10 نکته کلیدی هنگام خرید دستگاه اسپرسوساز

پنجشنبه 2 شهريور 1402
10:31
SD458


آشپزخانه هر عاشق قهوه جایی برای دستگاه اسپرسوساز دارد. صبح که از خواب بیدار می شوید، وقتی نور از پنجره وارد آشپزخانه می شود، بوی قهوه شروع می شود و دیدن لیوان قهوه روی میز صبحانه. قبل از اینکه دست به جیب خود بزنید و آن را به آشپزخانه ببرید، باید نکات کلی در مورد بهترین موکاپوت و اسپرسوساز را بدانید و سپس تصمیم بگیرید. توصیه می‌کنیم محتوای راهنمای خرید بهترین اسپرسوساز و اسپرسوساز ماباشی را بررسی کنید.

در این مقاله به ویژگی های دستگاه اسپرسوساز، تفاوت مدل های مختلف و سایر لوازمی که می توان با آن درست کرد می پردازیم.

بیایید کمی در مورد تاریخچه آن صحبت کنیم

تاریخچه دستگاه اسپرسوساز

اما ابتدا اجازه دهید در مورد دستگاه اسپرسوساز صحبت کنیم. اسپرسو در واقع نوعی قهوه است که از آب بسیار داغ و قهوه نرم آسیاب شده تحت فشار تهیه می شود. بعد از اینکه لذت چشیدن طعم اسپرسو زیر زبان مردم رفت، به فکر ساخت دستگاه اسپرسوساز افتادند. در سال 1884 اولین دستگاه اسپرسوساز ساخته و ثبت اختراع شد. خودرویی که بی شباهت به ترکیب سماور و بخاری علاءالدین ما نیست توسط یک ایتالیایی به نام آنجلو موریاندو طراحی شده است.

اما در سال در سال 1902، پس از فروش پتنت و ایجاد تغییراتی در طراحی، مدل جدیدی از دستگاه اسپرسوساز را ساخت که در نمایشگاه میلان به نمایش درآمد. با گذشت سالها دستگاه بهبود یافت و در سال 1961 یک پمپ به آن اضافه شد. در دهه 1950، دستگاه اسپرسوساز به انگلستان و سپس به آمریکا رفت. در سال در دهه‌های 1980 و 1990، استارباکس نسخه مخصوص خود را از اسپرسو معرفی کرد که باعث شد افراد بیشتری عاشق قهوه شوند. با گذشت زمان، دستگاه های اسپرسوساز فشرده تر، زیباتر، اقتصادی تر و کامل تر شدند. در حال حاضر دیدن دستگاه های اسپرسوساز در آشپزخانه قهوه خورها به غیر از کافی شاپ ها غیر معمول نیست.

برخی از افراد دوست دارند روز خود را با قهوه شروع کنند یا وقتی عصر به خانه می آیند با یک فنجان قهوه استراحت کنند. نمی توان هر روز به کافی شاپ رفت. بنابراین بهترین کار خرید دستگاه اسپرسوساز است. قبل از خرید دستگاه اسپرسوساز باید چند نکته را بدانید.

1- بودجه شما چقدر است؟

اسپرسو ساز

انواع مختلفی از دستگاه های اسپرسوساز وجود دارد که از نظر شکل، اندازه و عملکرد متفاوت هستند. چقدر حاضرید برای یک دستگاه اسپرسوساز خرج کنید؟ اگر یک فنجان قهوه می خواهید که طعم خوبی داشته باشد، بهتر است دانه های قهوه را فوراً بریزید. به یاد داشته باشید که اگر دستگاهی که می‌خرید دستگاه نباشد، 20 تا 40 درصد از بودجه را برای خرید انواع قهوه صرف می‌کنید. حتی برخی از دستگاه های گران قیمت نیز ماشین های مخصوص به خود را دارند.

در صورت خرید برند نسپرسو برای خرید کپسول های آماده باید هزینه اضافی پرداخت کنید. نسپرسو یکی از محصولات شرکت نستله است که به جای قهوه با کپسول های آماده سروکار دارد. بسیاری از مردم طعم کپسول نسپرسو را دوست دارند، اما از قیمت آنها آگاه باشید. به خصوص که قیمت آنها اخیراً افزایش یافته است.

