همه چیز درباره بیت کوین

شنبه 4 شهريور 1402
17:12
SD458


منبع پول الکترونیکی

ریشه های پول الکترونیکی به ایجاد شرکت DigiCash توسط دیوید چاوم در اواخر دهه 90 برمی گردد. DigiCash که از رمزنگاری استفاده می کرد، بستری را برای بانک ها فراهم کرد تا امکان انتقال ارزش به صورت الکترونیکی را فراهم کنند. در سال 1996 اولین eGold با پشتوانه طلا ساخته شد. یکی دیگر از ارزهای دیجیتال اصلی Liberty Reserve بود که در سال 2006 ایجاد شد. این سرویس به کاربران این امکان را می داد که دلار یا یورو خود را به Liberty Reserves تبدیل کرده و آنها را آزادانه با هزینه 1٪ مبادله کنند.

آیا بیت کوین اشتباه است؟

بیت کوین اولین نوع ارز دیجیتال است که به صورت غیرمتمرکز در شبکه بلاک چین کار می کند. این ارز به صورت کدهای دیجیتالی با محاسبات ریاضی بسیار پیچیده به دست می آید که اثبات کار نامیده می شود و این به آن ارزش پولی می داد.

چرا بیت کوین متولد شد؟

بیت کوین زمانی متولد شد که غول های فناوری اطلاعات مانند آمازون، فیس بوک و گوگل انحصار زیرساخت های پردازش و ذخیره سازی را ایجاد کردند و بخش بزرگی از داده ها و اطلاعات کاربران اینترنت را کنترل کردند.

این رویداد مهم (اختراع بیت کوین) بسیاری از کارآفرینان و توسعه دهندگان را برانگیخت تا از فناوری بلاک چین در طیف وسیع تری از برنامه های اینترنتی استفاده کنند که از شبکه بیت کوین الگوبرداری شده است. تنها چند سال پس از تولد بیت کوین، اولین نمونه های شبکه های بلاک چین با برنامه های غیر مالی ظاهر شد.

برای ادامه بحث بیایید با هم معنی چند کلمه را بررسی کنیم:

RyCrypto: به یک ارز رمزنگاری شده یا ارز دیجیتالی اطلاق می شود که مستقل از هر بانک مرکزی یا مرجعی عمل می کند. اولین و محبوب ترین ارز دیجیتال بیت کوین است که به صورت غیر متمرکز کار می کند و هیچکس نمی تواند آن را کنترل کند.

این ارز دیجیتال اولین بار در سال 2008 و پس از بحران همان سال توسط شخص یا گروهی به نام ساتوشی ناکاموتو به منظور ذخیره سازی امن و انتقال پول به دنیا معرفی شد، باید بدانیم ساتوشی ناکاموتو کیست. ناشناخته. .

رمزنگاری: به فرآیند پنهان کردن اطلاعات رمزنگاری می گویند. رمزگذاری روشی برای محافظت از اطلاعات و ارتباطات با استفاده از کدها است. بنابراین فقط کسانی که به این اطلاعات دسترسی دارند می توانند آن را بخوانند و پردازش کنند.

BTC: هر ارز دیجیتال دارای یک نماد 3 حرفی است که برای شناسایی آن در پلتفرم های صرافی استفاده می شود. BTC مخفف بیت کوین است.

برای به دست آوردن این ارزهای رمزپایه از دستگاه های خاصی به نام ماینر استفاده می شود که مصرف برق زیادی دارند به طوری که بسیاری از کشورها فکر نمی کنند تولید آنها سودآور باشد اما تحلیل ها نشان می دهد که این کار بیش از 30 درصد سود می دهد و سود اقتصادی خوبی هم دارد. . توجیه هر ماینر به عنوان یک گره در بلاک چین بیت کوین در نظر گرفته می شود و در ابتدای سال 2022، طبق آمار دقیق، تعداد گره های بیت کوین به 15000 رسید. هر یک از این گره ها شامل یک کپی کامل از بلاک چین بیت کوین است. با شروع اولین تراکنش ارائه شده توسط ساتوشی ناکاموتو در سیزده سال پیش، این گره ها هر یک را ثبت و تأیید می کنند.

