قطعات پمپ ماشین لباسشویی

پنجشنبه 28 دی 1402
14:52
SD458


پمپ کارواش که به پمپ پیستونی نیز معروف است یکی از مهم ترین قطعات مورد استفاده در شستشوی خودرو می باشد. به طور عینی این تجهیزات به سه دسته کلی خانگی، صنعتی و خرد تقسیم می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

اندازه و کاربرد پمپ نیز بسته به اندازه و نوع آن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، مدل های صنعتی و نیمه صنعتی بزرگتر و قدرتمندتر از نمونه های داخلی هستند. این ابزار کاربردی از قطعات مختلفی تشکیل شده است، برای بررسی دقیق قطعات پمپ کارواش با ما همراه باشید.

پمپ کارواش چیست؟

پمپ واشر یکی از وسایلی است که باعث افزایش فشار آب می شود. این دستگاه کاربردهای زیادی دارد; زیرا تمیزی وسایل و سطوح مختلف، تمیزی آنها از هر نوع آلودگی یکی از دغدغه های روزمره ماست و برای این کار از پمپ کارواش استفاده می کنیم که در کنار شستشو باعث صرفه جویی در زمان، مصرف آب و مواد شوینده می شود. و مصرف انرژی

در ادامه شما را با روش کار این دستگاه و انواع اجزای آن آشنا می کنیم.

دستگاه

یکی از قطعات اصلی پمپ کارواش موتور آن است که در انواع مختلف این دستگاه متفاوت است. برای استفاده هایی مانند شستن ابزار و ماشین های بزرگ و همچنین شستشوی مکان های بزرگ مانند بیمارستان ها یا کارخانه ها، به پمپی با موتور قدرتمند نیاز است تا نیروی مورد نیاز برای شستشوی آن را تامین کند.

شلنگ کارواش

شیلنگ همچنین وسیله ای برای افزایش جریان آب و راندمان پمپ کارواش است که بسته به نوع آن متفاوت است. اما در اکثر پمپ های کارواش از لوله های با قطر 1.4 اینچ و دو لایه استفاده می شود. درجه انعطاف پذیری، جنس و وزن مناسب لوله باعث افزایش و کاهش قیمت می شود. هرچه پمپ کارواش از قطعات مناسب و استاندارد بیشتر ساخته شود، بازده بالاتری دارد.

باز شد

از این دستگاه برای تزریق آب و تعیین میزان و نوع فشار خروجی نیز استفاده می شود که با توجه به نیاز سطح بازار 7 نوع نازل وجود دارد. از پمپ های کارواش برای شستشو و نظافت قسمت های مختلف استفاده می شود.

نحوه کار این دستگاه بدین صورت است که با اتصال به مخزن آب مورد نیاز را تامین می کند و به کمک لوله نازل به دستگاه پمپ متصل می شود. در این حالت فشار آبی که از پمپ آب وارد می شود قوی تر شده و به صورت فشرده تری به سمت بیرون هدایت می شود. عملکرد این پمپ ها از نوع جابجایی مثبت است.

انواع پمپ کارواش

این دستگاه دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام بر اساس قدرت و نوع عملکرد، وظیفه ای را انجام می دهند. کار دستگاه با اتصال به آب شروع می شود و پس از تبدیل به فشار بالا به لنس و شلنگ منتقل می شود. در ادامه این مقاله به معرفی انواع پمپ کارواش می پردازیم. https://aero-tech.ir/advertorial/236-%d9%82%d8%b7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%b4%da%a9%db%8c%d9%84-%d8%af%d9%87%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%be%d9%85%d9%be-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%b4/

پمپ کارواش صنعتی

مدل های تجاری این دستگاه در سایزهای بزرگ، موتورهای قدرتمند و در نوع سه فاز تولید می شوند. استفاده از آن به این دلیل است که در مکان های مختلفی که نیاز به آب بالایی برای شستشو دارند، قدرت بیشتری دارد.

پمپ کارواش نیمه صنعتی

مدل های نیمه صنعتی حد واسط پمپ های خانگی و صنعتی هستند و در جاهایی که فشار متوسط ​​مورد نیاز است استفاده می شود. سایز این نوع پمپ ها مناسب بوده و در برخی موارد در خانه های ویلایی و با متراژ زیاد برای انتقال سریع و قدرتمند استفاده می شود. برخی از کاربردهای مهم این پمپ ها عبارتند از:

تجهیزات مختلف را بشویید

شستشوی صنعتی متوسط

خیابان ها را بشویید

شستشوی سطوح شهری

تغییر رنگ ربات

در صنعت فولاد استفاده می شود

پمپ کارواش خانگی

پمپ های کارواش خانگی معمولاً تک مرحله ای ساخته می شوند. سایز کوچک موتور این پمپ کارواش باعث کاهش سایز نهایی آن می شود که به دلیل اشغال نکردن فضا بهترین انتخاب برای مصارف خانگی محسوب می شود.

مزایای پمپ کارواش

امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث ایجاد و ظهور ابزار و لوازم جانبی برای آسایش و آسایش افراد شده است. از آنجایی که برای مصارف مختلف از جمله شستشو و نظافت سطوح مختلف که باعث افزایش سرعت و جلوگیری از هدر رفتن آب می شود به دستگاهی قدرتمند نیاز داریم، پمپ های کارواش از مهمترین و ضروری ترین ابزارها هستند. برخی از مزایای مهم آن عبارتند از:

فشار تولید بالا

کنترل فشار آب

امکان پمپاژ سیالات با ویسکوزیته و غلظت بالا

پمپ کارواش، قدرتمند و کارآمد

برای یادگیری و درک نحوه عملکرد این دستگاه، ابتدا باید قطعات مورد استفاده و اجزای آن را بشناسیم. یکی از مجلاتی که اطلاعات جامع و کاربردی در اختیار خوانندگان قرار می دهد، سایت فروشگاه ایران پمپ است که برای رفاه حال مشتریان خود محصولاتی با کیفیت بالا تولید و ارائه کرده است. در ضمن نحوه کار با هر کدام، مقاله معرفی محصول، مقایسه، بررسی و قیمت محصول، قطعات و موارد خرابی بررسی شده و در سایت خود قرار داده شده است.

پمپ ایران همراه با تیم فروش و کارشناسان خود در گام اول راهنمایی و مشاوره رایگان را ارائه می دهد سپس با انتخاب های هوشمندانه خرید مطمئن را برای مشتریان خود تضمین می کند.


[ بازدید : 94 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]