از طرفی هرچه قیمت خرید دستگاه اسپرسوساز بیشتر باشد، دوام و کیفیت قطعات، کارایی و امکانات آن بیشتر می شود. بنابراین، هنگام تعیین بودجه کلی، به این جزئیات و هزینه های هر کدام فکر کنید.

2- چه نوع قهوه ای را بیشتر دوست دارید؟

اسپرسو

چه نوع قهوه ای را بیشتر دوست دارید؟ یک لاته در یک لیوان بزرگ؟ کاپوچینو در یک فنجان کوچک؟ اسپرسو یا آمریکانو؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا نوع دستگاه را انتخاب کنید و ببینید که آیا به یک یا چند دیگ بخار نیاز دارید یا خیر.

اگر در مورد طعم قهوه سخت گیر نیستید و نیازی به طعم های متنوع ندارید، با یک دستگاه ساده و جمع و جور راضی خواهید بود. ممکن است تجربه زیادی در تهیه قهوه در خانه نداشته باشید، بنابراین به دستگاه پیچیده ای نیاز نخواهید داشت. اما قهوه خورهای حرفه ای باید به چند نکته از جمله تعداد دیگ ها و قابلیت ثابت نگه داشتن دما توجه کنند. دیگ بخار مخزنی است که آب را گرم نگه می دارد. دستگاهی که دو دیگ دارد از اولی برای آب گرم و دومی به عنوان نازل بخار استفاده می کند. بنابراین اگر از طرفداران سایزهای کوچک مانند اسپرسو یا آمریکانو هستید، دیگ تکی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اما برای پر کردن فنجان لاته یا کاپوچینو، به یک دیگ دوبل یا چند دیگ نیاز دارید.

3- روزی چند فنجان قهوه می نوشید؟

خرید دستگاه اسپرسوساز

چند فنجان قهوه پشت سر هم می توانید درست کنید؟ این عدد اندازه قابلمه و آبجو را تعیین می کند. چند قابلمه کوچک یا یک قابلمه برای قهوه صبح و گهگاه بوی قهوه کافی است. اما شاید شما همیشه مهمانی دارید و برای مهمانان قهوه سرو می کنید یا اعضای خانواده زیاد هستند و در ساعات مختلف روز قهوه می نوشند. در این صورت، چند گلدان بزرگ را در نظر بگیرید. بیایید بگوییم که یک دیگ بخار اغلب انتخاب مناسبی برای مصرف خانگی است.

4- فضای آشپزخانه شما چیست؟

یک آشپزخانه بسیار بزرگ با تجهیزات خوب اغلب در فیلم ها دیده می شود. حقیقت این است که اکثر ما در آپارتمان هایی با فضای محدود زندگی می کنیم. چقدر فضا در آشپزخانه شما وجود دارد؟ آیا به یک دستگاه قهوه ساز کوچک نیاز دارید یا جایی برای یک دستگاه قهوه ساز بزرگ سناپویان دارید؟ فراموش نکنید که علاوه بر برند، قیمت و کارایی، به سایز دستگاه نیز توجه کنید.

5- آسیاب یا آسیاب قهوه چگونه باید باشد؟

کتری اسپرسو

برای به دست آوردن قهوه با کیفیت خوب، قهوه باید به درستی آسیاب شود. چه نوع قهوه ای را ترجیح می دهید و یک آسیاب قهوه برای چند طعم باید آسیاب کند؟ قبل از خرید دستگاه اسپرسوساز، مطمئن شوید که دستگاه با قهوه آسیاب شده کار می کند یا آسیاب مخصوص به خود دارد.

6- یک کاربر ساده را در نظر بگیرید

آیا درست کردن یک فنجان قهوه با این دستگاه آسان است؟ چیزی که یک دستگاه اسپرسوساز را از مدل های مشابه متمایز می کند، سهولت استفاده از آن است. هرچه خودکارتر باشد، کار با آن آسان تر است.