از جمله ویژگی هایی که بیت کوین را محبوب می کند، توانایی خرید آن است. سرمایه گذاری، انتقال دارای ویژگی های پول واقعی مانند ارزش و غیره است. اما با این تفاوت که تحت نظارت دولت یا خاص نیست. سازمان. در نتیجه، از سوی دیگر، از آنجایی که آنها از یک فرآیند ریاضی بسیار پیچیده در استخراج استفاده می کنند، تمام واسطه ها حذف شده اند. این ارز دیجیتال امن تر از ارزهای معمولی است. آنها را نمی توان جعلی و هک کرد و بیشتر دارند. سطح امنیت پول سنتی

ساتوشی: کوچکترین واحد بیت کوین. ارزش هر بیت کوین 100 میلیون ساتوشی است. ساتوشی ناکاموتو ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین است. هیچ کس نمی داند ناکاموتو کیست و هویت او تاکنون فاش نشده است.

اولین انتقال بیت کوین در 12 ژانویه 2009 انجام شد، زمانی که مخترع بیت کوین ساتوشی ناکاموتو 50 بیت کوین را برای هال فینی ارسال کرد.

هدف بیت کوین چیست؟

به طور خلاصه، هدف بیت کوین انتقال یا ذخیره پول ایمن است. به همین دلیل می توان آن را یک روش پرداخت و بانکداری دیجیتال امن در نظر گرفت. بیت کوین واقعاً کنترل واقعی پول را به دست خود مردم بازگردانده است و با یک رمز عبور خاص به نام کلید خصوصی، تنها صاحبان کلیدها می توانند از بیت کوین استفاده و انتقال دهند.

از سوی دیگر، ارزهای دیجیتال همواره با مشکل بزرگی به نام «خرج مضاعف» مواجه هستند. این مشکلی با قبوض کاغذی و پول فیزیکی نیست، به عنوان مثال، شما نمی توانید از پولی که در تلویزیون خرج می کنید برای خرید چیز دیگری استفاده کنید. اما در دنیای دیجیتال که همه چیز را می توان با یک کلیک ساده کپی کرد، مهم است که از هزینه مضاعف خودداری کنید. اگر ارز دیجیتال مانند یک فایل است، می توانید آن را همزمان در دو مکان مختلف خرج کنید و تا زمانی که فروشنده از آن مطلع باشد، خرید خود را انجام داده اید. بنابراین، قبل از وجود ارزهای دیجیتال، همیشه یک سازمان متمرکز برای کنترل تعادل افراد وجود داشت تا از این امر جلوگیری کند. اما با ظهور این ارز دیجیتال، یک سازمان مرکزی دیگر وجود ندارد و تراکنش ها توسط همه اعضای شبکه کنترل می شود. بنابراین یکی دیگر از اهداف مهم بیت کوین حل مشکل دو برابری هزینه بدون اعتماد به شخص دیگری است، بنابراین دفاتر توزیع و دفتر کل نیز در صورت نیاز ایجاد شد.

دفتر مرکزی: دفتر مرکزی سازمانی است که داده های مربوط به تراکنش ها و سایر موارد مشابه را به صورت سازمان یافته نگهداری می کند.

دفتر کل توزیع شده: دفتر کل توزیع شده سیستمی است که در آن کلیه اطلاعات مربوط به معاملات و مبالغ پول به صورت انبوه ثبت می شود. روش توزیع اطلاعات در این دفتر دیجیتال امنیت اطلاعات را افزایش داد و هک را غیرممکن کرد.

به عنوان مثال، بلاک چین یک دفتر کل توزیع شده است که در ابتدا برای ردیابی تراکنش های بیت کوین ایجاد شد.

پشتیبانی بیت کوین چیست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که چیزی جز یک شبکه قابل اعتماد و قابل اعتماد با نرم افزار قوی که از بروز خطا و تقلب جلوگیری می کند وجود ندارد و تاکنون اتفاق غیرمنتظره ای رخ نداده است، یعنی بیت کوین پشتیبانی فیزیکی ندارد و تماما پشتیبانی است. . . او باهوش و منظم است! تمرکززدایی و عدم امکان حمله باعث ایجاد اطمینان جهانی نسبت به عملکرد این سکه معاملاتی شده و ارزش آن دائما در حال افزایش است.

