علت سیاه شدن استخوان لگن چیست؟

دوشنبه 25 دی 1402
9:07
SD458


آیا می دانید چرا استئونکروز مفصل ران رخ می دهد؟ معمولاً اگر اندکی اختلال در گردش خون ایجاد شود، در نهایت منجر به نکروز و سیاه شدن استخوان لگن می شود. مقاله قبل از شما سعی در مقابله با نکروز (سیاه شدن استخوان لگن یا مغز استخوان) دارد. در این مقاله علل، علل و به طور کلی هرگونه اطلاعات مربوط به سیاه شدن لگن در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.


نکروز

چرا استخوان لگن سیاه می شود؟

اگر حتی کوچکترین مشکلی در جریان خون وجود داشته باشد باعث می شود خون در مسیر خود به استخوان لگن نرسد و در نتیجه استخوان لگن سیاه می شود (در کلام می گوییم سیاه است). دیگر هیچ مقاومتی در برابر وزن و ضربه وجود نخواهد داشت. به دلیل این مشکل به تدریج به شکل گرد خود تغییر می کند و در نهایت شکل اولیه خود را ترک می کند.

نکاتی در مورد استخوان لگن و علل تیره شدن آن

استخوان بافتی سفت و جامد در بدن است که با وجود تمام سختی هایش مانند سایر قسمت های بدن نیاز به تغذیه با غذا دارد و عمدتاً برای ادامه حیات به اکسیژن نیاز دارد.

به طور کلی، تمام اکسیژنی که به اندام ها و بافت های مختلف بدن می رسد، فقط از طریق خون منتقل می شود. بنابراین اگر به هر دلیلی جریان خون لگن قطع شود، شاهد آن خواهیم بود که تمامی اعضای محروم از تغذیه به مرور زمان کارایی و دوام خود را از دست داده و به جسمی مرده و بی خاصیت تبدیل می شوند.

لگن نیز از این قاعده مستثنی نیست و همین امر می تواند در مورد این اندام نیز اتفاق بیفتد.

متأسفانه، لگن و ران تنها یک منبع خون دارند (وریدهایی که به این نواحی بدن ختم می‌شوند). به همین دلیل اگر همین روش با مشکل مواجه شد، راه دیگری برای جبران این کمبود وجود ندارد و مدتی کار تغذیه استخوان را به عهده می گیرد.

یکی از ابهامات نکروز این است که عللی که در شکل گیری این بیماری نقش دارند بر ما پوشیده است و نمی توانیم علت این بیماری را به درستی توضیح دهیم. آنچه می دانیم این است که از طریق مکانیسمی، رگ های خونی که به لگن و کشاله ران منتهی می شوند مسدود می شوند و در نهایت باعث ایجاد این مشکل در افراد می شود. آنچه از علائم این بیماری می توانیم نتیجه بگیریم این است که برای پیشگیری از این بیماری باید تمام عللی که منجر به بسته شدن رگ های خونی لگن و لگن می شود را برطرف کنیم. انجام دادن. برای درمان بیماری های مفصلی با دکتر منصوری تماس بگیرید.


چگونه می توانیم احتمال نکروز را کاهش دهیم؟

اولین قدمی که می توانیم برداریم این است که نوشیدن الکل را کنار بگذاریم.

راه دیگر برای جلوگیری از نکروز، پرهیز از مصرف سیگار، قلیان و سایر محصولات تنباکوی حاوی مواد مخدر است. در اثر استعمال دخانیات، کل سیستم بدن آسیب می بیند و به درستی کار نمی کند.

اگر به هر دلیلی لگن شکسته شود یا قسمتی که مفصل ران نامیده می شود شکسته شود باعث آسیب رگ ها می شود.

در برخی موارد، مفصل ران ممکن است عفونی شود. در چنین مواردی، باید با نظارت مداوم از مشکلات جدی تری جلوگیری کنید.

در برخی موارد مفاصل ران نوازندگان در هنگام زایمان پاره می شود. در آن زمان باید اقدامات لازم برای درمان یا پیشگیری از این بیماری انجام شود.

برخی از افراد هستند که به صورت حرفه ای و مداوم غواصی می کنند. در این افراد احتمال عفونت به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و منجر به بروز این بیماری می شود.

چگونه بفهمم مفاصل و استخوان هایم سیاه هستند؟

در واقع تصویر رادیولوژی برای تشخیص ضروری است. اما در هر صورت علائم این بیماری فقط درد در مفاصل لگن و کشاله ران در مراحل اولیه است و حتی راه رفتن نیز برای بیمار بسیار سخت و دردناک است، بنابراین متخصص ارتوپدی باید معاینه لازم را انجام دهد.

علائم استخوان لگن سیاه

چگونه سیاهی استخوان ران یا لگن را درمان کنیم؟

در بیشتر موارد تنها راه درمان جراحی است. یکی از نکاتی که باید به خاطر داشت این است که اگر این بیماری در مراحل اولیه مانند سایر بیماری ها تشخیص داده شود، درمان و مراحل آن بسیار ساده خواهد بود و راه هایی برای از بین بردن علائم بیماری وجود دارد. در این بیماری، اگر نکروز بسیار پیشرفته باشد، پزشک نمی تواند روی استخوان لگن و مفاصل کار کند. در این زمان این بیماری باید با تعویض مفصل ران برطرف شود.

خاتمه دادن

در نهایت امیدواریم در این مقاله اطلاعات کافی ارائه شده باشد تا عزیزان با همین آگاهی نسبت به پیشگیری و یا تشخیص این بیماری اقدام کنند. البته هر فردی علل و علائم متفاوتی دارد و هرکسی باید مشاوره و معاینات خود را انجام دهد. با این حال، داشتن اطلاعات کلی می تواند روند درمان را تسریع کند.


[ بازدید : 48 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]