موزه دبی را در 2023 بسازید

شنبه 8 مهر 1402
18:49
SD458


اگر اهل خرید باشید؛ حتماً به خوبی میدانید که برخی از مرکز خریدها صرفاً جایی برای خرید کردن نیستند بلکه یک مرکز تفریحی و فرهنگی نیز محسوب میشوند. اهل رقص و آواز هندی هستید؟ پس از سافاری خود، در یک مجلس مجلل می نشینید و با مقداری شیره خرما، پذیرایی می شوید در حالی که شاهد نمایش خیره کننده شاهین هستید. در گذشته منطقه جمیرا بیشتر محل زندگی صیادان و ماهیگیران بود اما با پیشرفت دبی این منطقه تبدیل به یکی از شلوغ ترین مناطق دبی و همچنین لوکس ترین منطقه دبی گشته است و از ثروتمندان بسیاری پذیرایی می کند. به راستی میتوان پیشرفت بسیار زیاد و یک باره را در منطقه جمیرا دید و لمس کرد. این شیخ نشین تا مدت ها تحت الحمایه کشورهای ابر قدر منطقه بود تا اینکه در ابتدای قرن نوزدهم استقلال خود را به دست آورد و از آن تاریخ راه خود را به سمت پیشرفت با سرعت عجیبی طی می کند. به همین علت اکثر مسافرانی که قصد دارند تا سفر خاطرهانگیزی را در دبی داشته باشند، هتلهای چند ستاره را انتخاب میکنند؛ هتلهایی که در سراسر دنیا نظیر ندارند و با ارائه امکانات و خدمات لوکس و بینظیر، مسافران را حیرتزده میکنند.

جزیره نخل جمیرا یک جاذبه مصنوعی در خلیج فارس است که به علت شباهت آن با درخت نخل، به این نام معروف شده است. علت قرار گرفتن این دیوار رو به سوی خانه خدا به این دلیل است که نمازگزاران راحتتر بتوانند جهت قبله را پیدا کنند. یکی از نکتههای مهمی که به هنگام مشاهدهی معماری این مسجد خواهید دید، دیوار اصلی آن است که طوری ساختهاند که کاملا رو به خانه خدا باشد. از این رو مالکان و ساکنان آنها معمولاً افراد سرشناس و ثروتمند هستند. در جزیره نخل حمیرا هتلها و اقامتگاههای لوکسی وجود دارد که افراد میتوانند در آنها استراحت کنند. خدمات VIP در همه مراکز وجود دارد و حتی تاکسی های درجه یک در اطراف مرکز خرید هستند تا شما را از فروشگاهی به فروشگاه دیگر ببرند. با بودن در این مجموعه می توانید از رستوران ها و کافه های اطراف آن و همچنین هتل شرایتون نیز در صورت تمایل استفاده نمایید. اگر از طرفداران زندگی لوکس هستید، هیچ چیز مانند رفتن به دبی نیست بودن در چنین شهر فوق العاده ای که به شما تجربیات فوق العاده ای را ارائه می دهد واقعا چیز دیگری است . سرمایه این گسترش منطقه جمیرا همانطور که گفته شد از مهاجران ثروتمند و همچنین شیخهای ساکن در این منطقه تأمین شد و دلیل لوکس بودن خانههای آن و همچنین هتلهای بسیار مجللی که در این منطقه ساخته شده است را میتوان سرمایه زیاد مهاجران ثروتمند و همچنین شیخهای عربی امارات متحده عربی دانست. این هتل بخشی از هتلهای زنجیرهای جمیرا است که متعلق به خانواده حاکم و شیخهای دبی است و دارای ساختمانی بسیار معروف و خاص است. این مکان توسط حاکم دبی در سال 2002 هنگام پرواز بر فراز صحرا کشف شد. اینجا مکانی ایده آل برای حس واقعی زندگی روزانه در قلعه یک حاکم است. موزه دبی در واقع در یک قلعه تاریخی قرار دارد که قدمت آن به بیش از ۲۰۰ سال پیش بر میگردد.