بیت کوین چگونه ارزش گذاری و تعریف می شود؟

قیمت بیت کوین توسط شخص یا گروه خاصی تعیین نمی شود. همانطور که قیمت طلا در بازار جهانی بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود، قیمت بیت کوین نیز توسط صرافی ها و معامله گران بر اساس دو عامل مهم عرضه یعنی دادن و خواستن تعیین می شود. اگر قدرت عرضه در بازار از تقاضا بیشتر شود، قیمت ها کاهش می یابد تا زمانی که تقاضا و عرضه دوباره برابر شوند.

از طرفی می توان این ارز دیجیتال را یک ارزش بنیادی دانست که میزان آن با توجه به وضعیت شبکه آن و هزینه ای که ماینرها برای استخراج یک واحد از آن صرف می کنند به دست می آید. با وجود روش‌های مختلف ارزش‌گذاری، در نهایت قیمت بیت‌کوین با عرضه‌ای که می‌تواند از سوی ماینرها باشد یا تقاضایی که از سوی سرمایه‌گذاران شکل می‌گیرد، تعیین می‌شود.

چرا بیت کوین از سایر ارزهای دیجیتال ارزشمندتر است؟

بیت کوین مزیت های زیادی دارد که در تاپیک های زیر به توضیح این مزایا می پردازیم اما در واقع این مزایا فقط برای بیت کوین نیست بلکه برای تمام ارزهای دیجیتال دیگر نیز این مزایا قابل شمارش است، حتی سکه ها و توکن های جدیدی راه اندازی شده است که تاکنون ارزش فنی بیشتری نسبت به بیت کوین دارند، اما فراوانی و محبوبیت بیت کوین و آزمونی که در سال های اخیر پشت سر گذاشته است، به عنوان یک رئیس قبیله ای قدرتمند که سایر ارزها و ارزهای دیجیتالش در بین افراد مختلف هستند، اعتبار خاصی به آن بخشیده است. از این رو آنها یک قبیله در نظر گرفته می شوند و ممکن است هر یک از این سکه ها یا توکن ها روزی به تسلط بیت کوین پایان دهد و جایگاه اول را به خود اختصاص دهد، که بعید نیست رهبر بعدی اتریوم یا شاید لایت کوین، پسر عموی بیت کوین باشد. سال سه ساله از بیت کوین جوانتر است.

سلام بیت کوین

در گردش بیت کوین هیچ کس در اوج قدرت نیست

برای درک ویژگی های تمرکززدایی بهتر است یک مثال بزنید تا بتوانید تاثیر تمرکز بر سیستم مالی و مالی را بهتر درک کنید. تمرکز با بلاک چین متفاوت است، به این معنی که وقتی به بانک می روید، ممکن است فرآیند پرداخت با شکست مواجه شود و چندین ساعت برای انجام امور بانکی خود معطل شوید. تمرکز به معنای کنترل دولت بر پول است و همه ما پیامدهای منفی چنین کنترلی مانند تورم و کاهش تورم را می دانیم. یک سیستم مالی متمرکز به این معنی است که یک بانک می تواند بدون اطلاع شما حساب شما را ببندد. و در نهایت تمرکز سیستم مالی به این معناست که یک کشور حق حمایت و حذف کشور دیگری را از فرآیند انتقال پول دارد.

در یک سیستم بانکی متمرکز برای همیشه شاهد انواع سوء استفاده ها، دزدی ها و اخاذی های آشکار و پنهان خواهید بود و این درد سال هاست که برطرف نشده و نظارت بر آن هزینه های زیادی را به مردم هر کشور تحمیل می کند. ارزهای دیجیتال مرهمی بر این زخم تاریخی هستند.

مهمترین ویژگی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز بودن آن است. بیت کوین توسط هیچ شخص حقیقی، گروه، سازمان، بانک یا هیچ دولتی قابل کنترل نیست. ویژگی غیرمتمرکز بیت کوین به این معنی است که قدرت در شبکه بین مردم توزیع می شود. این قدرت می تواند قدرت خلق و توزیع پول باشد که از دست دولت ها و بانک ها گرفته شده و به مردم بازگردانده می شود. بر این اساس، اعتماد شما به اشخاص ثالث و واسطه‌ها، مانند بانک‌های حواله، بین تمامی افرادی که بر تراکنش‌ها نظارت دارند و شما به سامانه اعتماد دارید، توزیع می‌شود. سیستمی که قوانین آن به وضوح در کدهای برنامه ریزی شده نوشته شده است و می توانید به دلخواه از آنها استفاده کنید.

