ویدئو کنفرانس چیست و چه انواعی دارد؟

سه شنبه 21 آذر 1402
10:00
SD458

 انواع مختلفی از سیستم های ویدئو کنفرانس برای استفاده شخصی یا بیشتر در بازار موجود است. برای یافتن بهترین نرم افزار ویدئو کنفرانس برای نیازهای تجاری خود، باید با انواع سیستم های ویدئو کنفرانس موجود در بازار آشنا شوید.


سیستم های ویدئو کنفرانس و وبینار، مانند بسیاری از ابزارهای آموزش مجازی، نرم افزاری برای برگزاری دوره های آموزش از راه دور و آموزش آنلاین هستند. امروزه آموزش آنلاین، کلاس های آنلاین و سیستم های وبینار از ابزارهای مهم در سیستم های مدیریت آموزش الکترونیکی هستند.

از جمله ابزارهایی است که برای سازماندهی جلسات آنلاین و همچنین آموزش مجازی و از راه دور، ویدئو کنفرانس و وب کنفرانس استفاده می شود. امروزه از ویدئو کنفرانس به طور گسترده برای سازماندهی جلسات آموزشی آنلاین و همچنین جلسات آنلاین شرکتی مانند ویدئو کنفرانس استفاده می شود. کنفرانس تحت وب نیز به دلیل کاهش هزینه ها در حال افزایش است.

انواع مختلفی از سیستم های ویدئو کنفرانس برای استفاده شخصی یا عمومی در بازار وجود دارد. برای یافتن بهترین نرم افزار ویدئو کنفرانس بر اساس نیازهای تجاری، باید با انواع سیستم های ویدئو کنفرانس موجود در بازار آشنا شوید.

یک نوع ویدئو کنفرانس

کارفرمایان باید در پشت صحنه طیف گسترده ای از گزینه ها را از مکان های مختلف برای انتخاب و خرید گزینه های ویدئو کنفرانس نگاه کنند. به همین دلیل، او باید اصول و پایه‌هایی را که زیربنای فناوری او است، مانند انواع کنفرانس‌های ویدئویی و کارکردهای پس‌زمینه آن، درک کند.

نقاط پایانی اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار می دهند، در حالی که خدمات پشتیبان ارتباط بین نقاط پایانی و مدیریت مرکزی دستگاه های کنفرانس ویدئویی را فراهم می کنند. در زیر انواع ویدئو کنفرانس ابتدا به صورت نهایی و سپس به صورت نهایی توضیح داده شده است.

انواع جلسات ویدیویی بر اساس نقاط پایانی

سیستم ویدئو کنفرانس رومیزی

سیستم ویدئو کنفرانس رومیزی یکی از مهم ترین انواع ویدئو کنفرانس است که در بین کارمندان و کارفرمایان بسیار محبوب است.

نقاط پایانی دسکتاپ برنامه‌های نرم‌افزاری یا رابط‌های مبتنی بر مرورگر هستند که دسترسی به پلتفرم‌های کنفرانس ویدیویی آنلاین را فراهم می‌کنند. به طور معمول، این برنامه ها از دوربین های داخلی موجود استفاده می کنند یا آنها را به دوربین های USB خارجی متصل می کنند. صدا به میکروفون و بلندگوهای یکپارچه یا از طریق بلوتوث یا دستگاه های متصل به USB بستگی دارد. مشتریان مبتنی بر مرورگر ممکن است از قابلیت‌های WebRTC بومی مرورگرهایی مانند Chrome و Firefox استفاده کنند یا برای پشتیبانی از کنفرانس ویدیویی به پلاگین نیاز داشته باشند.

برنامه های ویدیویی موبایل

برنامه های ویدیویی موبایلی به کاربران اجازه می دهند بدون توجه به موقعیت مکانی خود در کنفرانس ویدیویی از تلفن یا تبلت خود شرکت کنند.