7- نظافت آسان آن مهم است

همانطور که برای خرید یک دستگاه اسپرسوساز و بوی قهوه در خانه هیجان زده هستید، آیا به شستن آن پس از استفاده فکر می کنید؟ هر چه تعداد قطعات بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری برای شستشو طول می کشد.

8- خدمات پس از فروش را در نظر بگیرید

دستگاه اسپرسوساز بخر.

همه دستگاه ها ممکن است در نقطه ای از کار بیفتند و شما را درگیر خدمات پس از فروش کنند. شما نمی خواهید اولین مشکلی که برای دستگاه اسپرسوساز شما ایجاد می شود را کنار بگذارید. بنابراین ابتدا بررسی کنید که چه شرکتی خدمات پس از فروش این برند را ارائه می دهد، چه مدت گارانتی دارد و به تجربیات مصرف کنندگان قبلی نگاه کنید.

دستگاه های فلزی معمولاً بیشتر از لوازم پلاستیکی عمر می کنند. از طرف دیگر، هر چه دستگاه اسپرسوساز شما خودکارتر باشد و قطعات الکترونیکی آن بیشتر باشد، احتمال خرابی آن بیشتر می شود.

9- شناخت انواع دستگاه

خرید دستگاه اسپرسوساز

دستی: یک دستگاه اسپرسوساز دستی برای تهیه قهوه خوب به مهارت زیادی نیاز دارد. در واقع شما به یکی از اجزای سازنده قهوه تبدیل می شوید و با تکرار و تمرین، فر عکس را یاد می گیرید. در عوض این مدل ها کوچک و جمع و جور هستند و فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال نمی کنند.

نیمه اتوماتیک: این رایج ترین نوع دستگاه اسپرسوساز است که شامل پمپ برقی است که کاربر به صورت دستی آن را روشن و خاموش می کند.

تمام اتوماتیک: این دستگاه ها 0 تا 100 کار را به تنهایی انجام می دهند و شما فقط یک فنجان قهوه دریافت می کنید. دستگاه های تمام اتوماتیک دارای آسیاب قهوه هستند و قهوه را کاملا اتوماتیک آماده می کنند.

10- لوازم جانبی و قسمت های مختلف دستگاه را بررسی کنید

دستگاه اسپرسوساز بخر

دستگاه اسپرسویی که خریداری می کنید ممکن است دارای ویژگی های اضافی باشد تا آن را سرگرم کننده تر و مفیدتر کند.

آسیاب قهوه داخلی: قهوه آسیاب شده در عین حال کیفیت نهایی را افزایش می دهد. بنابراین اگر دستگاه شما آسیاب دارد، مفیدتر است. علاوه بر این، آسیاب قهوه قسمت دیگری از آشپزخانه را اشغال نمی کند، فقط یک دستگاه در کابینت نصب شده است. برای خرید یک آسیاب خاص هزینه جداگانه ای لازم است.

فیلتر آب: کیفیت و طعم آب تاثیر زیادی در طعم نهایی قهوه دارد. بنابراین هنگام خرید دستگاه اسپرسوساز و تعمیر اسپرسوساز بوش  با کولر آبی، می توانید مطمئن باشید که کیفیت قهوه تحت تأثیر کیفیت آب قرار نمی گیرد.

بخاری یا سیستم گرم نگه داشتن فنجان: برخی از مدل ها دارای بخاری هستند و فنجان قهوه را گرم نگه می دارند.

امکان برنامه نویسی در تنظیمات: برنامه ریزی ویژه در برخی از دستگاه های اسپرسوساز امکان پذیر است. به این ترتیب هر یک از اعضای خانواده می توانند دستگاه مورد نظر خود را برنامه ریزی کنند.

سایر جزئیات مانند سینی چکه، سیستم خاموش کننده خودکار، تولید فوم، نشانگر سطح آب، نازل بخار و مخزن شیر باقی مانده است. این موارد را به خاطر بسپار


[ بازدید : 502 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]