ویژگی غیرمتمرکز بیت کوین باعث شد کسانی که آسیب پذیری سیستم های مالی در فاجعه مالی وال استریت 2008 را درک کرده بودند به این فناوری روی بیاورند. قدرتی که بانک ها در کنترل و پس انداز پول پیدا کردند و تورم ناشی از آن، یکی از دلایل تولد بیت کوین بود و پس از بیت کوین، ارزهای دیجیتال فنی و کاربردی زیادی متولد شدند که هر کدام می توانست پایه و اساس باشد. برای پیشرفت فنی و تبدیل به مرد فناوری بعدی شوید.

مشکلات بیت کوین چیست؟

در حال توسعه: یکی از مهم ترین مشکلات پیش روی بیت کوین این است که درک و پیاده سازی مفاهیم کاملاً جدیدی که در علوم کامپیوتر، اقتصاد، تئوری بازی ها و چندین زمینه دیگر وجود دارد، دشوار است. نرم افزار بیت کوین هنوز در مرحله بتا است و دارای بسیاری از ویژگی های ناقص است که در حال توسعه فعال هستند. تراکنش‌های بیت‌کوین در مقایسه با بانکداری و پرداخت‌های روزانه شما، از ۱۰ دقیقه تا ۵ ساعت یا حتی در روز، کند هستند. (البته بعد از بیت کوین، ارزهای دیجیتال جدید با سرعت تراکنش کمتر از 5 ثانیه نیز وارد بازار شدند). ده دقیقه زمان انتظار برای تایید تراکنش ها، اگرچه امنیت سیستم را افزایش داد، اما از طرفی راحتی کار را کاهش داد. البته راه حل هایی مانند لایتنینگ برای این مشکل ایجاد شد که می توان از آن برای تراکنش های فوری با بیت کوین استفاده کرد. ناگفته نماند که این راه حل ها با وجود برخی پیچیدگی ها هنوز فراگیر نشده اند.

نرخ پذیرش: از آنجایی که بیت کوین یک پدیده جدید است، در کشورهای مختلف با مسائل حقوقی زیادی مواجه شده است. برخی از کشورها مانند ایالات متحده، هند، کره جنوبی، ژاپن و ایران قوانینی را وضع کرده اند تا آن را به عنوان یک واحد پول جدید بپذیرند، در حالی که بسیاری دیگر فروش و استفاده از آن را ممنوع کرده اند. به غیر از آنها، بسیاری از کشورها قوانین شفافی را علیه ارزهای دیجیتال وضع نکرده اند.

هزینه های تراکنش بالا: هزینه ها و کارمزدهای تراکنش بیت کوین به طور کلی بالا هستند (بسته به زمان روز و ترافیک شبکه، 5 تا 50 دلار) که استفاده از آن را برای پرداخت های کوچک دشوار می کند.

چرا بیت کوین اینقدر بحث برانگیز است؟

دلایل متعددی به محبوبیت بیت کوین و همتایان آن کمک می کند. به عنوان مثال، بین سال های 2011 تا 2013، فعالیت مجرمان و مجرمان با بیت کوین باعث محبوبیت این ارز دیجیتال شد. آنها از این ارز دیجیتال استفاده کردند تا فعالیت های مجرمانه خود را از چشم ناظران و قانون دور نگه دارند.

عامل مهم دیگری که باعث می شود فعالیت های مجرمانه در این پلتفرم اتفاق بیفتد، عدم کنترل دولت و امتناع از پذیرش مالیات از دارایی های موجود در پلت فرم بلاک چین است. خبری از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیست.

از آنجایی که تبادل بیت ارز بر روی پلتفرم بلاک چین انجام می شود، امکان برقراری ارتباط مستقیم بین افراد را فراهم می کند. بیت کوین بسیار محبوب شده است. .

رشد شگفت انگیز قیمت بیت کوین نیز یکی دیگر از دلایل این مشکل است. بیت کوین که در ابتدا برای هر واحد یک پنی قیمت داشت، به تدریج به قیمت بالایی رسید و اکنون به ارقام باورنکردنی می رسد و این رشد همچنان ادامه دارد.