عکس این مسجد بر روی اسکناس های پانصد درهمی امارات نیز به چاب رسیده و بسیار هم زیباست. مسجد جمیرا با صحن بسیار بزرگی دارد که گنجایش 1300 نفر را داراست این مسجد به سبک معماری دوره خلافت فاطمیان مصر ساخته شده است و از سنگ ها و مصالح بسیار گرانقیمتی برای ساخت آن بهره برده اند. به هر نقطه از دبی که بروید جاذبهای با ارزش وجود دارد که میتواند خاطرات به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند. این هتلها نیز از هتلهای لوکس و بسیار گران محسوب میشود که هر کدام دارای اسکله، رستورانها و کافی شاپ های لوکس و مرکز خریدهای بزرگ در کنار. هتل سوفیتل که کمی بالاتر از منطقه جمیرا در پالم جمیرا قرار دارد، یکی از هتلهای بسیار بزرگ است که. این جاذبه دیدنی در دبی با دیگر جاذبههای این شهر کمی تفاوت دارد. از مکانهای دیدنی منطقه جمیرا میتوان به ساحل عمومی و همچنین تورهای متعدد توریستی که میتوانید از آنها در تور دبی استفاده کنید، اشاره کرد. این منطقه دارای لوازم نقلیه عمومی شامل تاکسی، اتوبوس، مترو و همچنین خطوط آبی داخلی دبی میباشد که از تمام آنها میتوانید به راحتی استفاده کنید. از طریق تمامی وسایل عمومی سطح شهر می توانید به این مرکز خرید برسید. منطقه جمیرا همچنین دارای یک بازار محلی به اسم بازار شهر یا سوق المدینه است که در آن فروشگاههایی در کوچههای باریک قرارگرفتهاند.

اتاقهای این هتل دارای معماری با شکوهی بوده و دارای پنجره های بزرگ با نمای پانارومای زیبا از خلیج فارس می باشند. با وجودی که در طراحی نمای ظاهری برج خلیفه از گیاه هایمنوکالیس الهام گرفته شده است؛ معماری اسلامی و مسجد جامع سامرا نیز نقش بسزایی در طراحی نهایی داشتهاند. این بهشت خرید با بیش از 130 فروشگاه عرضه کننده انواع مختلفی از کالاها با برندهای بزرگی مانند اسپینیز، ویرجین مگااستورو لارا اشلی هوم می باشد که در تمام این فروشگاهها محصولاتی برای طراحی منازل، تزئین خانه و طراحی روز به فروش می رسند. سواحل تفریحی جمیرا، مجموعهای از استراحتگاههای باکیفیت مانند هتل برج العرب (برج عرب)، پارک آبی وایلد وادی و هتلهای ساحل جمیرا است که به زیبایی ساحل جمیرا میافزاید. از کنار دبی مارینا مال می گذرید، یک مرکز خرید بزرگ که دارای فروشگاه ها با برندهایی مانند Levi’s، H&M، Guess وBalmain است. این سازه سنگی به سنت فاطمی در قرون وسطی ساخته شده و دارای دو مناره است که جزئیات ظریف در سنگ کاری را به نمایش می گذارد به خصوص در عصر هنگام روشن شدن با نورافکن جذاب است. قیمت کالاهای عرضه شده در فروشگاههای این بازار بسیار مناسب هستند و برای خرید نیاز به چانه زدن نیست؛ اما جدا از خرید، دیدن این بازار جذابیت تفریحی و توریستی بسیار زیادی دارد.

