طراحی اقامتگاه بوم گردی

يکشنبه 28 آبان 1402
9:16
SD458


اقامتگاه های بوم گردی به دلیل توانایی بالایی که در معرفی گردشگران با فرهنگ بومی و ویژگی های طبیعی منطقه دارند، نقش مهمی در صنعت گردشگری ایفا می کنند. یکی از اصلی ترین عواملی که گردشگران را به بازدید از بوم گردی و اقامت در این خانه های بوم گردی تشویق می کند، طراحی جذاب برگرفته از معماری سنتی اقامتگاه است. از این رو در این مقاله به نحوه طراحی ویلا و خانه های بوم گردی بر اساس معماری سنتی ایرانی می پردازیم.


طراحی اقامتگاه بوم گردی

اکوتوریسم سفر برای کشف محیط و طبیعت یک منطقه است و بیش از هر چیز دیگری بر طبیعت و حفاظت از آن تمرکز دارد. اقامتگاه بومگردی همچنین مکانی برای پذیرایی از عشایر یا سایر مسافران علاقه مند به حفاظت از طبیعت است.

در شرکت آرین پاراکس این جاذبه ها به گونه ای ساخته شده اند که کمترین آسیب را به اکولوژی منطقه وارد کرده و سعی در بیان فرهنگ منطقه تا حدی و انتقال عناصر اجتماعی-فرهنگی دارد. متعلق به منطقه است. بنابراین، این خانه ها اغلب توسط مردم محلی اداره می شود.

ویژگی های طراحی اقامتگاه های توریستی

1. طراحی بومی

2. بوم گردی که بیشتر ساکنان محلی هستند.

3. غذا و نوشیدنی: غذاهای محلی و نوشیدنی های مخصوص آن منطقه.

4. دکور: دکور اتاق های آرین پاراکس طوری طراحی شده است که مسافر احساس می کند در یک خانه محلی مهمان است.

5. توجه به مراسم محلی: به مراسم محلی که در این منطقه رایج است اطلاق می شود.

6. خدمات سلامت تندرستی

7. قیمت مناسب برای زندگی در آن مکان

8. راهنماهای محلی: این افراد ساکنان محلی منطقه هستند که هر قسمت از منطقه را می شناسند و مطمئناً می توانند شما را به هر مکانی که بخواهید راهنمایی کنند.

به محیط گوش کنید

اقامتگاه های بوم گردی با هدف سازگاری با محیط زیست و به حداقل رساندن آسیب به اکوسیستم ایجاد می شوند. یکی از راه های جذب گردشگر، طراحی این اقامتگاه ها با استفاده از معماری سنتی خاص منطقه است.

در واقع هدف از طراحی مقاصد گردشگری دوستدار محیط زیست این است که کمترین آسیب ممکن را به تنوع زیستی منطقه وارد کند. اگر معماری یک ساختمان مطابق با اقلیم آن باشد و همچنین بتواند ویژگی ها و باورها و آداب و رسوم منطقه فرهنگی مربوطه را منعکس کند، می تواند به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک کند. بنابراین طراحی جاذبه های گردشگری باید فرهنگ منطقه و همچنین بوم شناسی و اقلیم منطقه را منعکس کند. در آرین پاراکس حفظ مادی و فرهنگ منطقه را به عنوان اولین اصل می بینیم.

طراحی زیستگاه بوم گردی سنتی

در طراحی این مجموعه از سبکی ساده و مدرن در کنار عناصر بومی و حومه شهر استفاده شده است. یکی از ویژگی های جذاب این مجموعه استفاده از ساقه خرما خشک شده است.

ضمن اینکه پذیرایی و رستوران در داخل همین کابین ها قرار گرفته اند و با مبلمان خود جان تازه ای به محیط روستایی بخشیده اند.

گاهی اوقات وجود تابلوها در محوطه می تواند مکمل دکور شیک اما قدیمی و ساحلی محیط باشد. هر سوئیت خانه ییلاقی دارای بالکن مشرف به استخر است. شرکت آرین پاراکس می تواند یک سوئیت کوچک برای شما طراحی کند.

طراحی اقامتگاه چوبی

این یک خانه چوبی مجلل است که کاملاً با فضای آن منطقه مطابقت دارد. در یک شهرک ویلایی در منطقه ای کوهستانی واقع شده است.طراحی ویلای چوبی با استفاده از درختان اطراف و ایجاد یک شومینه مرکزی گردشگر را به احساس و احساس حال و هوای کوهستان ترغیب می کند.

طراحی اقامتگاه بومگردی و توریستی باید با هر منطقه سازگار باشد زیرا هدف از سفر و بازدید از این مناطق متفاوت است و افراد دوست دارند فضای اقامت حتی یک شب را در مناطق کوهستانی، ساحلی یا کویری داشته باشند.



[ بازدید : 152 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]