جداسازی لوله معمولی

سه شنبه 9 اسفند 1401
19:20
SD458


داکت اسپلیت نوعی سیستم HVAC مرکزی است. اگر به تازگی خانه ای را برای بازسازی خریداری کرده اید، یا به دنبال نصب یک سیستم HVAC جدید در خانه فعلی خود هستید، ممکن است بخواهید کانال های اسپلیت را بررسی کنید تا ببینید آیا برای شما مناسب است یا خیر.

http://aftabir.com/reportages/view/4445/%D8%AF%D8%A7%DA%A9%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AC%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%84

تقسیم کانال چیست؟

انواع مختلفی از سیستم های تهویه مطبوع وجود دارد، اما ما روی دو نوع خاص تمرکز می کنیم که در اکثر خانه های یک خانواده استفاده می شود: تهویه مطبوع مرکزی، مانند داکت اسپلیت، و کولر گازی بدون کانال. بنابراین، این دو سیستم تهویه مطبوع چگونه متفاوت هستند و چگونه می توانند بر راحتی خانه شما تأثیر بگذارند؟



مزایای تهویه مطبوع مرکزی داکت اسپلیت

● سیستم های تهویه مطبوع مرکزی قابلیت مرطوب سازی بیشتری دارند.

● سیستم تهویه مطبوع مرکزی داکت اسپلیت با قرار دادن یک ترموستات در دمای مناسب، دمای یکنواخت را در سراسر خانه حفظ می کند و کارایی انرژی را بهبود می بخشد. اگر می خواهید دمای مناسبی در هر نقطه از خانه داشته باشید، لازم نیست نگران مدیریت چندین واحد باشید.

● کولرهای مرکزی فضای اتاق را اشغال نمی کنند. کانال ها پنهان هستند و از سقف، دیوارها یا زیرزمین عبور می کنند.



چه زمانی لوله اسپلیت را انتخاب کنیم؟

یک سیستم لوله اسپلیت را انتخاب کنید اگر:

● قبلاً کانال کشی را نصب کرده اید. اگر کانال وجود داشته باشد، به این معنی است که فضا برای تهویه مطبوع مرکزی اسپلیت داکت طراحی شده است.

● در محیطی مرطوب زندگی می کنید.

● می خواهید تعمیر و نگهداری مقرون به صرفه باشد.



یک کانال مشترک اسپلیت چگونه کار می کند؟

در مجرای یکپارچه، هوای خنک از طریق سیستم تامین و برگشت به گردش در می آید. مجاری و دریچه‌ها (یعنی سوراخ‌های روی دیوارها، کف‌ها یا سقف‌ها) هوای خنک را از تهویه مطبوع به خانه شما منتقل می‌کنند. این هوای خنک با گردش در خانه گرم می شود. سپس از طریق کانال برگشت به اینترکولر عبور می کند.

داکت اسپلیت جنرال رطوبت هوا را از بین می برد. در شرایط بسیار مرطوب، جایی که دمای بیرون نه گرم است و نه سرد، هوا ممکن است به سطح رطوبت راحت نرسد. صاحبان خانه می توانند تنظیمات ترموستات را پایین بیاورند یا از فن اگزوز استفاده کنند. اما در هر دو حالت مصرف انرژی افزایش می یابد زیرا رطوبت گیر و لوله جداکننده به انرژی بیشتری برای خنک کردن خانه نیاز دارند.

برای تغییر سیستم مجرای اسپلیت عمومی در خانه، فن را روی "اتوماتیک" قرار دهید. از طرف دیگر، از فن مرکزی سیستم برای گردش هوا استفاده نکنید - از یک پمپ گردش خون در هر اتاق استفاده کنید.



یک مسیر پارتیشن استاندارد را انتخاب کنید

سیستم های تهویه مطبوع مرکزی کارآمدتر از تهویه مطبوع اتاق هستند. علاوه بر این، این سیستم ها به اندازه کانال های اسپلیت معمولی، بی صدا، بی صدا و آسان هستند. برای صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه، باید سعی کنید یک داکت اسپلیت کارآمد مانند داکت اسپلیت یونیورسال خریداری کنید و مصرف انرژی کولر مرکزی را کاهش دهید.

در یک خانه متوسط، دستگاه های تهویه مطبوع بیش از 2000 کیلووات ساعت برق در سال مصرف می کنند که باعث می شود کارخانه حدود 3500 پوند دی اکسید کربن و 31 پوند گوگرد تولید کند. اگر به فکر اضافه کردن سیستم تهویه مطبوع مرکزی به خانه خود هستید، داکت اسپلیت جنرال انتخاب مناسبی برای شماست.



داکت اسپلیت هایسنس

کولر گازی مرکزی یک واحد سیستم اسپلیت یا واحد پکیج است. در یک سیستم تهویه مطبوع مرکزی سیستم اسپلیت، مانند داکت اسپلیت های سنس، پکیج بیرونی شامل مبدل حرارتی خارجی، فن کویل و کمپرسور و سیستم داخلی شامل مبدل حرارتی داخلی و فن است.

در بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع، مانند داکت اسپلیت هایسنس، سیستم داخلی ممکن است شامل یک کوره داخلی یا یک مبدل حرارتی با پمپ حرارتی باشد. اگر خانه شما از قبل کوره دارد اما تهویه مطبوع ندارد، سیستم اسپلیت Sense ممکن است مقرون به صرفه ترین کولر گازی مرکزی برای نصب باشد.



ملاحظات مهم هنگام نصب کانال های جداسازی زمین

• فضای داخلی کافی برای نصب، نگهداری و تعمیر سیستم های جدید فراهم کنید

اطمینان حاصل کنید که هوای کافی برای تحویل هوای خنک و هوای برگشتی وجود دارد.

• در صورت امکان لوله های آب سنس اسپلیت را در داخل خانه نصب کنید نه روی پشت بام

• تمام لوله ها را با سیلانت مجرای آب بندی کنید و لوله ها را به طور گسترده عایق بندی کنید

• تا حد امکان تجهیزات فضای باز را نصب کنید تا سر و صدا شما یا همسایگانتان را در شب بیدار نکند.

• واحد تهویه مطبوع Sense را در محلی عاری از هرگونه مانعی برای جریان هوا قرار دهید.

• ترموستات را از منابع حرارتی مانند پنجره ها یا کابینت های برق دور کنید



انتخاب اسپلیتر هایسنس مناسب برای خانه شما

مدل های داکت اسپلیت سنس مصرف انرژی بسیار کمی دارند. بهترین سیستم های تهویه مطبوع 30 تا 50 درصد انرژی کمتری را برای تولید همان مقدار خنک کننده مصرف می کنند که تهویه مطبوع تولید شده در اواسط دهه 1970. اگر کولر گازی شما 10 ساله است می توانید آن را با کولر گازی تعویض کنید. با گاز جدید و بهتر تعویض کنید.

هنگام خرید کانال اسپلیت، به دنبال مدلی با عملکرد بالا مانند محدوده کانال های تقسیم Sens باشید. بهره وری انرژی موثر سیستم تهویه مرکزی (SEER) توسط زمان کنترل می شود. SEER مقدار انرژی مورد نیاز برای تامین ظرفیت خنک کننده را نشان می دهد. اکثر سیستم های جداسازی کانال دارای SEER تا 26 هستند.


[ بازدید : 234 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]