روستاهای کوچکی در کنار نهر وجود دارد کع قدمت آنها به 4000 سال پیش می رسد اسکله دوو در امتداد کرانه نهر دبی در شمال پل المکتوم قرار دارد. منطقه جمیرا یک منطقه به وسعت ۶ کیلومتر مربع در ضلع شمال غربی دوبی است که یکی از مهمترین و مشهورترین مناطق شهر دبی محسوب میشود. لابی آتریوم برج العرب در ارتفاع 180 متری قرار دارد و در نوع خود ، بلندترین در دنیا محسوب می شود و بیشتر از یک سوم فضای داخل هتل را در برگرفته است ، معماری بیرونی هتل کاملا مدرن می باشد در حالی که معماری داخلی آن ادغام سبک شرقی و غربی و به شکل بسیار مجلل است. دبی با اینکه سواحل آزادی دارد و برای گردشگران محدودیت های دینی را اعمال نمی کند ولی کشوری اسلامی است و جالب است بدانید که مناسبت های اسلامی را با شکوه تمام برگزار می کند و مسلمانان در این کشور با صحنه های نابهنجاری مواجه نمی شوند. در زمانی نه چندان دور این ناحیه تا چشم کار می کرد بیابان بود و اثری از مدرنیته در آن دیده نمی شد اما با مدیریت عالی و با کمک نفت فراوان امروزه تبدیل به کشوری ثروتمند شده است و مدرن سازی در همه جای آن دیده می شود در حال حاضر امارات بیشتر بر روی صنعت گردشگری و تجارت سرمایه گذاری کرده است تا وابستگی به نفت را به حداقل برساند. علاوه بر توجه گردشگران، از پر آوازه ترین مساجد کشور امارات متحده عربی محسوب میشود که به سوژه محبوب برای عکاسان تبدیل شده است.

با توجه به اینکه استفاده از وسایل غواصی شخصی ممکن است برای سلامتی دلفین ها مضر و خطرناک باشد، استفاده از وسایل غواصی شخصی مجاز نیست و علاقه مندان می بایست از وسایلی که مجموعه در اختیارشان قرار می دهد، استفاده کنند. از رویدادهای مهمی که هر ساله در ساحل منطقه جمیرا برگزار میشود، میتوان به جشنوارههای بین المللی دبی اشاره کرد که گاهی در این مکان برگزار میشود و همچنین لازم است بدانید جام جهانی فوتبال ساحلی در سال ۲۰۰۹ نیز در سواحل جمیرا برگزار شده است. منطقه جمیرا در گذشته دور مکان سکونت ماهیگیران و شکارچیان مروارید و همچنین تاجران شهر دبی بوده است که بعد از سال ۱۹۶۰ و در عصر مدرن به این منطقه رفته رفته به یکی از مناطق مهم و بسیار کلیدی دبی و همچنین محلی برای اقامت مهاجران غربی تبدیل شد. منطقه جمیرا همانطور که گفته شد گرانترین منطقه دبی که بعد از امارات هیلز است. برای این امر فرودگاه بین المللی دبی (Dubai Airport) افتتاح شد. با افتتاح این چرخوفلک که دو برابر «چشم لندن» است، همتای آن در لاسوگاس با ارتفاع ۱۶۷٫۶ متر به رتبه دوم رفت. حتی می توانید تا طبقه 148 بالا بروید تا به بالاترین سکوی دید در جهان (555 متر ارتفاع) برسید شما باید در شب از برج خلیفه دیدن کنید تا از منظره نورانی شهر از بلند ترین سکوی رصد جهان لذت ببرید. این مسجد از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب قابل بازدید از در جمعهها بسته میباشد. این سرسره 120 متر ارتفاع دارد و سرعت آن در حدود 80 کیلومتر بر ساعت است.

