حکمش چیست؟

سه شنبه 3 مرداد 1402
17:23
SD458


خواندن یعنی خواندن متن به صورت گفتاری، اما با لحنی دلنشین و جذاب. برخلاف آواز او، لحن گوینده صدای آواز نیست.

قوانین و مقررات دستوری

از جمله قواعد و اصول موسیقی که در هنگام تلاوت باید رعایت شود عبارتند از:

سرعت

موسیقی

لهجه او

رزونانس

احساسات

سرعت

ریتم خواندن یکی از قوانینی است که باید رعایت کنیم. ریتم یک مفهوم موسیقایی است که در گفتار نیز قابل استفاده است. گوینده ای که بدون ریتم صحبت می کند، مخاطب را به سمت خود می کشاند. پس روش ریتمیک گفتار مجری رادیو را یاد بگیرید. فن بیان این را به خوبی به شما یاد خواهد داد

موسیقی

همانطور که گفته شد، ما از نت ها به همان دقتی که هنگام آواز خواندن استفاده می کنیم، استفاده نمی کنیم، اما این بدان معنا نیست که کلام ما بدون موسیقی است. در ضمن، گوینده موفق کسی است که صدایش از دیگران زیباتر باشد. در فن بیان به صدای کلمات ملودی می گویند.

لهجه

آکسان واژه ای فرانسوی است که بر اهمیت زبان فارسی تاکید دارد. با تاکید نه تنها می‌توانیم گفتار خود را زیباتر کنیم، بلکه می‌توانیم معنای جمله را بهتر منتقل کنیم. تاکید صحیح یکی از اصول اساسی خواندن هر متن یا شعری است. آکسان یکی از فنون اساسی در شعر، موسیقی، تئاتر، کلام و هنرهای بیانی است.

تاکید بر کلمات مختلف در متن معانی مختلفی را ایجاد می کند. همچنین تمرکز بر عطف های مختلف یک کلمه، ظاهر کلمه را تغییر می دهد. همچنین شخصیت های مختلف می توانند شخصیت های متفاوتی را خلق کنند.

رزونانس

اگر در هنگام خواندن متن صدای شما طنین انداز و پر است، می گوییم صدای شما طنین دارد. تشخیص صدا با تمرین بهتر و بهتر می شود وقتی می گوییم کسی صدای گرمی دارد، منظور لحن صدا است

همانطور که گفته شد، می توانید با تمرینات رزونانس صوتی را بهبود بخشید و رزونانس صوتی را افزایش دهید. فن بیان، گفتار و آواز برای این منظور تمرین هایی به نام تمرین های صوتی ارائه کرده اند.

احساس

سخنران خوب، سخنراني است كه بيانش سرشار از احساس باشد. باید حس متن یا شعری را که می خوانید به مخاطب منتقل کنید. ساده به نظر می رسد، اما بسیاری در انجام آن شکست می خورند. بدست آوردن چیزی انجام آن را غیرممکن می کند.

البته ابراز احساسات نیاز به تمرین در موقعیت های گذشته دارد و چندان سخت نیست. دروس هنری مانند بازیگری، گفتار و مهارت های ارتباطی، آواز، تمرین هایی را برای تقویت احساسات ارائه می دهد.

جملات چگونه ساخته می شوند؟

برای ساختن جملات زیبا و جالب باید مهارت های مختلفی آموخت. از یادگیری مهارت های مورد نیاز برای خواندن یک جمله گرفته تا یادگیری مهارت های کار با این نرم افزار.

جمله را بخوان

برای خوب خواندن کافی است قواعد گفتاری که قبلا ذکر شد را یاد بگیرید. با یادگیری فن بیان، گوینده می شویم و هر متنی که به ما داده می شود را بهتر و جذاب تر می خوانیم.

برای یادگیری فن بیان باید به کلاس هایی مانند بازیگری و گویندگی بروید. گوینده دکلمه زهرا شیراحمدی همچنین می توانید از بهترین آموزش های آنلاین ارائه شده در کشور برای یادگیری استفاده کنید.

با نرم افزار کار کنید

بعد از اینکه خواندن گفتار را به خوبی یاد گرفتید، باید کار با نرم افزار ضبط و ویرایش صدا یا تصویر را یاد بگیرید. معمولاً تولید محتوای صوتی کافی است، اما اگر می خواهید تصاویر یا متنی با صدا اضافه کنید، باید از نرم افزارهای ویرایش تصویر استفاده کنید.

در اینجا یک نرم افزار بسیار خوب برای ایجاد روایت صوتی به شما معرفی می کنیم. نرم افزار Adobe Audition که کار شرکت Adobe می باشد، همه با نرم افزار Adobe Photoshop آشنایی دارند. این شرکت نرم افزاری Adobe Audition را برای ویرایش صدا ایجاد کرد.

با این نرم افزار می توانید صدای خود را ضبط کنید و ضربات و صداهای عجیب و غریب را حذف کنید. علاوه بر این، این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که به راحتی موسیقی را به صدای خود اضافه کنید.


[ بازدید : 885 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]