب ها در پیاده رو های امن جنگل ناهارخوران به پیاده روی مسیر پنج کیلومتری بپردازند. کندلوس به همراه گیل کلا، پیده و میرکلا، دهکدههایی هستند که در میخ ساز قرار دارند. بهتر است برای طبیعتگردی و گردش در جنگل شصت کلا، راهنمایی محلی همراهتان باشد. جنگل شصت کلا یکی از مهمترین جنگلهای ایران به شمار میرود که برای پژوهش و تحقیقات علمی گزینه بسیار مناسبی است. مه غلیظ در این جنگل، از ویژگیهای منحصربهفرد و تماشایی آن است که خود به مهمترین دلیل برای جذب مسافر و توریست به این منطقه تبدیل شده است.دالان بهشت لقبی است که از سوی گردشگران به این جنگل افسانهای با درختانی سربهفلک کشیده، سرسبزی و خرمی و آب و هوایی مطبوع داده شده است. به دلیل داشتن تنوع گیاهی بالا و وجود گونههای خاص میتوان گفت که جنگل شصت کلا یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی کشور محسوب میشود. رامسر که در گذشته به سختسر معروف بود، غربیترین شهر در استان مازندران محسوب میشود که مانند سوادکوه عاشقان زیادی دارد. منبع عکس: irankojast.comروستای چرات در دهستان ولوپی در ارتفاع بیش از ۲۷۰۰ متر از سطح دریا یکی از روستاهای اطراف آلاشت سوادکوه در استان مازندران است. در حال حاضر روستای کندلوس در سطح داخلی و بینالملل در حوزه گردشگری شناخته شدهاست و همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی از اقصی نقاط ایران و جهان برای بازدید از این روستا و سایر روستاهای کجور به این منطقه سفر میکنند. مردم آلاشت به گویش سوادکوهی که گویشی از زبان مازندرانی است صحبت میکنند.

در گویش مازندرانی این روستا را «فلبند» یا «فلبن» میگویند. برای فعالیتهایی مانند کوهنوردی یا جنگل پیمایی در جنگل دالخانی نیازی نیست که کوهنوردی حرفهای باشید. بد نیست بدانید قدمت این جنگلها به 50میلیون سال قبل میرسد. اغلب قارچها سمی هستند و هنگام بازدید نباید به آنها دست بزنید. شما میتوانید حین سفر به جواهرده، در طول مسیر، از بوستان جنگلی صفارود رامسر نیز بازدید کنید. وسعت و طول این رودخانه بسیار قابل توجه است. به دلیل توریستی بودن منطقه آبشار زیارت، در طول مسیر روستای زیارت تا آبشار، امکانات قابل قبولی در دسترس مسافران خواهد بود. مسیر تلهکابین رامسر حدود ۲۰۰۰ متر طول دارد و در مدت ۱۲ دقیقه شما را به ایستگاه بالا در دل جنگلهای کوهستانی میبرد. ريزش مداوم آب به صورت قطرات ريز و درشت شبيه باران از بالاي صخره هاي پوشيده از خزه وجه تسميه باران کوه است. آبشار باران کوه یکی دیگر از آبشارهای زیبای استان گلستان است که در ارتفاعات همین جنگل در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی گرگان و در مسیر رودخانه شصت کلا و پارک جنگلی باران کوه واقع شده است. بهترین زمان بازدید از جنگل شصت کلا فصل بهار است که زیبایی جنگل به اوج خود میرسد. اگر قصد دارید جنگل را در انبوهترین و سبزترین حالت خود مشاهده کنید باید در فصل تابستان به بازدید از آن اقدام کنید.