سیستم ویدئو کنفرانس برای مدیران

سیستم ویدئو کنفرانس مدیریت برای دسکتاپ طراحی شده است و به برگزاری وبینارها و ارائه ویدئو کنفرانس با کیفیت بالا از طریق برنامه های دسکتاپ و مرورگر می پردازد. سیستم‌های عامل اغلب شامل سخت‌افزاری هستند که کپسوله‌سازی و کپسول‌زدایی را بهینه می‌کنند و از وضوح تصویر بالاتر نسبت به گزینه‌های دسکتاپ پشتیبانی می‌کنند.

سیستم ویدئو کنفرانس داخل اتاق

ویدئوهای اتاقی انواع مختلفی از تنظیمات قیمت را ارائه می‌دهند که از اتاق‌های کنفرانس کوچک، متوسط ​​و بزرگ پشتیبانی می‌کنند. ویژگی‌های معمول موجود عبارتند از پشتیبانی از چند صفحه، نمایش محتوا از لپ‌تاپ یا دستگاه‌های تلفن همراه، و دوربین‌هایی که روی بلندگوهای فعال در اتاق تمرکز می‌کنند. عملکردهای صوتی نیز متفاوت است. برخی از سازندگان میکروفون‌هایی را ارائه می‌کنند که نویز پس‌زمینه را حذف می‌کنند یا سایر پیشرفت‌های صوتی را ارائه می‌دهند.

یک سیستم کامل ویدئو کنفرانس از راه دور

کنفرانس ویدیویی از راه دور، جلسات حضوری را شبیه سازی می کند. نمایشگرهای بزرگ روی دیوارها یا بالای میزهای کنفرانس تصاویری در اندازه واقعی از افراد را نشان می دهد. مبلمان هماهنگ در کنار هم، صداهای جهت دار، و دوربین های هم سطح چشم، به نظر می رسد که شرکت کنندگان در کنار هم پشت میز نشسته اند و به یکدیگر نگاه می کنند. برخی از سیستم های پیچیده همچنین می توانند شامل تصاویر سه بعدی و هولوگرافیک با نمایشگرهای عمق دید باشند تا تجربه ای همه جانبه ایجاد کنند. به دلیل پیچیدگی مشکل، بسیاری از فروشندگان این تجهیزات خدمات پشتیبانی و مخابراتی را مستقیماً یا از طریق شرکا یا فروشندگان ارائه می دهند. در میان انواع مختلف ویدئو کنفرانس، ویدئو کنفرانس از راه دور گران ترین گزینه است.

درایورهای چند منظوره سخت افزاری

واحدهای کنترل چند منظوره سخت افزاری (MCU) معمولاً سرورهای رومیزی هستند که اتصال بین نقاط پایانی کنفرانس ویدیویی را فراهم می کنند. MCU ها پروتکل های مختلف کپسوله سازی و انتقال سیگنال را ارائه می دهند.

نوعی کنفرانس ویدئویی بر اساس یک سرویس پشتیبان

نرم افزارهای ویدئو کنفرانس و MCU

MCU های نرم افزاری یا روترهای ویدئویی، عملکرد MCU های سخت افزاری را تقلید می کنند، اما این کار را در یک برنامه آموزشی انجام می دهند. به طور کلی، این کار در محیط‌هایی که هر دو طرف از پروتکل‌های استاندارد مانند سیگنالینگ SIP و کپسوله‌سازی H.264 پشتیبانی می‌کنند، بهتر عمل می‌کند.

 ضبط تصویر کنفرانس با اتاق جلسات مجازی (VMR)


اتاق‌های جلسه مجازی ابری (VMR) پیشنهادات اشتراکی را ارائه می‌دهند که جایگزین نیاز به سخت‌افزار داخلی یا نرم‌افزار مجازی‌سازی می‌شوند. دستگاه‌های VMR معمولاً قابلیت همکاری بین سیستم‌های فروشنده و استانداردهای باز را ارائه می‌کنند و می‌توانند جلسات Meet Me را فراهم کنند که در آن نقاط پایانی همیشه می‌توانند به اتاق‌های جلسه متصل شوند.