آیا بیت کوین را می توان تحریم کرد؟

بیت کوین با نفوذ بر بانک ها و واسطه های مالی وارد عرصه شد که بزرگترین حامیان آنها دولت ها بودند. دولت ها می توانند با ایجاد اختلال در مراحل مختلف استخراج یا خرید و فروش بیت کوین در کشورهای خود، استفاده از بیت کوین را دشوارتر کنند، اما با همه این چالش ها، مقابله کامل با این پدیده غیرممکن است.

تراکنش هایی که در داخل شبکه انجام می شود خارج از کنترل هر سازمان یا دولتی است. هنگامی که استفاده از بیت کوین به واقعیت تبدیل شود و دیگر نیازی به تبدیل بیت کوین به پول نقد برای خرید ندارید، ممنوعیت و ممنوعیت استفاده از بیت کوین دیگر معنی نخواهد داشت. در این شرایط، دولت ها می توانند تمام تلاش خود را بر نظارت و کنترل مبادلات بین مردم متمرکز کنند. حتی در شرایطی که دولت‌ها استخراج معدن را در کشورهای خود ممنوع کرده‌اند، اگر استخراج معدن سودآور بود، دکل‌های معدنی کوچک همچنان در زیرزمین خانه‌ها روشن می‌شدند.

چرا مردم به بیت کوین اعتماد دارند؟

بخش بزرگی از اعتماد مردم به بیت کوین ناشی از این واقعیت است که اساساً نیازی به اعتماد وجود ندارد. بیت کوین کاملا متن باز و غیرمتمرکز است. این بدان معنی است که هر کسی می تواند در هر زمان به همه کد منبع آن دسترسی داشته باشد. بنابراین هر توسعه‌دهنده‌ای در جهان می‌تواند میزان عملکرد بیت‌کوین را آزمایش کند. همه می توانند شفافیت تمام تراکنش ها و بیت کوین های ایجاد شده را فورا مشاهده کنند. تمام پرداخت ها بدون تکیه بر شخص ثالث انجام می شود و همه سیستم ها توسط الگوریتم های رمزنگاری همتا به همتا محافظت می شوند، درست مانند بانکداری آنلاین. هیچ سازمان یا فردی نمی تواند بیت کوین را کنترل کند، بنابراین اگر همه کاربران نتوانند به این شبکه اعتماد کنند، امنیت شبکه باقی می ماند.

آیا می توانم با بیت کوین ثروتمند شوم؟

هرگز انتظار نداشته باشید که یک شبه با بیت کوین یا هر فناوری جدید ثروتمند شوید. همیشه مهم است که نسبت به هر چیزی که از قوانین اساسی اقتصادی پیروی نمی کند احتیاط کنید.

بیت کوین یک حوزه در حال رشد از نوآوری و فناوری است و فرصت های تجاری زیادی وجود دارد که خطرات و خطرات زیادی را در بر می گیرد. پس از رشد سریع بیت کوین، هیچ تضمینی برای رشد آن در آینده وجود ندارد. سرمایه گذاری زمان و منابع در هر چیزی که مربوط به بیت کوین است نیاز به دقت، هوشیاری و اطلاعات کافی دارد. راه های زیادی برای کسب درآمد با بیت کوین وجود دارد، مانند استخراج، سفته بازی یا راه اندازی کسب و کارهای جدید. همه این روش ها رقابتی هستند و هیچ تضمینی برای سودآوری آنها وجود ندارد. ارزیابی صحیح هزینه ها و خطرات مرتبط با این نوع پروژه ها به عهده خود فرد است.

اگر بیت کوین خود را از دست بدهم چه اتفاقی می افتد؟

اگر کاربر کیف پول خود را گم کند، پول او دیگر در گردش نیست. بیت‌کوین‌های گمشده مانند سایر بیت‌کوین‌ها روی بلاک چین باقی می‌مانند، اما همیشه غیرفعال هستند. هر  خرید ارز دیجیتال دارای یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی است، زیرا هیچ کس راهی برای بازیابی کلید(های) خصوصی مخفی در کیف پول شما ندارد، آنها پس از گردش سوزانده می شوند. طبق قانون عرضه و تقاضا، زمانی که بیت کوین کمتری در دسترس باشد، تقاضا برای باقیمانده ها افزایش می یابد و قیمت بیت کوین ها برای پاسخگویی به این تقاضا افزایش می یابد.


[ بازدید : 373 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]