جنگل شصت کلا - آژانس مسافرتی سبز گشت امید در دل کوهها و در سمت راست آنها میتوان سه ریل که به صورت موازی از یکدیگر قرار دارند را مشاهده کرد که در فاصلهٔ ۱۰۰ متری قرار دارد. برای اجاره ویلا در جواهرده رامسر می توانید به سایت سلطان سفر مراجعه کنید و در بخش اقامتگاه ها شهر مقصد را رامسر وارد کنید تا تمام ویلاهای موجود از جمله ویلاهای جواهر ده را مشاهده کنید. وقتیکه سوار تلهکابین میشوید و به پایین نگاه میکنید، تمام شهر رامسر همراه با منظرهای زیبا از دریا در زیر پای شما قرار دارد. شیب زیادی را در این مسیر تجربه میکنید، اما در مقابل، مناظر و طبیعت شگفتانگیز و تکرار نشدنی را در کنار خود خواهید داشت. اگر می خواهید چند روز از شر زندگی شهری و آلودگی های آن راحت شوید شهر الاشت بهترین گزینه برای این موضوع به نظر می رسد. مهمانسرای کندلوس در کنار موزه مردم شناسی، مهمانسرای کندلوس قرار دارد که محیطی مناسب را برای اقامت چند روزه بازدید کنندگان فراهم کرده است. پارک جنگلی نمک آبرود نیز یکی دیگر از جاذبههای دیدنی نزدیک جنگل دالخانی است که نباید بازدید از آن را از دست دهید. اولین روستایی که در انتهای جاده جنگلی به آن میرسید یکی از زیباترین جاذبههای جنگل دالخانی، روستای گرسماسر است که پس از طی کردن 23 کیلومتر به آن خواهید رسید. ابرها در این منطقه حتی تا درون خانه و کسبوکار مردم روستایی بهپیش میروند. لازم به ذکر است با توجه به اینکه این منطقه از مناطق ییلاقی استان گلستان است حتی در فصل تابستان نیز گرمای هوا در این منطقه در حد زیادی نخواهد بود. اسم روستای لاویج به گوش خیلی از ایرانی ها آشناست و ممکن است به آنجا سفر کرده باشید یا حتی تعریفش را شنیده باشید. پارک جنگلی کشپل در شهرستان نور در فاصله ۲.۵ کیلومتری تا چمستان قرار دارد و از جنوب به آب گرم لاویج و از شرق به جنگلهای چمستان ختم میشود.

جنگل اسیونگ: با روستای لاویج ۱۰ کیلومتر فاصله داشته و در مسیر رییس کلا به کیاکلا واقع شده است. البته اگر قصد دارید با خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما به لاویج بروید بهتر است ابتدا بلیط هواپیما ساری را تهیه کنید و سپس از آنجا با ماشین به لاویج بروید. اما اندک مسافران یا گردشگرانی هستند که بدانند حوالی همین شهر جلگهای سرسبز و پر از منظره و خاطره، قلعهای وجود دارد که از فرازش میتوان همه مناظر دریا و دشت غرب مازندران را یکجا به تماشا نشست. نمی توان به تک تک کوه ها، دشت ها و انواع جنگل های سرسبز و طبیعتی که این شهر را احاطه کرده است پرداخت بنابراین به معرفی مهم ترین و معروف ترین آن ها می پردازیم. کاوشگران در خصوص این شایعه به تفحص پرداخته و تنها چالهای را یافتند که به عنوان سرداب برای ذخیره آب استفاده میشد. رضاشاه تنها چند بار از این کاخ دیدن کرد و ۴ سال پس از افتتاح آن به جزیره موریس تبعید شد. کافی است چند لحظه چشمهایتان را ببندید و به این نوای آرامشبخش گوش بدهید. ممکن است در گوشهای نشسته باشیم، ولی دیدن آدمهایی که بالای صخره میروند و به داخل آب شیرجه میزنند ما را هم ترغیب کند، بهطوریکه چند دقیقه بعد خودمان را بین زمین و هوا ببینیم. در این قسمت چند مورد از جاهای تفریحی و دیدنی رامسر را به شما معرفی میکنم تا با توجه به حالوهوای خودتان یکی از آنها را برای بازدید و خوشگذرانی انتخاب کنید.