ویدئو کنفرانس با خدمات مدیریت

خدمات مدیریت معمولاً توسط ارائه دهندگان خدمات ابر VMR و خدمات نقطه پایانی مدیریت شده ارائه می شود و اطلاعاتی مانند استفاده، موجودی، کنترل نسخه نرم افزار، مدیریت به روز رسانی و اجرای خط مشی را ارائه می دهد. اگر قصد دارید انواع مختلف خدمات کنفرانس ویدئویی مبتنی بر ابر را ارزیابی کنید، حتماً هرگونه محدودیت امنیتی را بررسی کرده و از گروه مدیریت ریسک بازخورد دریافت کنید.

ویدئو کنفرانس و سایر خدمات پس زمینه

خدمات پشتیبانی اضافی شامل قابلیت همکاری بین پلتفرم‌های قدیمی و جدید، اجرای امنیت برای شرکت‌کنندگان خارجی و ادغام سیستم‌های اتاق با سیستم‌های دسکتاپ و موبایل است.

قبل از در نظر گرفتن نوع خاصی از ارائه دهنده کنفرانس ویدئویی فرلیچر، باید در نظر بگیرید که چقدر می خواهید هزینه کنید. از آنجایی که هزینه ها بسیار متفاوت است، بسته به سیستمی که انتخاب می کنید و دامنه نصب، باید بودجه را در مراحل اولیه پروژه تعیین کنید. هزینه ها نیز می تواند تحت تأثیر نیازهای کیفیت ویدیوی شما قرار گیرد و با هر تغییری، طراحی شبکه شما ممکن است نیاز به انطباق با سیستم های کنفرانس ویدیویی داشته باشد.

10 مورد برای انتخاب نرم افزار ویدئو کنفرانس در بین انواع ویدئو کنفرانس

کنفرانس ویدئویی در حال حاضر دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است زیرا گزینه های مبتنی بر ابر همچنان بر صنعت تأثیر می گذارند. این چک لیست 10 نقطه ای برای انتخاب ویدئو کنفرانس به خریداران کمک می کند تا محصولات در حال ظهور را ارزیابی کنند.

شرکت ها باید در هنگام خرید محصولات ویدئو کنفرانس چندین فاکتور را در نظر بگیرند. برخی از ملاحظات کلیدی عبارتند از یافتن ترکیب مناسبی از قطعات سخت افزاری و نرم افزاری، سازگاری با سایر محصولات ویدئو کنفرانس و ثبات مالی فروشندگان خاص.

علاوه بر این، هنگام ارزیابی یک محصول نمایشگر ویدیویی، شرکت ها باید سطح فناوری، سهولت استفاده و البته هزینه را در نظر بگیرند. شرکت‌ها همچنین باید تعیین کنند که چگونه محصولات ویدئویی مورد نظرشان با ارتباطات و برنامه‌های تجاری بزرگ‌ترشان مطابقت می‌یابد.

همزمان با محبوبیت بیشتر محصولات کنفرانس ویدئویی، ظهور فناوری های مبتنی بر ابر در دسترس بودن را افزایش داده و هزینه ها را کاهش می دهد. شرکت ها نیز بسته به نیاز خود خدمات مختلف را ارزیابی می کنند. در اینجا 10 موردی که شرکت ها باید هنگام خرید محصولات ویدئو کنفرانس در نظر بگیرند آورده شده است:

سخت افزار انعطاف پذیر

آیا می توانم از محصولات اتاق از تامین کنندگان مختلف استفاده کنم؟ شرکت باید بررسی کند که چگونه با هر سرویس مختلف کار می کند. هزینه ها و زیان های این ارتقا را نیز باید در نظر گرفت.

نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) گردش کار.

