هر آنچه که باید قبل از خرید روکش صندلی بدانید

پنجشنبه 29 تير 1402
11:06
SD458


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ هرکسی که به طور مرتب از خودرو استفاده می کند یا خودرو شخصی دارد، احتمالا با نوعی به نام کاور خودرو آشنایی دارد. زیبایی و راحتی صندلی ماشین تا حد زیادی به روکشی بستگی دارد که روی صندلی ها قرار می گیرد. زیبایی فضای داخلی خودرو را بیش از هر چیز با روکش صندلی ها می توان دید و شاید این مهم ترین عامل در جذابیت فضای داخلی خودرو باشد. این چند دلیل فقط نشان می دهد که روکش صندلی ماشین چقدر اهمیت دارد و نشان می دهد که در انتخاب روکش صندلی ماشین باید دقت زیادی کرد. حال اگر قصد دارید روکش صندلی جدیدی برای خودروی خود انتخاب کنید، این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد.

چرا صندلی های ماشین روکش دارند؟

به گزارش فرارا روکش صندلی یکی از تزئینات داخلی خودرو است که بسته به ویژگی های خودرو می تواند راحتی سرنشینان و زیبایی و سلامت خود خودرو را افزایش دهد. روکش صندلی از پرفروش‌ترین لوازم جانبی خودرو در بین مصرف‌کنندگان ایرانی است که عمدتاً برای محافظت از روکش‌های پارچه‌ای صندلی‌های خودرو یا تغییر رنگ و طرح تودوزی استفاده می‌شود. بسته به نوع، روکش ها می توانند بر دمای داخل خودرو نیز تأثیر بگذارند و در فصول مختلف سال احساس گرما یا خنکی را به مسافران القا کنند. به عبارت دیگر، روکش ها می توانند در تعدیل دمای خودرو نیز موثر باشند. بنابراین زیبایی، محافظت از مبلمان خودرو و تاثیر دمای فضای داخلی خودرو از جمله دلایل مهمی است که افراد را به استفاده از روکش صندلی ترغیب می کند.

انواع روکش صندلی ماشین

واقعیت این است که تعداد بیشماری روکش صندلی ماشین وجود دارد و نمی توان آنها را در دسته ای مانند این دسته بندی کرد، بنابراین روکش های صندلی ماشین را باید بر اساس نوع ساخت تقسیم بندی کرد که شامل: روکش های پارچه ای، روکش های چرمی و روکش های ترکیبی چرم و پارچه می شود. در زیر می توانید با ویژگی های هر نوع پوشش آشنا شوید.

1. روکش های پارچه ای

روکش های پارچه ای همانطور که از نامش پیداست تماما از پارچه ساخته شده است و این پارچه می تواند از مواد مختلفی مانند کتان یا مخمل باشد. روکش های پارچه ای نیز دارای طیف وسیع تری از رنگ ها هستند و به دلیل استفاده از پارچه مقرون به صرفه تر هستند. همچنین این نوع روکش صندلی مانند روکش های چرمی بدن را عرق نمی کند. این نوع پوشش در برابر سایش و خراش های کوچک مقاومت خوبی دارد و به راحتی محو نمی شود. این نوع روکش صندلی در تابستان راحت‌تر خنک می‌شود و در زمستان راحت‌تر گرم می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

معایب روکش پارچه ای: یکی از مشکلاتی که برای روکش پارچه ای پیش می آید، کم رنگ شدن آن در اثر نور خورشید است. یکی دیگر از مشکلات روکش های پارچه ای صندلی این است که به سختی تمیز می شوند. لکه هایی که روی این روکش ایجاد می شوند به سختی پاک می شوند و برای همیشه باقی می مانند. این امر باعث ایجاد لکه های طولانی مدت روی کاور می شود و فضای داخلی خودرو را نامناسب نشان می دهد.

2. روکش های چرمی

ماده اصلی تولید در این نوع پوشاک چرم است اما چرم مورد استفاده می تواند انواع مختلفی داشته باشد.

- چرم طبیعی اگرچه این نوع پوست قیمت بسیار بالایی دارد و کیفیت آن بسیار جذاب به نظر می رسد، اما برخلاف تصور شما دوام زیادی ندارند.

- چرم های صنعتی: این نوع چرم از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه تر از چرم اصل بوده و حتی می توان گفت محکم تر و بادوام تر است.

چرم ساخته شده از مشتقات نایلون: این نوع چرم ساخته شده از نایلون بدترین نوع روکش صندلی محسوب می شود و دوام و عمر مفید بسیار کمی دارد.