ساحل جمیرا در گذشته به خاطر وجود هتل به اسم Chicago Beach علاوه بر ساحل جمیرا به اسم شیکاگو بیچ هم شناخته میشده است البته نام این هتل نیز برگرفته از شرکتهای نفتی سازنده چاههای نفتی دریایی به نام Chicago Brige & Iron است که کشتیهای عظیمی نفتی در این منطقه هدایت میکرد که انبارهای ذخیره نفت و همچنین استخراج آن بودند. این قلعه در تاریخ خود به عنوان محل سکونت خانواده حاکم، مقر حکومت، پادگان و زندان بوده است ورودی این موزه دارای یک نمایشگاه جذاب از نقشه های قدیمی امارات و دبی است که گسترش عظیمی را نشان می دهد که پس از رونق نفت منطقه را تحت تاثیر قرار داده است. دیوارهای قلعه از بلوک های مرجانی سنتی ساخته شده و با آهک در کنار هم نگه داشته شده اند. این هتل که یک هتل ۷ ستاره است، در جزیرهای مصنوعی و در کنار ساحل ساخته شده است و ساختمان آن نماد شهر دبی محسوب میشود. علاوه بر این جایزه بین المللی ساختمان Tikla نیز به این سازه تعلق گرفته است. این سبک بر اثر ترکیب معماری کشورهای غربی و شرقی به وجود آمده است و به همین دلیل در آن عناصری از معماری مصری، بیزانسی، باستانی و آفریقای جنوبی دیده میشود. این مرکز خرید شباهت جالبی با معماری مکان های تاریخی اصفهان دارد. البته این را هم بگوییم که دبی به خاطر آب و هوای گرمی که دارد، مکان مناسبی برای سفر در زمستان است. برای ساخت پایه های برج، از بتن ریزی و سنگ های غول پیکر در اقیانوس که در عمق 40 متری آب پی گذاری شده، استفاده کرده اند، که این امر 3 سال به طول انجامید. جایی که نمایشگاه دائمی فشن در پایتخت فشن اروپا است و همواره آخرین نسخه محصولات غول های فشن جهان در آن عرضه می شود. طیف متنوعی از محصولات شامل پوشاک، کالاهای ورزشی و سبک زندگی را میتوانید در این مرکز خرید مشاهده کنید.

سفر به دبی در ماه اکتبر (همه چیز در مورد جاذبه های جدید و شرکت در فعالیت ها)تور در مرکاتو لوازم جانبی، محصولات آرایشی و بهداشتی ، لوازم خانگی، جواهرات، کفش، عینک و بسیاری اجناس دیگر یافت میشود. قیمت اجناس معمولا زیاد هست به خصوص با محاسبه تبدیل ریال ما به درهم امارات. لازم به ذکر است که هزینه سفر به این شهر فقط به یک مورد ختم نمیشود و متناسب با هدف سفر گردشگری یا تجاری و بودجه مدنظر شما تغییر میکند. در سالهای اخیر دبی گردی از جمله گزینههای گردشگری بوده است که ایرانیها برای آن سر و دست میشکنند. به نظرم به یکی از شعبه هاش سر بزنین بد نیست. برای رفتن به این ساحل کافی است در امتداد جادهی جمیرا قدم بزنید و به خیابان آل ثانیا بروید. در مومبای چوک در پارکهای بالیوود دبی، میتوانید سوار تونل شبیهساز حرکت سه بعدی با ماموران ساختگی اینترپل شوید تا تبهکار مافیایی را که در خیابان های دبی در حال دویدن است، بگیرید. این هتل شامل سه هتل به نامهای مینا السلام، دارالمصیف و القصر میباشد. این بازار متعلق به ایرانیان است . هتلی که در نزدیکی بازار طلا قرار دارد و امکان اقامت راحت و دسترسی آسان به بازار را فراهم میکند. Sky Jewellery چندین شعبه در امارات متحده عربی دارد، بیش از 20 شعبه، و شعبه هایی در هند و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد. در جنوب خلیج فارس صحرانشینانی بودند که درسختی زندگی میکردند. شیخ نشین امارات متحده عربی در جنوب خلیج فارس واقع شده است و با کشوران دارای مرز آبی منطقه تنگه هرمز است. برجالعرب دارای 202 اتاق است که همه آنها سوییتهای دوبلکس می باشند و همچنین دارای 18 آسانسور ، 28 طبقه دوگانه و مراکز تفریحی، اتاق بازی، رستوران های متعدد، استخر، سالن ماساژ، سالن ها و اتاق های کنفرانس متعدد برای برگزاری انواع مراسم ها و جشن ها و …

