درب های ضد سرقت و آنچه باید بدانید!

شنبه 19 فروردين 1402
14:17
SD458


درب ضد سرقت نسبت به درب های چوبی معمولی از ایمنی بیشتری برخوردار است و همین ویژگی آن را نسبت به درب های دیگر بهتر کرده است. برای ساخت درب های ضد سرقت از اسکلت های فولادی استفاده می کنند که با ابزار مخصوص و سایر قطعات ضد سرقت درب روی این قاب نصب می شوند.

هر درب فلزی که دارای درب ضد سرقت باشد، حفاظت و دوام کافی را ندارد. یک درب ضد سرقت فولادی باید بتواند در هر شرایطی از شما محافظت کند، بسیار ایمن و بسیار بادوام باشد. اگر قصد خرید درب ضد الکتریسیته ساکن را دارید که سالیان سال در خدمت شما باشد، توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا با ویژگی های درب آنتی استاتیک آشنا شوید. از آنجایی که در نهایت در طول زندگی خود یکی دو بار مجبور به خرید درب از این مدل خواهید شد، بهتر است با تصمیم گیری درست از خرید پشیمان نشوید.


انواع درب های ضد سرقت

درب های ضد سرقت انواع مختلفی دارند و در سه دسته اصلی در بازار ایران عرضه می شوند که عبارتند از:

درب سارق

درب ضد سرقت چینی

خم، ما پیش بینی نمی کنیم، نه ایران

درب ضد سرقت ایتالیایی


در بین این نوع درب های ضد سرقت ترکیه از نظر کیفیت و قیمت بالاتر از سایرین می باشد.

البته درب ضد سرقت ایرانی از نظر ظاهری و کیفیتی مشابه نمونه ترکیه ای خود می باشد. اما قیمت آن نسبت به درب ضد سرقت ترکیه ارزانتر است. درب ضد سرقت چین ارزان ترین است. البته این به معنای بی کیفیتی درب ضد سرقت چین نیست. آنچه باید در مورد درب های ضد سرقت ایران بدانید این است که این درب ها قابل سفارشی سازی هستند یعنی این درب ها را می توان به دلخواه سفارش داد.

انواع درب های ضد سرقت با متریال های مختلف

درب چوبی ضد سرقت

این نوع درب ضد سرقت از چوب هایی مانند صنوبر، گیلاس و ورق استیل ساخته می شود.

درب ضد سرقت یکپارچه

انواع درب های ضد سرقت ترکیبی از فلز و مشبک هستند که مقاومت حرارتی کمی دارند و عمدتا برای درب های ورودی آپارتمان ها، اتاق خواب ها و ادارات مورد استفاده قرار می گیرند.


درب فلزی ضد سرقت

از فولاد ساخته شده است و عمدتا برای اتاق خواب، حمام و برخی از کارخانه ها استفاده می شود.

مسیر پی وی سی ضد سرقت

درب های ضد سرقت پی وی سی مقاومت بالایی دارند اما در برابر حرارت محافظت نمی کنند.

آهنگ های ضد HDF به سرقت رفته است

مشابه درب های چوبی ضد سرقت که بیشتر برای مطب، ورودی و درب مطب استفاده می شود.


انواع درب های ضد سرقت و ویژگی های آنها

انواع درب های ضد سرقت آپارتمان، ویلا و نشیمن از فولاد، آلومینیوم، چوب یا فایبرگلاس وجود دارد.

در خرید درب ضد سرقت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای خرید درب ضد سرقت استاندارد باید به نکات زیر توجه کنید:

جنس قاب درب ضد سرقت

جنس فریم این درب ها باید از آلیاژ فلزی با کیفیت باشد. جوش اتصالات صفحه نیز باید از نوع CO2 باشد.

ضخامت قاب

هنگام خرید درب با حفاظ ضد سرقت باید ضخامت چهارچوب را نیز در نظر گرفت که باید 1.5 میلی متر یا بیشتر باشد.


مواد لولای درب ضد سرقت

درب درب ضد سرقت باید روی لولاها بچرخد، بنابراین جنس لولا بسیار مهم است زیرا باید بتواند آب درب را نگه دارد. استفاده از لولاهای بی کیفیت و نامناسب باعث می شد تا پس از مدتی استفاده، تنظیم درب غیر ممکن شود. لولاهای بلبرینگ بهترین نوع لولا برای درب های ضد سرقت هستند. حداقل تعداد لولاهای مورد استفاده باید 3 لولا باشد.