روکش های چرمی برخلاف روکش های پارچه ای به راحتی تمیز می شوند و برای خانواده های دارای فرزند مناسب هستند. این روکش ها با طیف وسیعی از اسپری ها و مواد شوینده مخصوص به راحتی تمیز می شوند. البته باید مراقب بود که این لکه ها و خاک ها برای مدت طولانی روی صندلی باقی نمانند، زیرا در صورت ماندگاری، تمیز کردن آنها بسیار سخت خواهد بود. این نوع روکش ظاهری بسیار زیبا به خودروی شما می دهد که تقریباً دائمی است زیرا این زیبایی در طول زمان تغییر رنگ نمی دهد، همانطور که احتمالاً می دانید که خودروسازان همیشه از این نوع روکش برای خودروهای باکیفیت خود استفاده می کنند.

آسیب دیدن روکش چرمی صندلی: از عوارض روکش چرمی صندلی می توان به گرم شدن آن در تابستان یا زیر نور مستقیم خورشید اشاره کرد که منجر به افزایش وضعیت روکش و صندلی می شود که در نتیجه بدن شما در هنگام رانندگی عرق می کند، می توانید از فرش صندلی برای جلوگیری از تعریق بدن خود استفاده کنید. همچنین یکی از عوارض این نوع لباس ها سرد شدن صندلی ها و روکش آن ها در فصل زمستان است که بعد از مدتی باعث گرم شدن داخل خودرو می شود. در قسمت قبل گفتیم که این نوع روکش بادوام و بلند است که درست است اما متاسفانه در برابر خراش و ساییدگی مقاوم نیست که با استفاده خوب می توان از آن جلوگیری کرد.

. ترکیب پارچه و چرم روکش

شاید قبلاً با کاستی های تمامی روکش های مشبک و روکش های چرمی آشنا شده باشید، اما بد نیست بدانید که سازندگان این محصولات این مشکلات را درک کرده و سعی در رفع آن ها داشته اند. یکی از راه حل های رفع نواقص این ماسک ها طراحی و ساخت ماسک هایی است که با پارچه و پوست استفاده می شود. در واقع این نوع ماسک ها از یک طرف سعی در رفع ایرادات ماسک مش و پوست دارند و از طرف دیگر نقاط قوت و مزایای خود را حفظ می کنند. به عنوان مثال در این نوع روکش برای رفع مشکلش تعریق و گرمای زیاد، نشیمنگاه و تکیه گاه روکش پارچه ای و اطراف و کناره ها از چرم است که در صورت کثیف شدن به راحتی تمیز می شوند.

تعیین کیفیت مناسب روکش های صندلی خودرو

روکش های پارچه ای صندلی ماشین جزو پرطرفدارترین روکش ها در بین مشتریان است. آن دسته از روکش هایی که سنگین تر از سبک هستند، طول عمر بیشتری دارند و عملکرد بهتری دارند و کمتر دچار پارگی و ساییدگی می شوند، بنابراین بهتر است در هنگام خرید به پارچه توجه کنید. هنگام خرید روکش های پارچه ای با دقت به آن ها نگاه کنید و سعی کنید مدل هایی با دوخت ریزتر خریداری کنید. اگر از طرفداران خودروهای اسپرت و تیونینگ هستید، بهتر است روکش صندلی چرمی داشته باشید. این روکش ها ظاهری زیبا و مدرن دارند که جلوه داخل خودرو را دو چندان می کند.

اکثر روکش های موجود در بازار را می توان با نام چرم به شما فروخت و از نایلون ساخته شده است، پس بهتر است از جنس آن مطمئن شوید و کیفیت روکش خود را تضمین کنید. برای روکش‌های چرمی، می‌توانید با لمس چرم کیفیت آن را در یک نقطه تشخیص دهید. پشت پیشخوان چرم طبیعی بافتی شبیه پشم دارد و از نظر کشسانی نرم تر از چرم های خشک و مصنوعی است. در صورت خرید روکش های چرم مصنوعی پس از مدتی این روکش ها ترک می خورند و ظاهر نامناسبی به خود می گیرند. هنگامی که صحبت از یک پوشش خوب صندلی ماشین می شود، موارد زیر را در نظر بگیرید:

・روکش صندلی که خریداری می کنید باید از موادی ساخته شده باشد که با دست یا ماشین قابل شستشو باشد.

- روکش صندلی با کیفیت باید در برابر تغییرات دما بسیار مقاوم باشد و در طول زمان کمتر دچار سایش و پارگی شود.

