بوتاکس چیست؟

سه شنبه 5 ارديبهشت 1402
18:17
SD458



بوتاکس ترکیبی است که از سمی به نام بوتولینوم ساخته می شود. اکثر مردم وقتی متوجه می شوند که اساس اصلی بوتاکس سم است، نگران یا تردید در مورد تزریق آن هستند. اما جای نگرانی نیست استفاده از این ماده کاملا بی خطر بوده و در درمان بسیاری از دردها و بیماری ها مانند میگرن نیز کاربرد دارد. تزریق سم بوتولینوم به زیر پوست باعث فلج موقت عضلات صورت یا بدن در ناحیه مورد نظر می شود. نتیجه کاهش چین و چروک های سطحی و عمیق و جوان سازی پوست است.

وقتی نام این سم را برای اولین بار در دنیای زیبایی می شنوند ذهن مخاطب درگیر سوالات فراوان و پر از ابهام در مورد ماهیت این ماده می شود. برای درک عملکرد اصلی این سم؛ پس از تزریق بوتولینوم باید بگوییم که این ماده به گیرنده های خاصی متصل می شود و از اتصال آن به گیرنده های شیمیایی جلوگیری می کند. در نتیجه انجام هیچ گونه فعالیت عضلانی یا متابولیکی در این مدت غیرممکن است.

پیشانی بدون چین و چروک و عدم پاسخگویی صورت به شرایطی مانند اخم و لبخند باعث شده است که برخی از متقاضیان تزریق بوتاکس را به عنوان یک گزینه مناسب برای جوانسازی پوست در نظر نگیرند. جالب است بدانید که پیشرفت علم پزشکی باعث شده است که تزریق این ماده چین و چروک را از بین ببرد اما سفت و بی حرکت نکند.

اثرات و فواید بوتاکس چیزی فراتر از زیبایی است. افرادی که تعریق بیش از حد دارند و این مشکل بر عزت نفس در جامعه تاثیر منفی می گذارد می توانند به اثرات درمان بوتاکس امیدوار باشند.


بوتولینوم نوع A چیست؟

سم بوتولینوم نوع A (بوتولین)، که تقریباً تمام داروهای تزریقی بوتاکس از آن ساخته می شود، نوعی سم عصبی یا نوروتوکسین است که می تواند به طور موقت فعالیت عصبی را مسدود کند. ماهیچه های ارادی بدن (مانند صورت) زمانی منقبض می شوند که پیام انقباض از مغز از طریق اعصاب به آنها می رسد. اگر سم بوتولینوم در عضله وجود داشته باشد، عملکرد عصب حرکتی مختل می شود، عضله فلج می شود.

سم بوتولینوم به طور طبیعی توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. اگر بوتولونیوم توسط باکتری ها تولید شود، یکی از کشنده ترین سموم طبیعت است. برای یک فرد 70 کیلوگرمی، تنها 70 میلی گرم زهر می تواند کشنده باشد. بوتولونیوم همان سمی است که در صورت نگهداری غذا به صورت نپخته باعث بوتولیسم می شود که یک بیماری کشنده است.


کیت تزریق بوتاکس

کاربردهای مختلفی از بوتاکس شناسایی شده است. برخی از این برنامه ها عبارتند از:

رفع چین و چروک صورت، خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، خطوط لبخند و غیره.

نوسازی پوست

درمان بیماری های مختلف از جمله دیستونی گردن،

درد میگرن

بیماری اسپاستیک،

سندرم پیریفورمیس،

سندرم درد میوفاشیال

کمر درد مزمن

اسپاسم همی صورت

سردرد تنشی ریتر و اسپاسم،

رفع شلی و خارش پوست ناشی از افزایش سن

به کاهش تعریق زیر بغل کمک کنید.

درمان ترشحات چشم

درمان پرش غیر ارادی پلک

درمان واژینیت.


سن مناسب برای استفاده از بوتاکس

زیبایی صورت یک مشکل بسیار جدی است که اکثر افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. اهمیت زیاد این سوال در مواردی باعث رفتار وسواس گونه برخی از مشتاقان شده است. به عنوان مثال، جوانانی که وارد دهه سوم زندگی خود می شوند (بیش از 20 سال) فقط برای کنترل احساسات خود از بوتاکس استفاده می کنند. تحقیقات نشان می دهد که افراد در این سن نتایج ایده آلی از تزریق نخواهند داشت.

متخصصان کلینیک کاخ سفید بهترین سن برای تزریق بوتاکس را بالای 35 سال می دانند. تجمع چربی زیر پوست کاهش می یابد. و اولین نشانه های پیری مانند چین و چروک های سطحی و افتادگی پوست ظاهر می شود. برخی افراد بر این باورند که شروع تزریق بوتاکس در سنین پایین می تواند به جلوگیری از چین و چروک یا افتادگی پوست در میانسالی یا سالمندی کمک کند. این تصور کاملا اشتباه است. بوتاکس می تواند روند پیری را تا حدودی کند کند. اما تاثیری در جلوگیری از افتادگی و چین و چروک پوست در دهه چهارم و پنجم زندگی نداشت.

البته زمان تزریق واقعی برای افراد مختلف متفاوت است. زیرا افراد سبک زندگی و رژیم غذایی متفاوتی دارند. زمانی که چین و چروک یا چروک های عمیق روی پوست ظاهر می شود، مناسب ترین زمان برای تزریق سم ضعیف بوتاکس است. کرم ضد آکنه را برای عمیق کردن چین و چروک و شل شدن پوست بمالید.

مطالعه از رفرنس:https://cliniczibayi.com/تزریق-بوتاکس/تزریق-بوتاکس-در-شیراز-10-بهترین-پزشک-برا


[ بازدید : 152 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]