آیا تغییر ارائه دهندگان SaaS سرویس های مورد استفاده را نیز تغییر می دهد؟ و کاربران با این تغییر بازیابی می خواهند؟ اگرچه از نظر مفهومی مشابه هستند، اما تجربه کاربری محصولات مختلف SaaS بسیار متفاوت است. برخی به کاربران اجازه می دهند مستقیماً شماره گیری کنند، در حالی که برخی دیگر به عنوان یک اتاق جلسه مجازی عمل می کنند که در آن دو یا چند کاربر می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. استفاده از هر کدام مزایای خود را دارد، اما شرکت ها باید در نظر داشته باشند که کدام رویکرد برای گردش کار آنها بهتر عمل می کند.

توان مالی

وام های نقدی برای تولیدکنندگان و توزیع کنندگان چه معنایی دارد؟ برای مشتریانی که به دنبال یک محصول ارزان قیمت SaaS در ماه هستند، می توانند از فروشندگان پرخطر خرید کنند. اما بسیاری از مشتریان باید فروش اعتبار را در نظر بگیرند.

مقیاس را بالا و پایین کنید

چه تعداد می توانند مقیاس های بالا و پایین را ارائه دهند؟ اگر فناوری نصب شده باشد و به سرعت در کسب و کار در حال رشد است، آیا از نظر فنی می تواند مقیاس را ارائه دهد؟ همه ارائه دهندگان نقطه شیرین خود را دارند که در آن فناوری بهترین ارزش را ارائه می دهد. به عنوان مثال، برخی از ارائه دهندگان با قیمت پایین تری شروع می کنند، اما با افزایش خدمات، هزینه به طور چشمگیری افزایش می یابد. سایر ارائه دهندگان قیمت پایه بالاتری دارند، اما هزینه کاربران اضافی یا خدمات اضافی ثابت باقی می ماند. مشتریان باید از ارائه دهندگان بالقوه بخواهند که هزینه هر کاربر را ارزیابی کنند زیرا از 50٪ استفاده مورد انتظار تا 500٪ متغیر است.

استراتژی ارتباطی یکسان

اگر شرکتی یک محصول UC را در نظر دارد، باید قابلیت‌های ویدئو کنفرانس را نیز در نظر بگیرد. امروزه، بسیاری از ارائه دهندگان راه حل یکپارچه عمدتاً خدمات ارتباطی ویدیویی را ارائه می دهند و مشتریان می توانند راه حل های کنفرانس ویدیویی کارآمدتری را به صورت موازی پیاده سازی کنند. بسیاری از سرویس‌ها با هم کار می‌کنند، بنابراین کاربران باید بدانند که چگونه محصولات مختلف با هم تناسب دارند و با هم تعامل دارند.

ابزارها را با هم ترکیب کنید

Slack، Spark، Salesforce، Office 365 و غیره که کاربران بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند. در این شرایط، در نظر بگیرید که سرویس ارتباط بصری تا چه اندازه در جریان کار کاربر قرار می گیرد. حرکت بین سیستم های مختلف ممکن است غیرقابل قبول باشد.

هیچ کدوم از خدمات

با توجه به ماهیت بخش‌بندی این صنعت، مشتریان ممکن است از خدمات مختلفی در هر بخش استفاده کنند. یک سازمان ممکن است خدمات استاندارد خود را داشته باشد، اما باید برای کارمندانی که به برنامه ها یا محصولات دیگری برای ارتباط با تامین کنندگان یا مشتریان نیاز دارند، برنامه ریزی کند. در یک محیط آنلاک، نصب نرم افزار جدید برای اکثر کاربران نسبتا آسان است، اما فناوری اتاق جلسه باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا این کار را انجام دهد.

پخش و ضبط کنید

ویدیو کنفرانس می توانند هم زنده و هم ضبط شوند. کاربران می توانند درس های مجازی را بر روی کامپیوتر، در فضای ابری یا سرور اختصاصی ضبط کنند.


[ بازدید : 423 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]