- دقت کنید که مواد روکشی که خریداری می کنید طوری ساخته شده باشد که در سفرهای طولانی شما را خسته نکند و در آن احساس راحتی کنید و کمتر عرق کنید.

- روکش صندلی خوب با قطعات زیاد به هم دوخته شده، دوخت صاف روی روکش صندلی و دوخت بهتر، به ندرت پاره می شود.

- قبل از خرید روکش در صورت امکان بهتر است آن را روی صندلی خود قرار دهید و از نظر ظاهری و راحتی آن را تست کنید تا اطمینان بیشتری نسبت به خرید داشته باشید.

چگونه رنگ روکش صندلی ماشین را انتخاب کنیم؟

انتخاب رنگ صندلی ماشین به شما بستگی دارد، اما در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند انتخابی آسان و ساده داشته باشید. باید بگوییم که رنگ بدنه خودرو و رنگ فضای داخلی خودرو از عواملی هستند که در انتخاب رنگ روکش صندلی تاثیرگذار هستند که می توانید با استفاده از آن ها انتخاب خوبی داشته باشید.

تطبیق رنگ: یکی از ساده ترین راه ها استفاده از تطبیق رنگ با تطبیق رنگ صندلی با رنگ بدنه یا فضای داخلی خودرو است. شاید این روش ساده باشد اما در همه موارد صحیح نباشد، مثلا این روش در بیشتر موارد برای خودروهای با رنگ قرمز زیاد به درد نمی خورد یا حداقل باید با رنگ های دیگر مانند مشکی ترکیب شود تا جلوه بهتری بگیرد.

کنتراست رنگ: تکنیک بعدی استفاده از کنتراست است. در این روش می توانید با استفاده از رنگ های متضاد پوشش مناسبی را انتخاب کنید. مثلا شما یک ماشین مشکی دارید. اگرچه استفاده از رنگ مشکی به ماشین شما می آید، اما می توانید با استفاده از رنگ قرمز جلوه بهتری به ماشین خود بدهید. همچنین می توانید از ترکیب این دو رنگ استفاده کنید که بارها ثابت شده است که ترکیبی برنده است.

طراحی روکش: به یاد داشته باشید که طرح پارچه یا چرم نیز مهم است، استفاده از طرح های متراکم برای خودروهای رسمی توصیه نمی شود، شاید طرح های متراکم یا بزرگ برای خودروهای اسپرت مناسب باشد، اما این طرح ها برای استفاده در روکش صندلی خودروهای دولتی یا شرکتی مناسب نیستند.

- به آب و هوا توجه کنید: اگر در مناطقی زندگی می کنید که همیشه در معرض نور خورشید هستید، توصیه می کنیم هرگز از روکش های تیره رنگ استفاده نکنید، شاید می دانید که رنگ های تیره توانایی جذب نور بیشتر و ذخیره گرمای بیشتری را دارند، بنابراین اگر در مناطق گرم یا نور شدید خورشید زندگی می کنید، به شما توصیه می کنیم از رنگ های روشن تر برای روکش صندلی ها استفاده کنید.

- شغل خود را در نظر بگیرید: نکته بعدی شغل شماست که مشخص می کند چه رنگی را انتخاب کنید اگر ماشین شما شخصی است و نگران سوار شدن به ماشین و تمیز نگه داشتن آن نیستید، می توانید هر نوع رنگی را انتخاب کنید، اگر مثلا شغل شما راننده تاکسی است، استفاده از رنگ های روشن به زودی برای شما مشکل ساز می شود و نکاتی خواهید داشت که کارتان را تمیز نگه می دارد، که باعث می شود کارتان را تمیز انجام دهید. بیشتر بگو..

چگونه روکش صندلی ماشین را نصب کنیم؟

روکش صندلی ها به روش های مختلفی به خودروها متصل می شوند. در همین حال، برخی از روکش ها با کش، برخی با چسب و برخی با زیپ متصل می شوند. روکش های زیپ را می توان بهترین نوع در نظر گرفت; زیرا جدا کردن آنها بسیار ساده تر است. لازم به ذکر است که هنگام خرید روکش صندلی در خودروهای لوکس جدید باید مراقب باشید، زیرا انتخاب روکش صندلی بدون پارچه می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. بسیاری از خودروهای تازه وارد شده به سیستم ایربگ در صندلی ها مجهز هستند. بنابراین در صورت استفاده از روکش صندلی بدون پارچه، عملکرد این نوع ایربگ تحت تاثیر قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/کفپوش-خودرو/سایپا-کفپوش-خودرو/کفپوش-شاهین/


[ بازدید : 63 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]