مزایای کتری برقی

چهارشنبه 4 مرداد 1402
14:38
SD458


کتری برقی چیست؟

کتری برقی یکی از کاربردی ترین وسایل برای هر محیطی است. به عنوان مثال، می توانید این کار را در خانه، محل کار و غیره انجام دهید. کتری برقی عمدتاً برای جوشاندن آب استفاده می شود، اما قابلیت جوشاندن تخم مرغ را نیز دارد.

اگر درب کتری را بردارید و به داخل آن نگاه کنید، معمولاً یک سیم پیچ فلزی به نام المنت حرارتی در انتهای ظرف می بینید. اگر دیگ را به برق وصل کنید؛ جریان الکتریکی به عنصر گرمایش منتقل می شود. بعد از این انتقال، المنت حرارتی با تماس مستقیم آب سرد دیگ را گرم می کند.

مدت زمان جوشاندن آب در کتری برقی چقدر است؟

گاهی عجله دارید و نیاز به گرما دارید. اگر می خواهید آب را بجوشانید، معمولا کمی طول می کشد. در چنین مواقعی کتری برقی به شما کمک می کند و کار شما را آسان می کند. چون کتری درب دارد از خروج بخار جلوگیری می کند و در مدت زمان بسیار کوتاهی آب را به جوش می آورد.

مدت زمان پخت کره به قدرت آن بستگی دارد. به عنوان مثال، یک کتری Adell از 2200 وات استفاده می کند. این بدان معناست که در هر ثانیه 2200 ژول انرژی الکتریکی مصرف می کند. و تقریباً همان مقدار انرژی در هر ثانیه وارد آب می شود. 378000 را بر 2200 تقسیم کنید تا طول قابلمه را بدست آورید. به طور کلی، جوشاندن آب در یک کتری حدود 1 تا 3 دقیقه طول می کشد.

به طور خودکار بسته شود؟

خاموش شدن اتوماتیک دیگ های برقی بسیار مهم است. چون آنقدر سرمان شلوغ است که گاهی فراموش می کنیم دستگاه را خاموش کنیم. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تمامی دیگ های مدرن از ترموستات (دستگاه های مکانیکی، الکتریکی یا الکترونیکی که به تغییرات دما پاسخ می دهند) استفاده می کنند. هنگامی که دیگ به جوش می آید، به طور خودکار توسط ترموستات خاموش می شود.

ویژگی های مهم دیگ بخار:

فیلتر رسوب آهک: فیلتر معمولاً در لوله باز است، اگر در منطقه ای با آب سخت زندگی می کنید، مطمئن شوید که یک فیلتر روی بخاری دارید. فیلتر از ورود رسوبات آب به فنجان جلوگیری می کند. رسوب یک لایه سفید نازک است که روی نوشیدنی می نشیند و طعم آن را تغییر می دهد.

نگهبان. یکی دیگر از عوامل مهم در کتری برقی نگهدارنده است که آب را تا مدتی پس از جوشیدن گرم نگه می دارد. این روش همچنین باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود زیرا نیازی به جوشاندن مجدد نیست.

صفحه قابل جدا شدن: ژنراتورهای الکتریکی اغلب بر روی صفحه ای نصب می شوند که می توان آن را جدا کرد. یعنی در صورت نیاز می توانید ظرف را از بشقاب جدا کرده و به صورت بی سیم از آن استفاده کنید.

قابلیت تنظیم دما: تنظیم دمای آب به طور کلی برای قهوه، چای، چای و غیره استفاده می شود. بنابراین در صورتی که کتری برقی دارای این ویژگی باشد، به راحتی می توانید دما را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید. مثلاً در برخی از رودخانه ها نیازی به جوشاندن آب در دمای 100 درجه نیست. اگر کتری برقی قابلیت تنظیم را ندارد باید آب را مدتی بجوشانید تا در دمای اتاق به دمای لازم برسد.

محل نگهداری سیم: این محفظه برای جمع آوری و نگهداری کابل های برق بسیار مفید است. همچنین از آسیب دیدن سیم برق جلوگیری می کند. اگر بخواهید کتری را داخل کابینت بگذارید سیم برق با قرار گرفتن داخل کابینت آسیبی نمی بیند. همچنین یکی دیگر از ویژگی های آن ابعاد مناسب کتری است. هنگام خرید حتماً در نظر بگیرید که آیا می خواهید کتری را بعداً در کابینت قرار دهید.

چرخش 360 درجه: چرخش 360 درجه به این معنی است که کتری را می توان در هر جهتی روی پایه قرار داد. اکثر کتری های مدرن این قابلیت را دارند.

بدنه عایق: برخی از کتری ها بدنه عایق دارند. به طوری که حتی زمانی که آب داخل آن در حال جوشیدن است، بیرون آن به اندازه ای خنک است که بتوان آن را لمس کرد.

مطالعه از منبع: https://www.entekhabcenter.com/electric-kettle-price


[ بازدید : 185 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]