جنس لایه درب ضد سرقت

نکته مهم دیگر در خرید درب ضد سرقت توجه به متریال کف است که باید بر اساس محل استفاده انتخاب شود. به عنوان مثال، ام دی اف در مقایسه با پی وی سی و ملامین، درخشان تر و زیباتر است، اما در برابر نور خورشید و خط و خش استحکام کمتری دارد. درست است که انتخاب طرح لایه به سلیقه خریدار درب ضد سرقت بستگی دارد اما در انتخاب متریال لایه درب ضد سرقت بهتر است نظر کارشناس و محل استفاده درب در نظر گرفته شود. .


فضای داخلی بین دو درب باید از ورق فولادی باشد.

یکی از نکات مهم در هنگام خرید درب ضد سرقت وجود صفحه استیل در فضای داخلی بین دو طرف درب می باشد. هنگام خرید حتما از این ورق استیل استفاده کنید زیرا در غیر این صورت فقط یک درب بزرگ معمولی خریده اید اما هزینه درب ضد سرقت را پرداخت کرده اید.

استحکام و مقاومت درب ضد سرقت یکی از مهم ترین ویژگی های درب ضد سرقت استاندارد می باشد. بهترین درب ضد سرقت چوب یا فلز است. به یاد داشته باشید که همه درب های فلزی ایمن نیستند، اما باید به دنبال یک درب فلزی با کیفیت باشید. درب امنیتی با لولاهای قابل تنظیم می تواند از بهترین درب های امنیتی باشد زیرا درب را می توان با توجه به فضا و ساختمان تنظیم کرد. در حالی که درب های امنیتی با لولاهای جوشی این قابلیت را ندارند.

کیفیت درب ضد سرقت واقعاً نشان دهنده کیفیت واقعی درب است. شما سال ها از این درب ضد سرقت استفاده خواهید کرد و شما را ایمن نگه می دارد، بنابراین باید به راحتی، با کمترین تلاش، بدون صدا و با لمس سبک انگشت خود بسته شود. این ویژگی به ظاهر ساده آنقدر مهم است که سازندگان آن را در جدیدترین درب های ضد سرقت قرار می دهند.


بهترین درب ضد سرقت

اگر قصد خرید درب ضد سرقت را دارید باید به دنبال بهترین نوع درب ضد سرقت باشید که از همه نظر متفاوت و عالی باشد. درب های ضد سرقت زیادی در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. به گفته کارشناسان، درب های استیل بهترین در برابر سرقت هستند. البته انتخاب بهترین درب ضد سرقت به کاربر و محل درب بستگی دارد. به عنوان مثال در مناطق امنیتی که صدا نباید منتقل شود، درب های آکوستیک یکی از بهترین درب های ضد سرقت هستند. از طرف دیگر، برای مشاغلی که کاغذ زیادی دارند، بهترین درب ضد سرقت درب ضد سرقت است که از خطر گسترش آتش سوزی کاغذ در صورت آتش سوزی احتمالی جلوگیری می کند.



چه نوع درب ضد سرقتی بخریم؟

هنگام خرید درب ضد سرقت باید به نکات زیر توجه کنید:

ضخامت چارچوب درب ضد سرقت باید 25 میلی متر و ضخامت لنگه در 0.7 میلی متر باشد. اگر مطمئن نیستید که پایه درب ضد سرقت قابل اعتماد است یا خیر، بهتر است خودتان را اندازه بگیرید و از کولیس استفاده کنید.

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید درب ضد سرقت حائز اهمیت است، توجه به وجود صفحه یا سیلندر ساچمه ای در سیستم قفل درب ضد سرقت است. اگر سیستم قفل از نوع استوانه ای باشد سبک و بی کیفیت است.

رنگ درب ضد سرقت نیز فاکتوری است که هنگام خرید نوع درب ضد سرقت باید به آن توجه کنید. درب های ضد سرقت چرم و در رنگ های تزئینی می باشد. درب ضد سرقت با رنگ چرم مقرون به صرفه تر است و در برابر نور خورشید و خط و خش مقاوم است، اما رنگ تزئینی درب ضد سرقت از نظر زیبایی بیشتر جذابیت دارد.

توجه داشته باشید که نوع روکش ضد سرقت در قیمت درب ضد سرقت موثر است. دو نوع دستگیره درب ضد سرقت PVC و CNC وجود دارد که دستگیره درب های ضد سرقت ارزان تری هستند. گران ترین نوع درب ضد سرقت درب ضد سرقت آلومینیومی گرد است که در راس زیباترین نوع درب ضد سرقت قرار دارد.

حواستان باشد که گاهی برخی از فروشندگان درهای سرقتی به جای درب ضد سرقت اصلی، درب ضد سرقت مونتاژ شده را به مشتریان می دهند و پول زیادی به جیب می زنند.

بیشتر بخوانید: https://baharidoor.com/product-category/security-door/


[ بازدید : 109 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]