10 نشانه مهم که نشان می دهد دوست داشتنی نیستید! / می داند و راست می گوید

چهارشنبه 22 شهريور 1402
11:53
SD458


من دوست دارم فکر کنم بزرگ هستم و عموماً دیگران هم همینطور! اما صادقانه بگویم، این یک قانون دائمی نیست. در واقع، در سال‌های اخیر ویژگی‌هایی را در خودم شناسایی کرده‌ام که باعث می‌شود دیگرانی که با من سروکار دارند برجسته شوند. با کارمادیو همراه باشید.

چگونه بفهمیم که دوست داریم یا نه؟

راه‌های سریعی برای فهمیدن اینکه آیا دیگران شما را دوست دارند وجود دارد. در ادامه 10 مورد از این نشانه ها را معرفی خواهیم کرد.

1. شما همه چیز را می دانید!

دلیل خوبی وجود دارد که دوست ندارید همه چیز را بدانید. چنین افرادی می توانند واقعاً لجباز باشند. چگونه من می دانم؟ چون من خودم گرفتار چنین نقشی شده ام، به خصوص در سال های جوانی که احساس ناامنی بیشتری می کردم و می خواستم وسعت دانشم را نشان دهم.

داشتن دانش بیشتر عالی است، اما قطع مداوم طرف دیگر ماجرا و ارائه حقایق، مردم را آزار می دهد. آنها فکر می کنند که شما تظاهر به دانش دارید، و واضح است که ارائه حقایق کمکی به پیشبرد مکالمه شما نمی کند، فقط به نظر می رسد که شما سعی می کنید ثابت کنید باهوش هستید. این نقطه به نقطه بعدی مرتبط است.

2. مغرور و مغرور هستید

تصور نکنید که تکبر فورا اتفاق می افتد. برای نشان دادن تکبر راه های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها تواضع است. می دانم چون من و بسیاری از اطرافیانم مغرور و متواضع بودیم.

زمانی که احساس ناامنی می‌کنیم یا مورد قضاوت قرار می‌گیریم، ارزش‌های خود را در مقابل دیگران ابراز می‌کنیم.

من آن شخص معروف را می شناسم...

من آنقدر مشغول بودم که نتوانم به پیام شما پاسخ دهم، در یک پروژه داوطلبانه بزرگ کمک می کردم.

گاهی بدون اینکه بدانیم یا ناخواسته لاف می زنیم. اما زمانی که ما حتی جدی نیستیم، ممکن است تعریف و تمجید دیگران باشد. بنابراین بهتر است تا حد امکان در مورد موفقیت ها و دستاوردهای خود با افراد دیگر صحبت نکنید.

3. شما وحشی هستید و در برابر حملات تلافی می کنید.

وقتی احساس می کنید در موقعیتی به شما ظلم شده یا حقوق شما تضییع شده است، دوری از تمایل به انتقام دشوار است. در واقع، گاهی اوقات پس دادن چیز بدی نیست. اما وقتی انرژی عاطفی خود را صرف خشم می کنید و فعالانه آن را در اولویت زندگی خود قرار می دهید، دیگران دیگر نمی توانند کنار بیایند.

نفرت فضای منفی را در اطراف ما ایجاد می کند که ما خودمان را نمی شناسیم، اما دیگران آن را به خوبی درک می کنند.

4. مشکلات دیگران جای نگرانی نیست.

وقتی بشقاب شما پر از غذا است، مراقبت از بشقاب دیگران سخت است. شما نمی توانید یا نمی خواهید با مشکلات دیگران همدردی کنید. حتی اگر اقوام و دوستان به شما صدمه بزنند، درک آنچه آنها می گویند یا رنجی که می کشند دشوار است زیرا شما فقط به مشکلات خود نگاه می کنید.

