شماره حساب دیشب چند رقم است؟ + نحوه دریافت شماره حساب

پنجشنبه 4 آبان 1402
8:13
SD458


به گزارش پارت نیوز؛ گرفتن شماره حساب از شماره شبا بسیار آسان است. شبا بانکی یا شماره حساب بانکی ایرانیان، شماره ای است که توسط بانک مرکزی برای تسهیل در روند مبادلات بین بانک ها و بانک های کشور طراحی شده است. با این شماره می توانید با هزینه کمتری با سیستم های پایا و ساتنا وجه انتقال دهید. شاید برای شما جالب باشد که شماره شبا با شماره حساب یکی است!

شماره حساب روی کارت کجاست؟

همانطور که قبلا ذکر شد، می توانید شماره حساب  اجتماعی خود را در شماره US خود پیدا کنید. عدد شبا از 26 حرف تشکیل شده است که شامل سه جزء زیر است:

CC: شناسه کشور که دو حرف اول شماره شبا است که IR است.

KD: Structure Correctness Control Identifier kiu venas post IR.

BBAN: شماره حساب بانکی شما که 22 رقم آخر کد است.

همانطور که مشاهده می کنید قسمت مهم شماره شبا شماره حساب بانکی است که در قسمت بعدی به نحوه یافتن شماره حساب می پردازیم. همچنین برای اینکه بتوانید از BBAN تشخیص دهید که بانک متعلق به کدام شماره بانک است، می توانید به راحتی با نگاه کردن به اولین ارقام BBAN از چپ به راست متوجه این موضوع شوید.

مثلا:

شماره 010 در خصوص بانک مرکزی

011 در خصوص بانک صنعت و معدن

نه در رابطه با بانک ملت 012

شماره 013 مرتبط با بانک رفاه

014 متصل به بانک مسکن

شماره 015 در خصوص بانک سیبه

016 مربوط به بانک کشاورزی

شماره 017 مربوط به بانک ملی ایران

بن 018 بانک تجارت

شماره 019 مربوط به بانک ایران

اما پس از سه رقمی که بانک صادرکننده را مشخص می کند، هجده رقم آخر شماره حساب بانکی است. اما اگر شماره حساب کمتر از 18 رقم باشد، برای تکمیل 18 رقم آن، عدد "صفر" لازم به سمت چپ آن اضافه می شود.

با توجه به ساختار شماره شبا، اکنون با کمی محاسبه می توانید شماره شبای بانکی را با شماره حساب دریافت کنید، اما این محاسبه نیاز به دقت و حوصله دارد و اگر زمان کافی برای انجام این محاسبه ندارید، بهترین راه ساده است. راه حل هایی مانند مراجعه حضوری به بانک یا خودپرداز یا استفاده از روش های آفلاین مانند دسترسی به وب سایت شبیاب.

نحوه دریافت شماره شبا با شبایاب

برای دریافت شماره شبا بانک از طریق سایت شباب مراحل زیر را دنبال کنید:

• به سایت شبیاب بپیوندید

• پنل کاربری خود را تکمیل کنید

• در قسمت مشخص شده مشخص کنید که می خواهید شماره کارت یا حساب را به شبا منتقل کنید

• برای دریافت شماره شبا روی دکمه کلیک کنید

• اکنون اطلاعاتی را دارید که می خواهید نمایش دهید

• یکی از خدمات دیگر سایت شبیاب دریافت شماره حساب بر اساس شماره کارت می باشد. شما می توانید این کار را از طریق پنل کاربری خود انجام دهید.

نحوه پیدا کردن شماره حساب از شماره کارت

همانطور که گفتیم هیچ راه دقیق یا رسمی برای یافتن شماره حساب کارت بانکی شما وجود ندارد. از طریق اینترنت بانک، تلفن یا خودپرداز به راحتی می توان به شماره حساب شخصی دسترسی پیدا کرد، اما شماره حساب دیگران را نمی توان از طریق این روش ها پیدا کرد زیرا جزو اطلاعات محرمانه صاحب حساب است.

نحوه دریافت شماره حساب از شماره کارت با استفاده از سامانه بام

این روش بهترین راه برای دریافت شماره حساب از شماره کارت است. البته اگر در بانک ملی حساب داشته باشید. از طرف دیگر، اگر دائماً نیاز به یافتن شماره حساب افراد مختلف دارید، این روش کار شما را به قدری آسان می کند که فقط برای استفاده از آن یک حساب در این بانک ایجاد می کنید!

نحوه دریافت شماره حساب در اینترنت بانک

می توانید شماره حساب را با شماره کارت در سامانه بانکداری اینترنتی تمامی بانک ها دریافت کنید. یک بار مراجعه به شعبه برای فعال سازی این سرویس برای حساب کاربری شما کافی است. بانک به شما یک نام کاربری و رمز عبور می دهد که به شما امکان می دهد علاوه بر یافتن شماره حساب خود وارد سیستم شوید. به اطلاعات و گزینه های بیشتری دسترسی خواهید داشت.

همچنین به جای دریافت شماره حساب بانک سپه از کارت، می توانید از بانکداری اینترنتی بانک استفاده کنید. این برای اکثر بانک ها صدق می کند. مگر اینکه از روش اول استفاده کنید.

نحوه دریافت شماره حساب از شماره کارت از طریق تلفن بانک

تلفن بانکی راه دیگری برای دریافت شماره حساب از شماره کارت است. اکثر بانک ها خدمات بانکداری همراه دارند، اما همه آنها شماره حساب را بر اساس شماره کارت به شما اعلام نمی کنند. مثلا گوشی های بانک پاسارگاد این قابلیت را دارند. با شماره گیری 82891111 و سپس شماره گیری 5 و وارد کردن شماره کارت می توانید شماره حساب خود را پیدا کنید.

نحوه دریافت شماره حساب از طریق شماره شبا

راه آخر این است که شماره حساب را از طریق شماره شبا پیدا کنید. هر شماره حساب، شماره حساب + کد شناسایی بانک و کد کشور است. تقریباً همه بانک ها ابزاری دارند که با وارد کردن شماره کارت، شماره حساب شبا مرتبط با هر کارت را به شما می دهد. چند رقم آخر شماره شبا در واقع شماره حساب مربوط به آن کارت است. با این حال؛ این روش نمی تواند چندان قابل اعتماد باشد زیرا تعداد ارقام شماره حساب های بانک های مختلف با یکدیگر متفاوت است و قانون خاصی در مورد آن وجود ندارد.

به عنوان مثال شماره حساب های صادرات، ملی و برخی بانک های دیگر 13 رقمی است. به این ترتیب می توان 13 رقم آخر شماره شبای حساب ها را به عنوان شماره حساب در نظر گرفت. اما ممکن است شماره حساب برخی از بانک ها بیشتر یا کمتر از این عدد باشد.

پس بهتر است ابتدا با بانکی که قرار است به آن مراجعه کنید تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید. همچنین در اکثر این سایت ها امکان تبدیل شماره شبا به شماره حساب و شماره کارت به شماره شبا وجود دارد. بنابراین می توانید ابتدا شماره شبا را با شماره کارت دریافت کنید و سپس شماره شبا را از آن پنجره به شماره حساب تبدیل کنید.


[ بازدید : 87 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]