8 تفاوت کلیدی بین معماری داخلی و طراحی داخلی

شنبه 27 آبان 1402
11:51
SD458


معماری داخلی بر فضای داخلی و عملکرد آن برای زندگی انسان تمرکز دارد. معماری داخلی هنر و علم را برای ایجاد یا بازسازی فضای داخلی ساختمان های مختلف مانند خانه ها، ادارات یا سایر فضاهای بسته ترکیب می کند. این نوع معماری همچنین شامل تبدیل یک نوع فضا به فضای دیگر (همچنین استفاده مجدد تطبیقی ​​نیز نامیده می شود)، مانند تبدیل فضای داخلی یک ساختمان اداری قدیمی به یک فضای نشیمن است.

یک معمار داخلی چه می کند؟

طراحی معماری داخلی اغلب در ساخت و ساز یا بازسازی محیط های داخلی نقش دارند و اغلب ظاهر فیزیکی خانه ها را تغییر می دهند. آنها باید چیدمان ساختمان و کدهای ساختمان را برای ایجاد یک فضای زندگی ایمن و قابل سکونت (مانند نصب لوله کشی و تجهیزات الکتریکی مناسب) در نظر بگیرند و بررسی طراحی را در تمام پروژه های خود لحاظ کنند. طراحان داخلی همچنین می توانند گزینه های طراحی داخلی پایدار را در کار خود بگنجانند، مانند توسعه "سبز" با سیستم های گرمایش و روشنایی جایگزین.


چگونه می توان یک طراح داخلی شد؟

حضور در دانشکده معماری می تواند به فرصت های شغلی زیادی مانند توسعه املاک، طراحی داخلی خانه، طراحی داخلی اداری، طراحی منظره، برنامه ریزی شهری یا طراحی صنعتی منجر شود. برای تبدیل شدن به یک طراح داخلی مجاز، باید:

دریابید که انجمن معماری محلی شما به چه چیزی نیاز دارد. اولین قدم برای شروع حرفه ای به عنوان یک طراح داخلی، یافتن و تکمیل مدارک مورد نیاز شورای معماری محلی شماست.

دریافت مدرک اکثر انجمن های معماری در ایالات متحده بسیار مهم است که مدرسه ای را انتخاب کنید که توسط شورای اعتباربخشی طراحی داخلی (CIDA) معتبر باشد. این اعتبار تضمین می کند که آموزشی که در برنامه معماری داخلی خود دریافت می کنید استانداردهای شناخته شده صنعت را برآورده می کند.

قبولی در آزمون صدور مجوز برای تبدیل شدن به یک معمار حرفه ای: باید در آزمون ثبت نام معمار که توسط شورای ملی هیئت های ثبت معماری (NCARB) اداره می شود، بگذرید.

طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی رشته‌ای است که به جای کارکرد بر هنر تمرکز دارد و شامل عناصر زیبایی‌شناختی مانند مبلمان، کفپوش، دیوارها، پوشش‌های پنجره‌ها و آثار هنری است. این همچنین شامل طرح های رنگی، منسوجات، نورپردازی، مواد طراحی و دوام است. طراحی داخلی در مکان های مختلفی از مسکونی و تجاری گرفته تا عمومی و صنعتی استفاده می شود.

وظایف یک طراح داخلی

طراحان داخلی اتاق ها و فضاهای داخلی راحت را ایجاد می کنند تا آن را کاربردی و زیبا کنند. اکثر طراحان داخلی پروژه ها را با ارزیابی نیازها و اهداف مشتری از جمله نحوه استفاده از اتاق و نحوه حرکت افراد در فضا آغاز می کنند.

پس از ملاقات با مشتریان، طراحان داخلی در مورد مواد تحقیق می کنند و ایده هایی برای طرح ها ایجاد می کنند. بسیاری از طراحان داخلی از برنامه های CAD و BIM برای ایجاد پلان های دو بعدی و سه بعدی استفاده می کنند. این پلان های دیجیتالی طبقه معمولاً شامل چیدمان اتاق، سیستم های برق و لوله کشی، مصالح دیوار و کف، روشنایی و مشخصات مبلمان است. در بیشتر موارد، نقشه ها شامل مجوزهای ساختمانی مورد نیاز برای اجرای طرح نیز می شود.

طراحان داخلی سپس هزینه ها و زمان را تخمین می زنند، مواد را سفارش می دهند، برای مجوزهای لازم درخواست می دهند و پیمانکارانی را برای تکمیل کار پیدا می کنند. اکثر طراحان داخلی تیم های کوچکی از پیمانکاران را مدیریت می کنند و همچنین از نزدیک با معماران، مهندسان و فروشندگان همکاری می کنند. آنها اغلب بر تمام ساخت و ساز و نصب مربوط به آثار هنری خود نظارت می کنند و حتی ممکن است برخی از کارهای طراحی و نصب را انجام دهند.

در حالی که برخی از طراحان داخلی متخصص هستند، بسیاری از آنها تخصص را انتخاب می کنند. برخی ممکن است بر سبک های خاص، اتاق های خاص مانند آشپزخانه و حمام یا انواع ساختمان ها مانند فضاهای مسکونی یا شرکتی تمرکز کنند.

تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی چیست؟

نقش‌های یک معمار داخلی و یک طراح داخلی از بسیاری جهات همپوشانی دارند، اما تفاوت‌هایی نیز بین این دو حرفه وجود دارد، از جمله:

معماران داخلی از نوسازی سازه مراقبت می کنند. یک معمار داخلی معمولاً در کل ساختار داخلی و فرآیند طراحی در سطح فنی دخالت دارد. آنها با سازندگان، پیمانکاران و تکنسین ها برای تعمیر یا بازسازی یک سازه موجود همکاری می کنند.

برای معمار شدن به مجوز نیاز دارید. تفاوت اصلی معماری داخلی و طراحی داخلی در این است که همه معماران باید مجوزی داشته باشند تا خود را معمار بنامند و معماری را انجام دهند.

طراحی داخلی بیشتر در مورد زیبایی شناسی است. طراحی داخلی حرفه ای است که بر معماری و برنامه ریزی فضا، ایجاد طرح های هماهنگ و زیبایی شناختی برای فضای داخلی خانه ها و مشاغل در محیط های ساخته شده یا سازه های موجود تمرکز دارد. با این حال، حرفه طراحی داخلی در طول سال ها تکامل یافته است و طراحان بیشتری از این جنبه های فنی در طراحی های خود برای پرداختن به سازه های معماری استفاده می کنند. در راهنمای ما در اینجا درباره اصول طراحی داخلی بیشتر بدانید.

شرایط مختلفی دارد. تبدیل شدن به یک طراح داخلی معتبر (نه یک دکوراتور) ممکن است نیاز به مجوز یا گواهینامه شورای اعتباربخشی طراحی داخلی (CIDA) در برخی کشورها داشته باشد. شورای ملی صلاحیت طراحی داخلی (NCIDQ) یک آزمون سه بخشی است که بالاترین مدرک را برای طراحان داخلی فراهم می کند و می تواند به افزایش شانس شما برای داشتن یک استودیو طراحی داخلی یا کسب و کار طراحی داخلی کمک کند.

سطح دبیرستان

تحصیلات و سابقه کار

گواهینامه ها و مجوزها

محیط کار و نرم افزار


[ بازدید : 370 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]