با توجه به عظمت ساختمان برج خلیفه، تعجبآور نیست که بسیاری آن را شبیه به یک شهر عمودی میدانند که صدها آپارتمان خصوصی، هتل، یک سالن بدنسازی بزرگ، استخر، رستورانهای متعدد و حتی مسجد را در خود جای داده است. موزه ساروق الحدید در سواحل نهر دبی قرار دارد که بین بسیاری از ساختمان های تاریخی دیگر قرار گرفته است. منطقه جمیرا همچنین دارای مسجدی ساخته شده از سنگهای سفید بزرگ است که مسجد جمیرا نام دارد. اگر برای سفر تور دبی را انتخاب کردهاید، غیر ممکن است که از محلههای خوب و منطقههای دیدنی دبی که هر کدام دارای مراکز خرید لوکس بزرگ و کوچک، مکانهای دیدنی، مکانهای تفریحی و همچنین مکانهای تاریخی هستند دیدن نکنید. با ما در این مطلب همراه باشید تا درباره منطقه جمیرا دوبی، مکانهای دیدنی آن و همچنین نحوه دسترسی به آن بیشتر بدانید. سرمایهگذاران در دبی به فکر کودکان هم بودهاند و این مجموعه آبی را برای آنها راه انداختهاند تا آنها هم بتوانند در محیطی امن و شگفتانگیز تنی به آب بزنند. این شهر شامل آب و هوایی گرم و آفتابی بوده و مناسب برای آبتنی و ساحل رفتن است. درواقع افراد میتوانند بدون محدودیت در این ساحل حضور پیدا کنند. در این نمایشگاه لباس، پارچه و مواد صنعتی ارائه می شود و حضور شرکت های معتبر جهانی این نمایشگاه را از سایر نمایشگاه های مشابه متفاوت می سازد. در این فروشگاهها میتوان آثار هنری، لوازم منزل، لباس، کیف و کفش و سوغاتیهای مختلف را پیدا کرد. باید بدانید که با مراجعه به این بازار واقعاً می توان طلای مورد نظر خود را با قیمتی که می خواهید پیدا کرد.

ابن بطوطه، جهانگرد بزرگ عرب است که در روز بزرگداشت او، این بازار نیز ابن بطوطه نام گرفت. همه گردشگرانی که به دبی سفر میکنند؛ میتوانند بعد از گشتوگذار در سواحل دبی و بازدید از مراکز خرید دبی، حتما یک روز از وقت خود را برای گذراندن در شهربازیها و پارکهای موضوعی صرف کنند. بعد از دریافت بلیط پرواز دبی میتوانید در موعد مقرر به سمت دبی راهی شوید و سپس از طریق جاده شیخ زاید به سمت امارات مال MOE و جاذبه های تفریحی آن دیدن کنید. بعد از دو روز ماجراجویی و دبی گردی، حق دارید که خسته و کوفته باشید. پس از تماشایِ این مسجد، برای گذراندن لحظاتی متفاوت راهی دیدنی های دبی همچون مرکز خرید امارات مال و مرکز خرید وافی مال شوید تا یک روز خوب را برای خود رقم بزنید. سرمایه گذاری دولت امارات روی گردشگری، دبی را به شهری بسیار دیدنی و جذاب تبدیل کرده است که گردش و بازدید از جاذبههای آن، آرزوی هر گردشگری در جهان است. مسابقات قهرمانی تنیس در دبی رویدادی بسیار مشهور و حساس در جهان است. «بازار مرشد» یکی از معالم بارز وتاریخی و جاذبهٔ گردشگری شهر دبی است که سالیانه تعدادی زیادی از گردشگران از مناطق داخل و خارج امارات به سویش میشتابند. دبی مال قبل از اینکه یک جاذبه گردشگری باشد، یکی از بزرگترین مراکز خرید در دنیا است. اگر میخواهید در بزرگترین رویداد جهان شرکت داشته باشید، میتوانید از سایت رسمی اکسپو «www.expo2020dubai.com»، نمایندگان مجاز بلیت و گیتهای ورودی اکسپو، بلیت خود را تهیه کنید. بازار طلا دبی محبوبترین بازار دبی است و حتی اگر شما هیچ برنامه خریدی برای طلا نداشته باشید حتما باید سری به این بازار بزنید. سبک و معماری بازار قدیمی بی نظیر است.

