چه نوع مبل هایی در خانه استفاده می شود؟

سه شنبه 20 تير 1402
10:12
SD458


مبلمان مکانی نرم و راحت برای نشستن و حتی دراز کشیدن پس از یک روز کاری طولانی است. مبلمان همچنین مکانی راحت برای نشستن ساکنان و تماشای تلویزیون است.

مبلمان؛ مهمترین عنصر تزئینی با کاربردهای فراوان

هر نوع مبلمان کاربردهای زیادی دارد که از آن جمله می توان به افزایش زیبایی دکوراسیون، افزایش راحتی و راحتی در فضاهای داخلی، امکان ایجاد یک جمع خانوادگی یا دوستانه و حتی تقسیم بندی فضاهای داخلی بر اساس نوع چیدمان اشاره کرد. در این مقاله با چند کاربرد کلی مبلمان و کاربردها و ویژگی های برخی از انواع مبل های پرطرفدار آشنا می شویم.

چرا باید مبلمان بخریم؟

در واقع مبلمان مجموعه ای از وسایلی است که فضا را همه کاره می کند. به عنوان مثال، اگر خانه شما برای ایجاد یک دفتر کار خانگی کافی نیست، گاهی اوقات یک مبل راحتی با چند وسیله تزئینی محدود می تواند جلوه یک دفتر کار خانگی و امکان ویدئو کنفرانس آنلاین را ایجاد کند.

انواع مبلمان و ویژگی ها و کاربردهای آنها

ده ها مبل در سراسر جهان تولید می شود. مبل ها را می توان بر اساس ویژگی هایی مانند جنس، نوع طراحی و سبک، ابعاد و موارد دیگر دسته بندی کرد. نکته مهم این است که هر کدام از این مبل ها دارای ویژگی هایی هستند که به شما امکان می دهد کاربردهای متفاوتی پیدا کنید. در ادامه به انواع مبل های پرطرفدار و معروف و ویژگی های آن ها می پردازیم.

مبل چستر

مبل چستر یا چسترفیلد نوعی مبل است که بیش از 200 سال از اولین نمونه آن طراحی و ساخته شده است. این نوع مبل به دلیل لمس کاربردی خود شناخته شده است. لامس روشی برای افزودن نشیمنگاه، دسته و پشتی مبل است که راحتی در هنگام نشستن را افزایش می دهد و زیبایی را نیز می بخشد. در بین روکش های این نوع مبل، مدل مبل چرمی چستر بیشترین طرفدار را دارد. مبل چستر را می توان به صورت تکی یا ست برای اتاق نشیمن یا دفتر استفاده کرد.

پوف عثمانی

عثمانی نوعی مبل بدون دسته و پشتی است. این نوع مبل در زمان امپراتوری عثمانی رایج بوده و در دکوراسیون مدرن و سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از این عثمانی ها ارتفاع کمتری دارند و می توانید از آنها به عنوان زیرپایی در مقابل مبل دیگری استفاده کنید.

انواع مبل هایی که در خانه استفاده می شود چیست؟ همراه با معرفی محبوب ترین گزینه ها

اولی دیوان

شزلون نوعی مبل است که معمولاً تنها در یک طرف آن تکیه گاه دارد. این مبل دو نفر را در خود جای می دهد اما وجه تمایز آن با انواع دیگر مبل ها این است که برای یک نفر می توان از آن استفاده کرد. شزلون ها انتخاب مناسبی برای قرار دادن در اتاق کار، کنار استخر یا کنار پنجره هستند.

یک مبل با دست های بلند

مبل دست بلند را مبل سیگاری نیز می نامند. از ویژگی های این مبل ارتفاع بالای دسته است و گاهی اوقات دسته به اندازه پشت مبل است. این نوع مبل به دلیل طراحی خاصی که دارد، یک مبل لوکس محسوب می شود.

مبل تخت خواب شو تاشو

مبل تختخواب شو یکی از وسایل دکوری مدرن است که به عنوان یکی از مبلمان و به عنوان مکانی راحت برای نشستن و خواب نیز مورد استفاده قرار می گیرد. مبل تختخواب شو را می توان در اتاق نشیمن یا اتاق خواب قرار داد و گزینه مناسبی برای خانه های کوچک و دکوراسیون مدرن است. قیمت مبل تختخواب شو به عواملی مانند مکانیسم تاشو، ابعاد مبل و متریال به کار رفته در آن بستگی دارد.

مبل L شکل

ال مبل بهترین گزینه برای قرار دادن در گوشه اتاق است. این نوع مبل فضای کمتری را اشغال می کند و در عین حال جای مناسبی برای نشستن ارائه می دهد. برخی از انواع این مبل در وسط جایی برای قرار دادن وسایل پذیرایی و یا وسایل تزئینی مانند گلدان دارند. خرید مبل ال کوچک نیز بهترین گزینه برای خانه ها و اتاق های کوچک است.

مبلمان منزل و محیط کار را با توجه به کاربری آن انتخاب کنید

یکی از دلایل اهمیت شناخت انواع مبل این است که هر نوع مبل ویژگی های متفاوتی دارد و این ویژگی ها منجر به کاربردهای متفاوتی می شود. پس از آشنایی با این ویژگی ها، می توانید با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

هنگام خرید مبلمان بهترین کار این است که به مجموعه ای بروید که تنوع بالایی در صنعت مبلمان دارد. یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه، مجموعه دکوراسیون ایران است. ایران دکور یکی از قدیمی ترین فروشگاه های اینترنتی انواع مبلمان، اتاق خواب کودک و وسایل دکوری منزل می باشد. با مراجعه به وبسایت این مجموعه می توانید انواع مدل ها و مدل های مبل را از طریق منوی دسته بندی مرور و مشاهده کنید و مبلمان مورد علاقه خود را با بهترین خدمات خریداری کنید.

برداشت شده از: https://farazandefurniture.com/مبل-ال-ترک/


[ بازدید : 1013 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]