5. نیازهای دیگران را دست کم می گیرید

ابتدا باید به نیازهای خود رسیدگی کنیم و سپس به نیازهای دیگران رسیدگی کنیم. اما وقتی بالغ و توانمندتر می شویم، می توانیم نیازهای خود را برآورده کنیم و در عین حال به نیازهای دیگران نیز توجه کنیم. اگر به نیازهای دیگران توجه نکنید یا واقعاً به نیازهای آنها اهمیت ندهید، به عنوان یک فرد خودخواه مواجه خواهید شد.

این خیلی خوب نیست، اما اگر نمی توانید به نیازهای دیگران توجه کنید، این شرکتی است که از دیگران دریافت می کنید.

6. آیا بیش از حد انتقادی هستید؟

در دنیا چیزهای زیادی وجود دارد که می توان نقد کرد و بسیاری از انتقادات به جاست. اما اگر همیشه انتقاد کنید، مانعی برای دیگران خواهید بود. حقایق عبارتند از:

اگر بیش از حد منتقد باشید یا انتقاد ناعادلانه ای داشته باشید، مردم شما را به عنوان یک فرد بد می بینند. حتی اگر انتقادات شما منصفانه باشد، ممکن است به فردی که به او اشاره می کنید آزاردهنده باشد یا روحیه گروهی را که با او هستید کاهش دهد.

مثلاً اگر در مهمانی هستید و موسیقی را دوست ندارید و مدام در مورد آن صحبت می کنید، کم کم از احساسات مردم کاسته شده و به عنوان یک آدم بد شناخته می شوید. همه می دانند که موسیقی آنقدرها هم خوب نیست، اما با اشاره همیشه به آن، چیزی را برجسته می کنید که باعث می شود اطرافیانتان فکر کنند که شما آدم خوبی هستید.

7. وجود ندارد

شایعات جالب است، به خصوص اگر آبدار باشد. اگر به شایعات و شایعات ادامه دهید، ممکن است به طور تصادفی عواقبی را برای خود بخرید. یکی دیگر از معایب این کار این است که در نهایت شایعات و شایعات به حلقه درونی شما نفوذ می کند. این موارد می تواند انواع و اقسام حوادث غم انگیز و تراژدی های ناخواسته را برای شما رقم بزند.

8 شما فریبکار هستید

من دوست ندارم که مرا کلاهبردار خطاب کنند و شاید شما هم همین احساس را داشته باشید. اما اعتراف می کنم که در گذشته خودم رفتار ریاکارانه از خود نشان داده ام.

فریب می تواند به سادگی بازی کردن قربانی برای به دست آوردن آنچه می خواهید، یا تلاش برای ایجاد احساس گناه در افراد و وادار کردن آنها به پس گرفتن آنچه گفته اند باشد.

9. شنونده خوبی نیستید.

در بسیاری از موارد گوش دادن به انرژی بیشتری نسبت به صحبت کردن نیاز دارد. برای تبدیل شدن به یک شنونده فعال ابتدا باید تمرین زیادی داشته باشید، به خوبی به آنچه طرف مقابل می‌گوید گوش دهید و سپس نیازها و نظرات ناگفته‌ای را که پشت حرف‌های او می‌گویند، درک کنید. اگر در شنوایی مشکل دارید، باید آگاهانه و فعالانه تمرین کنید.

10. انرژی زیادی از دیگران می گیرید و خواسته هایتان زیاد است

مردم تمایل دارند جذب افرادی شوند که چیزی برای ارائه  سبک زندگی به آنها دارند، نه کسانی که چیزی از آنها می خواهند. این قانون طبیعت است و در بسیاری از موارد صادق است. اگر فرد نیازمندی باشید و نیازهای زیادی از دیگران داشته باشید، کم کم به فردی دوست داشتنی تبدیل خواهید شد. این عادلانه نیست اما بیایید در مورد آن صادق باشیم.

مثلاً اگر نیازی دارید که انتخاب نکرده اید، مثلاً نیاز به انسولین یا مشکل در راه رفتن دارید، مشکل شما نیست! در این مواقع مهم این نیست که چه چیزی باید صدمه ببیند یا دوست داشته شود، بلکه نحوه بیان آن چیزی است که تفاوت را ایجاد می کند!


[ بازدید : 314 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]