چگونه بهتر از پوست خود مراقبت کنیم؟

چهارشنبه 27 مهر 1401
8:41
SD458

رژیم مراقبت از پوست فاطمه حبشی
همه آرزو دارند پوستی زیبا و بدون لک و چروک داشته باشند. پوست مهمترین عامل زیبایی صورت است و مراقبت از آن بسیار مهم است زیرا نقش مهمی در صورت دارد. داشتن پوستی زیبا، صاف، روشن و جوان به افزایش اعتماد به نفس برای بسیاری از افراد، به خصوص خانم ها کمک می کند. در این مقاله سعی داریم راه حل های مناسب برای داشتن پوستی درخشان و همچنین راه های مراقبت از آن را به شما معرفی کنیم.
عنوان اصلی این صفحه نمایش
شستن صورت هر روز
صبح هنگام بیدار شدن از خواب و شب قبل از خواب صورت خود را بشویید. اگر پوست چرب دارید بهتر است از ژل های مناسب پوست چرب و اگر پوست خشکی دارید از کرم موبر استفاده کنید. سپس بعد از دوش گرفتن، پوست را با حوله بکشید. از آب داغ برای شستن کامل صورت خودداری کنید زیرا پوست را خشک می کند. برای از بین بردن آلودگی های ریز از روی پوست، بهتر است پنبه را با شیر پاک کننده بشویید و صورت خود را تمیز کنید. این کار منافذ پوست را از گرد و غبار و ذرات پاک می کند.
صورتت را باد کن
نکته شگفت انگیز این است که عطر صورت راهی برای التیام پوست است و وقتی صورت خود را خوشبو می کنید، منافذ باز پوست شما به مرور زمان از بین می روند. می توانید این کار را در 5 دقیقه انجام دهید.
همچنین بخوانید : چگونه رژ لب اصل و تقلبی را از یکدیگر تشخیص دهیم؟
یک نکته جالب برای پوست های چرب این است که پس از استفاده از روغن، یخ را روی صورت خود با حرکات دایره ای ماساژ دهید. هدف این روش نرمال کردن دمای صورت و تمیز کردن پوست چرب است.
ماسک
برای مراقبت از پوست می توانید از ماسک خانگی استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از ماسک، ابتدا پوست خود را تمیز کنید.
برای پوست های مختلط چرب و خشک می توانید از ماسک های طبیعی مانند موز، گوجه فرنگی که خاصیت صاف کنندگی دارند و یا برای پوست های خشک و معمولی از ماسک گلاب استفاده کنید.
همیشه پوست خود را مرطوب کنید
سعی کنید از کرم های مغذی برای پوست خود استفاده کنید. همیشه قبل از رفتن به رختخواب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. خوب است بدانید که حتی پوست های چرب هم نیاز به مرطوب کننده دارند. افراد این گروه باید از کرم های مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنند.
رویارویی
یکی از کارهایی که برای جوانسازی پوست باید انجام دهید استفاده از کرم های لایه بردار است. کرم های لایه بردار پوست صورت را صاف و شفاف می کنند، پوست های چرب باید هر از گاهی از این کرم ها استفاده کنند.
دویدن بهترین ورزش برای پوست شماست
هنگام دویدن، پوست شما عرق می کند و منافذ باز پوست از بین می روند. در ضمن بهتر است به هیچ عنوان روی صورت خود آرایش نکنید زیرا وقتی پوست شما در حین ورزش عرق می کند آرایش بیشتری جذب می کند و پوست شما را خراب می کند.

چگونه بهتر از پوست خود مراقبت کنیم؟


[ بازدید : 77 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاوش است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]