بی شک برج العرب یکی از لوکس ترین برج ها و مکان تفریحی در جهان محسوب می شود. همچنین این محلمقدس ترین مکان در مسجد جمیرا است. افرادی که در حرفه مد مهارت دارند، مکان مناسبی برای نمایش استعدادها و خلاقیت خود و همچنین کار، زندگی یا بازی در منطقه پیدا میکنند. این مکان به خصوص در شب جذاب است زیرا با نور افکن روشن میشود. اگر در شب به این مسجد بروید جلوهای بسیار زیباتر از آن خواهید دید. اگر به دنبال ساحلی اختصاصی می گردید تا ساعاتی را در آرامش به استراحت بپردازید، آن را تنها در پارک آبی آتلانتیس می توانید بیابید. یکی از مناطق بسیار زیبایی که در منطقه جمیرا قرار دارد پارک جمیرا است که میتوانید ساعاتی عالی را در آن به بهترین نحو بگذرانید. بارانداز منطقه جمیرا بارانداز منطقه جمیرا که به بارانداز مدینه الجمیرا شناخته میشود، مکانی عالی برای گذراندن ساعاتی بسیار آرام و همچنین دیدن غروب آفتاب در چشم انداز خلیج فارس است. به گونهای که توریستهای بسیار زیادی سالانه ویزای توریستی دریافت و به بازدید این جاذبههای خیره کننده دبی میروند. این پارک به طور معمول روزانه 10 هزار بازدید کننده و ظرفیت کلی 20 هزار نفر دارد. در جمیرا 1، ترکیبی از ویلا، آپارتمانهای 1، 2 و 3 خوابه برای اجاره و سرمایهگذاری وجود دارد و ساکنان میتوانند به مرکز خرید مرکاتو، باغ وحش دبی، مسجد جمیرا و ساحلی باشکوه دسترسی داشته باشند.

پارک جمیرا یک پارک ساحلی است که در آن میتوانید در آبهای خلیج فارس شنا بکنید. شنا در این قسمت با گرفتن پشت دو دلفین و قرار گرفتن فرد در وسط دلفین ها و شنا کردن آنها با سرعت بسیار بالا در امتداد تالاب انجام می شود و دارای هیجان فوق العاده و وصف ناپذیری است. خانههای این منطقه -که به اسم بورلی هیلز خاورمیانه نیز به صورت غیر رسمی شناخته میشود- دارای اجارههای بسیار زیادی از ۳۰۰ هزار درهم تا ۲ میلیون درهم در سال هستند. این مسجد یکی از مکانهای دیدنی بسیار ویژه دبی محسوب میشود، از آنجا که امکان ورود غیر مسلمانها به آن وجود دارند تا آنها با دین اسلام آشنا شود و همین ویژگی آن را یکی از معدود مساجد در امارات متحده تبدیل کرده است. در این بخش با معرفی چند مورد از جاذبههای دیدنی دبی، شما را در اولین روز از برنامه سفر به دبی راهنمایی میکنیم. به خواندن ادامه دهید تا در این بخش به طور کامل با مکانهایی که میتوانید بازدید از آنها را در روز سوم برنامه سفر به دبی قرار دهید، آشنا شوید. مطمئنا با لگو آشنا هستید و تمام دوران کودکی خود را در حال بازیکردن و ساختن شکلهای مختلف از قطعات لگو گذراندهاید. در ساخت این مسجد تاریخی که قدمت آن به دوران خلافت فاطمیان برمی گردد، از سبک معماری مسجد الازهر در مصر الهام گرفته شده است. سبک معماری این مسجد که در سال 1976 آغاز شد الهام گرفته از دوران خلافت فاطمیان است که امروزه با گنجایش 1300 نفر، ظاهر بسیار زیبایی دارد. باغ وحش دبی نیز در منطقه جمیرا قرار دارد و در آن میتوانید انواع و اقسام حیوانات را مشاهده کنید. بنای موزه آینده دبی بسیار پیچیده و خاص بوده و در حین ساخت آن جهت طراحی سازه از اسکن لیزری استفاده شده است.


[ بازدید : 3709 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]