برخی از طبیعت گردان، بازدید از این منطقه را به شب موکول می کنند. این بازار از ضلع جنوبی به خیابان خمینی و از غرب به محله قدیمی سرچشمه متصل شده است. یکی از جاذبههای گردشگری شهر گرگان بازار محلی این شهر است که (بازار محلی نعلبندان) نام دارد. جاذبههای متعدد و محبوبی در شهر گرگان قرار دارد که گردشگران بسیاری به خود جذب کرده است. جنگل توسکستانی تنوع بسیاری در رویش گونه های گیاهی و جانوری مختلف دارد. این پارک جنگلی، ۱۱۰ هکتار وسعت دارد و از درهای با هوای مطبوع و خنک و انواع درختان از جمله توسکا، افرا و بوتههای سرخس و سایر گونههای گیاهی تشکیل شده است. این جنگا از پوشش گیاهی با درختانی از جمله درختان افرا، انجیلی و ممرز، بلوط،توسکا، بید، لرگ، خردمندی و شیردار پوشیده شده است. پوشش گیاهی ابن جنگل را درختان انجیلی و ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی تشکیل میدهند. موزه گیاهان دارویی مجتمع کشاورزی کندلوس در سال ۱۳۶۵ با هدف کشت، پرورش، تولید و بسته بندی گیاهان دارویی و معطر و همچنین تولید اسانسها و روغنهای گیاهی تاسیس شد. چهار مجتمع آبگرم در روستا هست که برای زنها و مردها، بخشهای جداگانهای دارد. موزهی عاج در مجتمع فرهنگی موزهای شهدای رامسر و در استان مازندران واقعشده است. بهترین زمان رفتن به دشت دریاسر چه فصلی است؟ در بهار و تابستان که مسافرها به ولشت میروند، قایقهای پدالی به آب انداخته میشود و میتوانید در کنار دریاچه چادر بزنید. جالب است بدانید قبل از ساخت سد خاکی عباسآباد، مجموعهای شامل باغ و ساختمانی در محل این دریاچه وجود داشت که قدمت آن را به زمان صفوی نسبت میدهند. پاکیزگی روستا یکی دیگر از نکتههای جالب آن است.

این آبشار جریان دائمی آب خود را از ذوب شدن برفهای کوه خشم چال در ارتفاعات اشکِوَر علیا تأمین میکند و سپس چندین آبشار دیگر را تشکیل میدهد. در سفر به دشت دریاسر همراه داشتن كفش مناسب پیادهروی و بطری آب ضروری است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ی صنایع دستی در لاویج مراجعه نمایید. روستای لاویج از دهستان های شهر چمستان، از توابع شهرستان نور است و در۱۷ کیلومتری جنوب چمستان قرار گرفته است. روستای ییلاقی لاویج دارای آب گرم طبیعی در ۲۵ کیلومتری جنوب چمستان، پارک جنگلی کشپل، بخش قدیمی آبادی هلاپون و شهر فراموش شدهٔ واتاشان از نقاط دیدنی پیرامون شهر چمستان هستند. برای رفتن به کنار فیل سنگی لاویج، بعد از گذر از آب گرم لاویج با حدود ده دقیقه پیاده روی می توانید به فیل سنگی برسید و از دیدن آن لذت ببرید. اگر قصد دارید در بلندیهای این جنگل کوهنوردی کنید، وسایل ضروری را همراهتان ببرید. یکی از زیباییها این جنگل چشمهها و آبشارها داخل این جنگل است که زیباییها مسیر شما را بیشتر میکند که ساعتها میتوانید از تماشای این مناظر لذت ببرید. آبشار حرام او: آبشار حرام او ۳ کیلومتر از روستای لاویج فاصله دارد. امامزاده صالح: امامزاده صالح در ارتفاعات بالای روستای لاویج و در چمستان نور قرار دارد. ریزش مداوم آب به صورت قطرات ریز و درشت شبیه باران از بالای صخره های پوشیده از خزه ، وجه تسمیه آبشار «باران کوه» است، این درحالی است که صخره های سبز در این منطقه شبیه چترهای زیبایی هستند که از یک طرف به کوه چسبیده و از سوی دیگر آویزان هستند. این منطقه در فصل بهار و پاییز آب و هوای متنوعی دارد، در یک نیم روز ممکن است بر فراز ابرها قرار بگیرید، در میان مه قدم بگذارید، به زیر باران بروید یا در آسمان صاف و آفتابی به تماشای کرانه دریای خزر بنشینید.


[ بازدید : 2571 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]